  • 11. Data: 2016-04-03 12:06:46
    Temat: Re: Modulacja
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > W SSB wieksza czesc mocy przenosi "uzyteczny sygnal" niz w AM.
    >
    > w AM polowa (a nawet wiecej) mocy idzie w nosna, ktorej nie slychac.

    Dużo więcej niż połowa, średnio może tak z 90%. A jak jest cisza, to
    100%. W radiofonii właśnie o ciszę idzie, inaczej niż w radiokomunikacji.

    Jarek

    --
    People hearing without listening,
    People writing songs that voices never share

  • 12. Data: 2016-04-03 19:48:08
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Bo tak naprawdę należałoby analizatorem widma sprawdzić poziom mocy w
    > sygnale, czy większość idzie w gwizdek jak w AM na nośną czy w sygnał
    > użyteczny jak w SSB. Ponieważ raczej nie masz analizatora widma to
    > pozostaje amperomierz na zasilaniu.

    Ja myślę, że to dało by się po prostu policzyć. Czynnik mocy, poziomu
    sygnału nie jest jednak jedynym. Używam SSB od dawna i zdecydowanie, 5W (bo
    tyle z radia mi ulatuje) dolatuje do Wyspy Niedźwiedziej. I dalej też.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 13. Data: 2016-04-03 19:53:27
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Dużo więcej niż połowa, średnio może tak z 90%. A jak jest cisza, to
    > 100%. W radiofonii właśnie o ciszę idzie, inaczej niż w radiokomunikacji.

    Zależy od stacji. http://websdr.org/ polecam SDR z uniwerku w Twente,
    Holandia, ale inne też można, tam, gdzie są zakresy z radiofonią. Porównaj
    naszą Warszawę 1, z innymi stacjami, jak zagęszczony jest "wodospad". Może
    wymagać indywidualnego uruchomienia Javy (dopisanie danej strony do
    wyjątków), na niektórych jest HTML5.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.