    From: kamil <s...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moja przygoda z fotoradarem (DK2)
    Date: Wed, 13 Jul 2011 17:03:38 +0100

    On 10/07/2011 23:32, kogutek wrote:

> [...]
    > porządek. Stalin wbrew temu co niektórzy opowiadają przyjął Polskę pod swoje
    > skrzydła bez specjalnego entuzjazmu. Do stworzenia strefy buforowej
    > wystarczały mu Zachodnie tereny ZSRR. Socjalizm niósł za sobą wiele kosztów
    > nie znanych na zachód od Polski. Głupie emerytury i opieka lekarska. Tam były
    > od dawna i wojna nic nie zmieniła w tej materii. Kosztują majątek w sytuacji
    > gdy ich przedtem nie było dla wszystkich a tylko dla nielicznych. Pomyśl sobie
    > że zaraz po wojnie wszyscy co osiągnęli wiek emerytalny dostali emerytury

    Ile tej emerytury było?

    > chociaż nigdy na nie się nie składali. Powszechna opieka lekarska dla
    > wszystkich i tanie lekarstwa. Szeroko pojęta profilaktyka. Przykład. W każdej
    > szkole na etacie dentysta i pielęgniarka. Dzięki nim w wieku 53 lat mam
    > wszystkie swoje zęby. Niektóre po remontach ale nie plastikowe. Zlikwidowano
    > analfabetyzm. Takie hasło było 1000 szkół na tysiąclecie. 1000 szkół to kilka

    Dentystki w szkole z maszynami napędzanymi pedałem pod nogą rwące
    wszystko, co tylko miało znamiona próchnicy.

    Profilaktyka i opieka lekarska, przez którą średnia długość życia mocno
    odstawała od średniej zachodniej.

    Analfabetyzm zlikwidowano, a polski magister nie potrafi porządnego CV
    sklecić do kupy i zbiera truskawki w Holandii.

    Wspaniale po prostu, "za komuny było lepiej". Odstaw już te leki.

    > pracownicze ogródki działkowe mięli i kartofle w nich uprawiali. Da tego darmo
    > woda w kranie, ceny prądu i gazu dotowane. Tanie wczasy w ośrodkach
    > wypoczynkowych zbudowanych przez państwo. Dotowany chleb, mleko. Przy takich
    > wydatkach zwyczajnie na autostrady nie wystarczyło pieniędzy. Tylko idiota

    Pomimo tych wydatków w sklepach gówno było, samochód trzeba było przez
    import wewnętrzny w obcych walutach kupować, chyba że ktoś miał
    szczęście być górnikiem albo zasłużonym w partii, bądź lubił czekać dwa
    lata. Na mieszkanie po 10 lat ludzie czekali mieszkając z dzieciakami i
    babcią na dwóch pokojach. Raj po prostu.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil