eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoje "szczęście" i statystyczne wątpliwości J.F.Re: Moje "szczęście" i statystyczne wątpliwości J.F.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 4 May 2012 01:41:17 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Moje "szczęście" i statystyczne wątpliwości J.F.
    In-Reply-To: <x9a8jwrauq5c$.19hjctlu640x6.dlg@40tude.net>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1205040113490.2736@quad>
    References: <jnjrt5$72p$1@mx1.internetia.pl> <jnjvtt$85k$5@usenet.news.interia.pl>
    <kb79czrhacg6$.1y0b3i3iuklrh.dlg@40tude.net>
    <jnk5kf$3uu$1@mx1.internetia.pl>
    <14cbp89xqd2o1$.1blct42ugrcx3.dlg@40tude.net>
    <jnli92$v5d$1@mx1.internetia.pl>
    <1hrn4gynzjyne$.b31e4qfwyibz.dlg@40tude.net>
    <jnlmfr$unp$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
    <12u3yw0ufp6ai$.39g83si73ov8.dlg@40tude.net>
    <jnmmrc$15n$1@mx1.internetia.pl>
    <vgk3ntsg1k1v.1cgz9nwq7012c$.dlg@40tude.net>
    <jnmq7k$al0$1@mx1.internetia.pl>
    <1a72e3eu2yl72.lzyxltgl7zrg$.dlg@40tude.net>
    <jnof42$aju$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
    <12p9xm6cdhty4$.ow5ln7ak5494$.dlg@40tude.net>
    <Pine.WNT.4.64.1205031400170.2420@quad>
    <x9a8jwrauq5c$.19hjctlu640x6.dlg@40tude.net>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 55
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1336088996 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26687 83.15.167.123:61949
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2447321
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 3 May 2012, J.F. wrote:

    > Niestety, ale na drogach nie jest tak prosto. Nie wiem jaka predkosc bylaby
    > dobra

    Okolice dozwolonych z korekta na rozpedzanie.

    > - 20, 15, 10 ? Miasto sie ponoc otwiera na rowery i trawaje ;-)

    Podywagujmy.

    Tramwaje sa do przodu ze względu na wystarczajace przyspieszenie,
    problem jest z przystankami, pasażerowie nie chca się wstrzeliwać
    w cykl ;)

    Co do rowerów, przy siatce zielonej fali dopasowanej do 50kmph,
    rower z 25 kmph doskonale wpasowuje się na podharmonicznej
    (po prostu łapie co drugie zielone z samochodów), wszyscy
    "szybcy" zdolni do 30..35kmph sa niestety stratni,
    również w miejscach w których jest "słabo z górki" i byle
    trekkingiem lub "góralem" nie da się przekroczyć 50kmph
    również "komunikacyjni", za to spacerowicze maja całkiem gęsta
    listę (50/3 ~= 16,7kmph, 50/4=12,5kmph) rozsadnych prędkosci.
    Oczywiscie rowerzyscie skręcajacemu w lewo opłaca się
    wpasowac tuż za koniec zielonego (aby w "bezruchu" zajac
    stosowne miejsce na pasie), choć przy 40kmph przejezdnosc
    wraz z fala zależy od ukształtowania terenu ("komunikacyjny"
    zdolno do utrzymania srednio 25 kmph jest zdolny do utrzymania
    okresowo 40kmph, o ile nie pod górę i nie pod wiatr),
    ale to 40kmph był pominał.
    Sprawę korków też trzeba pominac - jak jest korek, to
    żadna zielona fala nie pomoże.

    Jeszcze inne wersje prędkosci a rower:
    Przy 60kmph jest chyba najtrudniej dla "komunikacyjnych
    szybkich", bo 30kmph wymaga naprawdę niezłego deptania
    a 20kmph to nie jest "szybko", tylko szosowcy się uciesza.
    Ale od 70 kmph już zaczyna być dobrze ;) (ze wzgledu na
    gestosc podharmonicznych).

    Wniosek: wypada przyjac "siatkę" policzona dla 75 do 80kmph.
    "podwójni" musieliby wtedy leciec >170 :> (przypominam
    o rozpędzaniu, niewielkie zwolnienie ze 150 to sporo
    większa strata na czasie, niż łatwo odzyskiwalne zwolnienie
    z 50), i do tego nie zawsze maja warunki (bo o ile podharmoniczni
    zawsze trafia na fale, to harmoniczni tylko wtedy kiedy
    wielokrotnosc ich predkosci jest taka jak wielokrotnosc
    odstepów "fazy", przy skrzyzowaniach z odstępami 2-3-2
    po prostu wyleca z fazy i przejda na prędkosc planowa).

    Już chciałem napisać, że przy okazji takie ograniczenie byłoby
    częsciej przestrzegane, ale jak wspomnę sobie watki
    o "dynamicznej jezdzie", to jakos watpię :|

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 04.05.12 09:25 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: