  • Data: 2002-09-25 22:43:20
    Temat: Re: Moje 3 grosze czyli amerykański punkt widzenia
    Od: a...@b...org.pl szukaj wiadomości tego autora

    futszaK <f...@W...irc.pl> writes:

    > Moze przesadzilem z tytułem, ale zastanawia mnie co by powiedział
    > średnio obeznany w technice telekomunikacyjnej Amerykanin
    > (przyzwyczajony do normalnie funkcjonujacej gospodarki) gdyby usłyszał
    > co się dzieje w Polsce.

    []

    > 4.Pakuje się kase w studzienki aby wszystko ładnie wyglądało, czy
    > cyfryzacje sieci a tymczasem wielu abonentów mieszkaniowych
    > zrezygnowało z telefonu w ogóle bo ceny są tak wysokie, zaś posiadany
    > telefon podłączony do nowoczesnej centrali cyfrowej służy jako ozdoba,
    > zaś dzwoni się z niego tylko wtedy kiedy naprawde potrzeba.

    A w Stanach się płaci za rozmowy przychodzące na komórkę. Your point being?

    > 5.Bardzo często się zdarza, że chętny aby skorzystać z Internetu jest
    > odsyłany z przysłowiowym kwitkiem bo "brak możliwości technicznych".

    W Stanach też, jak się nie mieszka w LA czy ogólnie dużym mieście, a np w
    Upper Bumfuck w Idaho.

    > 6.Połączenia lokalne są taryfikowane, a ich cena czasem przekracza
    > cene połączeń w sieciach komórkowych.

    A to akurat widzisz przewagę rynku regulowanego przez państwo nad wolną
    rynkową amerykanką.

    > 7.Istnieją firmy (np.TelEnergo) które dysponując ogólnokrakową siecią
    > światłowodową (docierającą do każdego miasta) nie chce świadczyć
    > usługi dostępu do Internetu.

    Komu? Drobnym użytkownikom? To dla firmy klasy telenergo nieopłacalne.

    Futrzak, jesteś stasznie marudny, zresztą poguglałbyś troche archiwa polipa,
    mrok kiedyś opisywał jak to w Stanach wygląda z rynkiem telekomunikacji. I to
    nie my wymyśliliśmy 'last mile problem'.

    Alex