  • 201. Data: 2013-02-01 17:22:05
    Temat: Re: Moj pierwszy smartfon z androidem...
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Jan 2013 22:07:51 +0100, gawfron napisał(a):

    > Ale widzisz, główny problem w tym, że inni nie mają z tym zarządzaniem z
    > poziomu fona problemu. Problemy mają 2 osoby.

    Dwie osoby? Sądzę, ze jest ich znacznie więcej. Android mi się podoba pod
    kątem prędkości działania i to bardzo. Ale jego intuicyjność pozostawia
    sporo do życzenia. Symbian był pod tym wzgledem BARDZO dopracowanym
    systemem. Po prostu nie do pomyślenia było dla mnie żeby w Nokii nie
    działał kalendarz, nie można było usunąć kontaktów. Jeśli to zmienili w
    następnych wersjach Androida - ok, ale tu jest mały hardkor. Bawiąc się
    dalej telefonem zauważyłem jeszcze, że nie mogę zmienić domyślnego dźwięku
    alarmu w kalendarzu (który odblokowałem), a podczas dzwonienia telefon
    najpierw dzoni cicho, a dopiero potem full głośnością. Też się nie da
    zmienić. Im dłużej bawię się Androidem tym zauważam coraz więcej
    sprzeczności, które utrudniają życie, a powinny być oczywiste. W każdym
    razie w Symbianie było lepiej o tyle - że dostawałem pakiet oprogramowania
    gotowy od razu do użycia, w pełni konigurowalny, z wszystkimi opcjami pod
    ręką. I zazwyczaj tak dopracowany, że nie potrzebowałem niczego innego.
    Idea Androida jest też dobra - system jest w pełni otwarty - w
    przeciwieństwie (niestety!) do Symbiana co pozwala na o wiele łatwiejsze
    wgrywanie tego na co się ma ochotę bez końieczności podpisywania
    certyfikatów i kombinowania nad innymi bzdurami. Ale brakuje właśie tych
    podstawowych oczywistych programów i w pelni konfigurowalnych. A wgrywanie
    apek z marketu to loteria. Cholera wie czy będą pasowały, trzeba testować
    każdą. Ale - mimo wszystko system jest moim zdaniem znacznie bardziej
    otwarty od Symbiana i ciekawszy. Tylko te jego małe upierdliwości mnie
    wkurzają po prostu.

  • 202. Data: 2013-02-01 18:06:36
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 01 Feb 2013 16:24:09 +0100, Mr Misio napisał(a):

    > Ale konfiguracja poczty sprowadza sie do wpisania loginu i hasla (teraz
    > to juz nawet ustawinia serwerow sie same zgaduja). Ogolnie tak - kupujac
    > komputer dostajesz dzialajacy komputer, skonfigurowany, czasem nawet juz
    > od razu z antywirem i innymi trialami.

    Proszę cię, nie rozśmieszaj mnie. Ten ,,działający" komputer zwykle nie
    zawiera żadnego NAPRAWDĘ potrzebnego oprogramowania, za to ma niemały
    śmietnik od OEM, który trzeba pracowicie czyścić. Trialowe antywirusy to
    jeszcze bogatsza historia - używanie często spotykanego McAffee potrafi
    skończyć się totalną blokadą jakiegokolwiek dostępu do internetu.

    > Zaplacilem za dzialajacy telefon.

    No i działa. To, że nie potrafisz go obsługiwać to sprawa zupełnie osobna i
    od producenta i operatora jakby już niezależna.

    > A on srednio dziala.

    Jak wyżej: bo go nie potrafisz używać. A raczej ubzdurałeś sobie, że chcesz
    go używać jak E52 i płaczesz że jest inaczej. Trzeba było kupić to cholerne
    E52 i nie wypłakiwać się na grupie.

    > Dlaczego mam placic za konfiguracje dzwonkow w grupach dodatkowo?

    Za darmo raczej nikt ci nie pomoże, a skoro samemu ci się nie chce nic z
    tym zrobić....

    > ktos ulomny naapisal aplikacje bez takiej podstawowej funkcjonalnosci?
    > Czyli sprzedano mi bubel.

    Skończ już, wstydu sobie oszczędź.

    > Tak, mnie? Znaczy to ze nie moge znalezc opcji ktorej nie
    > zaimplementowano to moja wina?

    Nie, znaczy to, że kupiłeś sobie telefon który ewidentnie nie jest dla
    ciebie. Bo jest inaczej niż było w Nokii...

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "The beer was good and there was even a free lunch. The demons

  • 203. Data: 2013-02-01 18:34:15
    Od: atm <...@v...pl>

    > Choc 4.0.4 sie przedstawia ;)
    >
    > i niniejszym moja xperia ni ejest taki staroc, wiem, ze jest nowa seria
    > J i wuzszych modeli, ale J ma gorsze parametry niz Miro
    > (beteriotrzymanie, ksztaltoergonomia, wielkopaletkowosc. I gorsze oceny.

    Dzisiaj nawinela mi sie recenzja Twojego wynalazku:
    http://www.gsmmaniak.pl/178033/sony-xperia-miro-test
    /

  • 204. Data: 2013-02-01 18:35:28
    Od: Sebolek <s...@g...com>

    W dniu 31-01-2013 15:34, Piotrek pisze:

    > Tez nie jestem - Symbian też mnie wkurza, ale jest lepiej dopracowany niż
    > Android na i5800. Co do personalizacji - zobacz moją odpowiedź dla atm.

    Słowo klucz tutaj to i5800 - tel którego faktycznie nie da się używać ;)
    Chyba że koś ma baardzo dużo czasu i cierpliwości ;)

    Sebolek

  • 205. Data: 2013-02-01 18:35:47
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał:

    > Idea Androida jest też dobra - system jest w pełni otwarty

    Naprawdę? To napisz po co te root`y robią?

    > w przeciwieństwie (niestety!) do Symbiana co pozwala na o wiele łatwiejsze
    > wgrywanie tego na co się ma ochotę bez końieczności podpisywania
    > certyfikatów i kombinowania nad innymi bzdurami.

    Instalując aplikację ze sklepu nie potrzebujesz nic podpisywać. A jak chcesz
    coś więcej, to tak jak rootowanie androida, złamanie symbiana trwa 3 minuty.
    I po co płacz?

  • 206. Data: 2013-02-01 19:26:39
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2013-02-01 17:22, Piotrek pisze:
> [...]
    > alarmu w kalendarzu (który odblokowałem), a podczas dzwonienia telefon
    > najpierw dzoni cicho, a dopiero potem full głośnością. Też się nie da
    Ok, ale wszystko co napisałeś, u mnie da się zrobić, i to bez
    dodatkowych aplikacji. Znaczy nie jestem pewny tego dzwonka
    zaczynającego od niskiego progu - na pewno mam regulację tego w budziku,
    w dźwięku dzwonienia nie musiałem nic ruszać.

  • 207. Data: 2013-02-01 19:53:01
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Andrzej Libiszewski napisał:

    > Proszę cię, nie rozśmieszaj mnie. Ten ,,działający" komputer zwykle nie
    > zawiera żadnego NAPRAWDĘ potrzebnego oprogramowania,

    W podobnym zakresie jak moj telefon... MA kontakty, jakies takie
    niefunkcjonalne, dialer do bani itp...

    > za to ma niemały
    > śmietnik od OEM, który trzeba pracowicie czyścić.

    Trzeba lub nie trzeba.

    > Trialowe antywirusy to
    > jeszcze bogatsza historia - używanie często spotykanego McAffee potrafi
    > skończyć się totalną blokadą jakiegokolwiek dostępu do internetu.

    Moze to byc tez Norton. JAka jest roznica, czy ktos dostanie McAffee czy
    Nortona czy sam sobie zainstaluje?

    > No i działa. To, że nie potrafisz go obsługiwać to sprawa zupełnie osobna i
    > od producenta i operatora jakby już niezależna.

    To ze w telefonie nie mozna przypisac dzwonka do grupy to żart. I wina
    lezy po stronie producenta.

    > Jak wyżej: bo go nie potrafisz używać. A raczej ubzdurałeś sobie, że chcesz
    > go używać jak E52 i płaczesz że jest inaczej. Trzeba było kupić to cholerne
    > E52 i nie wypłakiwać się na grupie.

    Sluchaj. W E52 interfejs byl dopasowany do potrzeb uzytkonikow. Aby
    ograniczona ilosc funkcji robic wygodnie. Nie bylo jakichs bzdur "nie da
    sie przypisac dzwonka do grupy" albo "chcesz wygodnie dzwonic, sciagnij
    apke".

    Nie, nie musi w Andku byc TAK SAMO JAK W E52 - ale nie rozumiem,
    dlaczego NIE MOZE BYC WYGODNIE.

    Mnie wali, czy przypisywanie dzwonkow do grup bedzie w lewym prawym rogu
    czy w menu ustawien grupy. Bo sie przyzwyczaje.

    Ale to ze tej opcji nie ma? Kamon, kurfa, to żart. MArny żart.

    > Za darmo raczej nikt ci nie pomoże, a skoro samemu ci się nie chce nic z
    > tym zrobić....

    Znaczy mam zaplacic programistom za poprawienie zjebanej przez nich
    apki, ktora juz raz kupilem?

    Żartujesz prawda?

    > Skończ już, wstydu sobie oszczędź.

    Wiem, wiem, android to świętośc, nie wolno krytykowac. Czy urazilem
    twoje uczucia religijne?

    Najgorszy jest oszolomizm powiazany z fanatyzmem.

    > Nie, znaczy to, że kupiłeś sobie telefon który ewidentnie nie jest dla
    > ciebie. Bo jest inaczej niż było w Nokii...

    Nie zrozumiales. Ale ja prosciej nie potrafie napisac.

  • 208. Data: 2013-02-01 20:05:39
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 31.01.2013 10:28, atm pisze:

    > Podobnie jak Linux
    PAnooooowwie! a tych trzech uśmiechów nikt nie zauważył?

    ToMasz

  • 209. Data: 2013-02-01 20:05:40
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik atm napisał:

    > Dzisiaj nawinela mi sie recenzja Twojego wynalazku:
    > http://www.gsmmaniak.pl/178033/sony-xperia-miro-test
    /

    Czyli w sumie go chwala. Nie gram na telefonie, od tego mam PC, konsole
    i... tablet hehehe. Co do tego "slizga sie" to nie wiem, moj ma
    "gumowany" tyl i sie nic nie slizga. MAły i lekki, choc i tak ze 1,5cm
    szerszy od e51. Niewygodnie o tyle, ze sie nie da jedna reka obslugiwac.
    Ale przynajmniej nie jest to paletka do pingla i miesci sie w kieszeni.
    PRzy moim uzywanu wlacznie z wlaczonym wifi telefon trzyma 3 dni na
    baterii. very good. Dotyk i GUI dziala troche gorzej niz na NExus7 - no
    ale tam (N7) to jest jakby nie ten level.

    Swoja droga ciekawei sie porobilo. Telefon za 7-8 stow jest okreslany
    jako "tani" i "zabawka". E52 za 1000-1100 w swoim czasie to byl jeden z
    topowych telefonow biznesowych.

    No i wlasnie. Najwyrazniej tutaj tkwi sedno moich narzekan. Topowy
    telefon biznesowy byl dla biznesu, byl dopracowany w szczegolach,
    ergonomiczny, wygodny i szybki w uzyciu - bo taki target odbiorcoe.

    Srandroid zas to gadzet dla wszystkich i do wszystkiego. Nie musi byc
    dopieszczony, wystarczy ze jest bajerancki.

    I dlatego - jaki wieloletni uzytkonik klsy biznes - jestem zaskoczony
    dziadostwem tego co dostalem. Spodziewalm sie jednak, ze lata
    doswiadczen, miliony uzytkonikow, doswiadczenie programistow firm wydalą
    coś na wysokim poziomie, co wzbudzi u mnie zachwyt w stylu "o rtany
    zrobili to prosciej/lepiej niz mialem na e52 na symbianie" oraz "jak
    moglem przez lata uzywac tego gowna jakim byla e52 z symbianem".

    Zderzenie z postepem jednak bylo brutalne. Nie jest lepiej, z mojego
    punktu widzenia - jest gorzej. Zaczynam zalowac powolnej smierci Nokii
    bo miala rewelacyjne produkty, zaluje ze symbian odszedl.

    Bo teraz czeka nas era kolorowych androidow, kafelkowych windowsow i
    telefonow pozerajacych barterie przez megahercowe wielordzeniowe
    procesowy w ktorych... nie mozna przypisac dzwonka do grupy kontaktow. A
    jedyny wygodny i szybki sposob zarzadzania kontaktami to... AirDroid i
    przegladarka w PC :]

  • 210. Data: 2013-02-01 20:09:36
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    > Dwie osoby? Sądzę, ze jest ich znacznie więcej. Android mi się podoba pod
    > kątem prędkości działania i to bardzo.

    To zalezy od ilosci rdzeni :) Ale to ogolna wada systemow do
    wszystkiego. Windows na PC mial ten sam syndrom. Dzialal szybko pod
    warunkiem, ze wraz ze zmiana systemu zmieniles komputer.

> [...]
    > gotowy od razu do użycia, w pełni konigurowalny, z wszystkimi opcjami pod
    > ręką. I zazwyczaj tak dopracowany, że nie potrzebowałem niczego innego.

    Wlasnie. Gotowe do uzycia bez pie...nia sie.

> [...]
    > apek z marketu to loteria. Cholera wie czy będą pasowały, trzeba testować

    Pol roku Andka na tablecie. Instalowalem duzo apek z ciekawosci i dla
    testow. I co? 3-4 apki po kolejnej aktualizacji przetawaly dzialac.
    Gorzej niz na Windows :] Bo w windows moge zmienic np. zly wpis w
    rejestrze i zaczyna dzialac ;)

    > Ale - mimo wszystko system jest moim zdaniem znacznie bardziej
    > otwarty od Symbiana i ciekawszy. Tylko te jego małe upierdliwości mnie
    > wkurzają po prostu.

    2-3 lata i bedzie dobrze. Telefon z androidem bedzie sie nadawal takze
    do telefonowania.