  • 11. Data: 2011-05-28 09:52:23
    Temat: Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się podczas właczania odkurzacza
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 05/28/2011 11:38 AM, Mirek wrote:

    > Nie wystarczy, a nawet zaszkodzi.
    > Separator galwaniczny pomoże, ale obstawiam, że wątkotwórca nie ma
    > uziemionego masztu antenowego (podstawa) i/lub podłaczony starszy
    > telewizor CRT bez uziemienia.

    komputer mam podlaczony przez dwie listwy przeciwzakloceniowe, notomiast
    tv lcd przez zadna i to moze byc przyczyna ...

  • 12. Data: 2011-05-28 10:01:13
    Od: gomader <g...@g...com>

> [...]
    > Separator galwaniczny pomoże, ale obstawiam, że wątkotwórca nie ma
    > uziemionego masztu antenowego (podstawa) i/lub podłaczony starszy

    potestowalem to jeszcze bardziej dokladnie i okazalo, ze nawet mimo
    podlaczonego TV gdy laptop jest odlaczony od zasilania sieciowego (praca
    na bateriach) wszystko jest OK ...

  • 13. Data: 2011-05-28 10:23:12
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 05/28/2011 11:38 AM, Mirek wrote:
    > Separator galwaniczny pomoże, ale obstawiam, że wątkotwórca nie ma
    > uziemionego masztu antenowego (podstawa) i/lub podłaczony starszy
    > telewizor CRT bez uziemienia.

    zgadza sie anteny nie mam uziemionej, oraz tv nie jest rowniez uziemiony

    ale wlasciwie do czego mialbym uziemic antene w bloku? tv rowniez nie
    mam uziemionego poniewaz takie gniazdka ... a laptop podlaczony jest
    przez dwie listwy do gniazdka ktorego uziemienie podlaczone jest do 0
    ... nie wiem czy to jest dobrze wykonane ... robil to jakis alektryk ...

  • 14. Data: 2011-05-28 10:30:01
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-05-28 12:01, gomader pisze:

    > potestowalem to jeszcze bardziej dokladnie i okazalo, ze nawet mimo
    > podlaczonego TV gdy laptop jest odlaczony od zasilania sieciowego (praca
    > na bateriach) wszystko jest OK ...

    Z moich eksperymentów wynika, że dobre uziemienie ekranu anteny bywa
    wystarczające.
    Odpowiedz sobie jaki jest mechanizm zawieszania się tunera.
    Przepięcie indukowane w kablu antenowym przechodzi z jednej strony poprzez:
    - gniazdo antenowe, masę tunera USB, masę komputera, zasilacz komputera
    do sieci energetycznej.
    z drugiej strony:
    - gniazdo antenowe TV, zasilacz sieciowy, do sieci energetycznej.

    Najsłabszym ogniwem jest tutaj tuner USB, na cienkich ścieżkach jego
    masy odkłada się właściwe całe napięcie i powoduje zawieszenie się
    tunera. Jeśli dasz "obejście" dodatkowym kablem z ekranu anteny do masy
    komputera jest szansa, że tuner się nie zawiesi.
    Izolacja galwaniczna sprawdza się bardziej w wypadku różnicy napięć
    miedzy masami rożnych urządzeń, niż w wypadku przepięć.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 15. Data: 2011-05-28 10:57:33
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 28.05.2011 12:23, gomader wrote:

    > ale wlasciwie do czego mialbym uziemic antene w bloku?

    Jak masz na dachu to czymprędzej połącz maszt do instalacji odgromowej,
    jak na balkonie, poniżej dachu to teoretycznie możesz sobie darować.

> [...]
    > przez dwie listwy do gniazdka ktorego uziemienie podlaczone jest do 0
    > ... nie wiem czy to jest dobrze wykonane ... robil to jakis alektryk ...

    A TV ma wtyczkę z bolcem? To poodłącz ją do "0" i zastosuj ten separator.

    Mirek.

  • 16. Data: 2011-05-28 11:14:30
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 28.05.2011 12:30, Andrzej W. wrote:

> [...]
    > do sieci energetycznej.
    > z drugiej strony:
    > - gniazdo antenowe TV, zasilacz sieciowy, do sieci energetycznej.

    IMHO nie żadne przepięcie i nie indukuje się, tylko mamy klasyczną pętlę
    uziemień/mas. Telewizor nie uziemiony, to na obudowie i na gniazdku
    antenowym mamy śmiecie, które spływają przez kabel antenowy do
    uziemienia laptopa.

> [...]
    > tunera. Jeśli dasz "obejście" dodatkowym kablem z ekranu anteny do masy
    > komputera jest szansa, że tuner się nie zawiesi.

    To już lepiej do bolca listwy, a nie przez laptopa.

    Mirek.

  • 17. Data: 2011-05-31 07:28:04
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 05/28/2011 12:57 PM, Mirek wrote:

    > A TV ma wtyczkę z bolcem? To poodłącz ją do "0" i zastosuj ten separator.

    podlaczylem izolator galwaniczny i problem ustapil, dziekuje za pomoc

  • 18. Data: 2011-05-31 15:48:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message
    > A TV ma wtyczkę z bolcem? To poodłącz ją do "0" i zastosuj ten separator.

    TV LCD z wtyczką z bolcem? A gdzie Ty widziałeś taki?
    One mają wszystkie wtyczki jak laptopy - bez żadnego bolca.

  • 19. Data: 2011-05-31 16:01:37
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Pszemol wrote:

    > "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message
    >
    > TV LCD z wtyczką z bolcem? A gdzie Ty widziałeś taki?
    > One mają wszystkie wtyczki jak laptopy - bez żadnego bolca.

    Hmm. To ciekawe, co to jest co u mnie w domu stoi.

    Waldek

  • 20. Data: 2011-05-31 16:23:21

    Dnia 31-05-2011 o 17:48:40 Pszemol <P...@p...com> napisał(a):

    > TV LCD z wtyczką z bolcem? A gdzie Ty widziałeś taki?
    > One mają wszystkie wtyczki jak laptopy - bez żadnego bolca.

    Moze w Stanach tak maja. Moj samsung ma kabel zasilajacy identyczny z
    komputerowym.