  • Data: 2013-01-31 00:34:37
    Temat: Re: Moj pierwszy smartfon z androidem...
    Od: Mr Misio <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Michal Tyrala napisał:

    > IMO to jest kluczowe i to tutaj drążę.
    > Bo przeciez nie neguje zbierania i przetwarzania danych, uwazam to
    > ,,szpiegowania'' za lekka przesade.

    sam piszesz "szpiegowania" a nie szpiegowania. Czyli domyslnie
    rozrozniasz, ze to nie jest szpiegowanie tak jak w przypadku tajnych
    agentow co bez Twojej wiedzy zbieraja o tobie dane i robia ci fotki z
    ukrycia.

    "Szpiegowanie" to takie "dozwolone szpiegowanie" w sensie, zggadzamy sie
    "ok, szpiegujcie mnie" ale tak na prawde nie mamy wplywu ani zadnej
    wiedzy co jest zbierane, jak, po co i komu posluzy".

    > Owszem. Tyle, ze j/w, przetworzeniu jakiejs szarej kupy danych blizej do
    > CRMa. I owszem, pewnie na upartego mozna zlapac za jaja pojedynczego
    > uzytkownika, ale nikt tego nie bedzie robil dla zabawy (przy takiej
    > skali).

    Dlatego ni ejednego sie bedzie lapac, ale setki. Wystarczy sprzedac
    komus namiary na wszystkich, ktorzy przez ostatni rok odwiedzili stronke
    dla pedofili nawwet klikajac w cos przypadkiem ;) Albo przekazac dane
    tych co szukali i odwiedzili taka stronke - czyli via Ziobro "winnych
    pedofili, wyrok zapadl".

    > Dzis i tak jak kto robi jakies wałki, jak juz posluguje się
    > komorka, to z wiadrem prepaidow, nie sadzisz ze jest wtedy zalogowany
    > gdziekolwiek poza siecia GSM? ;)

    Ale widzisz - zlapac sprytnego i go ukarac, to wysilek. A po co jak
    mozna zlapac 10 tysiecy potencjalnie winnych i szybko wymierzyc 1% kare
    nawet w zasadzie "grzywna".

    To jak ze streza miejska - jak widza chuliganow to skrecaja w cicha
    uliczke. Jak widza babcie srtajaca pieskiem - aresztują!

    > Ekhm, przemysl to moze jeszcze raz. ;-) Stałeś kiedyś w korku? :)

    Ja o innej sytuacji. O takiej co ci GPS zmierzy, ze trase z dozwolona
    powoiedzmy 90km/h przejechales ze srednia 120km/h. :) Czyli z A do B
    byles szybciej niz powinienes.

    Wystarczy zastapic fotoradary takim rozwiazaniem. I kasowac mandaty.

    JAkbym byl u wladzy to tak bym zrobil ;) Proste banalne, nei trzeba
    stawiac skrzynek, user sam dostarcza dowod swojej winy ;)

    > Do tego to GPS w moim telefonie plus cala infrastruktura musialaby byc
    > legalizowana do takiej zabawy. W sumie ciekawe by to bylo ;-)

    Ale co za problem? Ustawa. Telefony i urzadzenia z GPS maja miec
    legalizacje. Chcesz uzywac - placisz wiecej za urzadzenie. Nie chcesz -
    kupujesz tanie bez GPS. Bo nie mozna (wg. ustawy) kupic z GPS ale bez
    legalizacji. W licencji softu w PL zgadzasz sie na to, ze dane sa
    przekazywane do firm trzecich. Firmy trzecie ustanowione ustawa maja
    obowiazek przetwarzac dane i zglaszac organom wykroczenia.

    Orwell i inni dawni futurysci byliby zaskoczeni ile mozna wiecej
    wycisnac w kwestii kontroli spoleczenstwa ;)