  • 11. Data: 2013-10-28 21:14:14
    Temat: Re: Moduł BTM-112. Robię coś źle?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Mam bardzo idiotyczną myśl, że pomyliłeś porty COM i wcale nie gadasz z
    > BTM, tylko ze swoim modemem. Tłumaczyłoby to niedziałające komendy oraz
    > nieistotność prędkości transmisji.

    Nic mi nie wiadomo o modemie w tym komputerze. :)
    Wygrzebałem jeszcze coś takiego:

    http://elektorembedded.blogspot.com/2010/08/rayson-b
    tm222-btm112-bluetooth-modules.html

    "My BTM112 gets stuck in master mode when the connection is broken and
    it will only respond to the AT command. The only way to get it going
    again quickly is to restore the connection or to use the PIO4 reset."

  • 12. Data: 2013-10-28 21:27:16
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Nic mi nie wiadomo o modemie w tym komputerze. :)

    Moduły BTM nie zgłaszają się jako Lucent SoftModem Version 3.1.92.1. I nie
    bardzo mogą, bo nazwa nie może przekraczać 16 znaków. No i sam mówiłeś, że
    widać "HC-06". Więc zajrzyj do menedżera urządzeń i się upewnij, bo jak dla
    mnie, to tam masz modem. W szczególności przełącz na widok według połączeń i
    poszukaj swoich COMów. Zrzut ekranu nie zaszkodzi.

> [...]
    > it will only respond to the AT command. The only way to get it going
    > again quickly is to restore the connection or to use the PIO4 reset."

    Ciekawe co on rozumie przez broken connection. Podczas połączenia BTM-222
    nie reaguje na komendy, tylko przesyła wszystko przez BT co dostanie na
    seriala. Zacznie reagować, jak dostanie ciąg +++ (i to z odpowiednim reżimem
    czasowym). Chyba, że połączenie zostanie zerwane. Ale co wtedy oznacza, że
    only AT? Na co innego ma reagować jak nie na komendy AT?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 13. Data: 2013-10-28 21:40:26
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > upewnij, bo jak dla mnie, to tam masz modem. W szczególności przełącz na
    > widok według połączeń i poszukaj swoich COMów. Zrzut ekranu nie zaszkodzi.

    Hmm... W takim razie całkiem możliwe, że masz rację.
    Nie mam teraz tego komputera pod ręką, ale w takim razie wychodziło by
    na to, że sytuacja wygląda jeszcze gorzej, bo na drugim testowanym
    COM-ie panowała zupełna cisza...

    > Ale co wtedy oznacza, że only AT? Na co innego ma reagować jak nie na
    > komendy AT?

    Ja zrozumiałem to tak, że reagował na jedną komendą "AT", tą na którą
    powinien odpowiedzieć "OK". ;)

  • 14. Data: 2013-10-29 07:20:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 28 Oct 2013 21:40:26 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Nie mam teraz tego komputera pod ręką, ale w takim razie wychodziło
    by
    > na to, że sytuacja wygląda jeszcze gorzej, bo na drugim testowanym
    > COM-ie panowała zupełna cisza...

    Może jednak moduł jest ustawiony na 19200 stąd cisza przy 9600...

    --
    Marek

  • 15. Data: 2013-10-29 09:19:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    wrote:
    > Nie mam teraz tego komputera pod ręką, ale w takim razie wychodziło
    by
    > na to, że sytuacja wygląda jeszcze gorzej, bo na drugim testowanym
    > COM-ie panowała zupełna cisza...

    Jeśli masz możliwość przetestowania tego modułu pod androidem (jako
    serial) to bardzo jestem ciekaw wyników, szczegolnie interesuje mnie
    realny zasięg. Chętnie bym się przesiadł na ten moduł bo chyba jest
    on gabarytowo mniejszy i tańszy od btm-222.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2013-10-29 22:20:10
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-29 07:20, Marek pisze:

    > Może jednak moduł jest ustawiony na 19200 stąd cisza przy 9600...

    Ok, dokonał się mały postęp. Początkowo faktycznie rozmawiałem z
    zapomnianym modemem, który siedzi w tym laptopie. Na drugim porcie
    panowała kompletna cisza. Zacząłem przełączać ustawienia prędkości,
    kilka razy próbowałem poprawić połączenia na płytce stykowej (chociaż
    wizualnie wszystko było z nimi w porządku) itd. Za którymś razem coś
    zaskoczyło.

    Teraz sytuacja wygląda następująco:

    Łącze się HyperTerminalem albo BrayTerminalem tak jak do tej pory (9600
    bps, 8 bitów danych, 1 bit stopu, brak parzystości). Gdy wpiszę komendę
    "AT" natychmiast wyskakuje mi "OK". Moduł nie czeka na \r tylko
    momentalnie wysyła odpowiedź. Sama odpowiedź też nie zawiera znaku nowej
    linii ani powrotu karetki. Nie ma także echa. Po paru razach w terminalu
    mam tylko coś takiego "OKOKOKOK". ;)
    Ze względu na takie zachowanie nie jestem w stanie skonfigurować modułu...

    Natomiast jeśli połączę się z modułem od strony Androida, mogę w końcu
    przesyłać znaki w obydwie strony.

    Ktoś ma jakąś hipotezę, która tłumaczyłaby takie zachowanie?

  • 17. Data: 2013-10-30 00:14:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 29 Oct 2013 22:20:10 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Ktoś ma jakąś hipotezę, która tłumaczyłaby takie zachowanie?

    Po takim zachowaniu niemiałbym kompletnie zaufania do
    komputera/systemu (z naciskiem na system, bo faktycznie co biedny
    komp winny) jaki używasz. Jesteś pewien że tylko Ty "gadasz" z tym
    portem a nie wraz z jakimś softem który jest aktywny i np. skanuje
    porty szukając modemow? Tłumaczyloby to nieoczekiwane kilkakrotne
    OKOK.
    Inna, bardzo luźna hipoteza, to być może jest niestabilność prędkości
    przesyłania, Tobie się wydaje, że wysyłasz tylko AT a jednak uart
    moduł odbiera coś więcej.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2013-10-30 02:18:35
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die>

    Atlantis wrote:

    > W dniu 2013-10-29 07:20, Marek pisze:
    [...]
> [...]
    > przesyłać znaki w obydwie strony.
    >
    > Ktoś ma jakąś hipotezę, która tłumaczyłaby takie zachowanie?

    Tanie chińskie moduły BT wymagają żeby bardzo szybko im wpisywać polecenia.
    Ten który miałem w rękach musiał mieć znaki podawane z przerwą nie większą
    niż 0.3 czy 0.5 sekundy. Dłuższa przerwa oznaczała zakończenie wprowadzania.
    Odpowiadał nie kończąc linii ani \n ani \r, czyli bardzo podobnie jak u
    Ciebie. Wprowadzanie poleceń z klawiatury nie wchodziło w grę, natomiast
    działało wpisanie tekstu w innym okienku (terminal, edytor, itp) i wklejenie
    ze schowka. Sprawdź czy twój moduł też się tak nie zachowuje.

    pzdr.
    j.

  • 19. Data: 2013-10-30 20:00:04
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-30 02:18, Jacek Radzikowski pisze:

> [...]
    > działało wpisanie tekstu w innym okienku (terminal, edytor, itp) i wklejenie
    > ze schowka. Sprawdź czy twój moduł też się tak nie zachowuje.

    Wygląda na to, że masz rację. Spróbowałem wysyłać dane przez Bray
    Terminal, ale poprzez ręczne wpisywanie poszczególnych znaków, ale z
    linijki "send". Okazuje się w dodatku, że ignorowane są komunikaty
    wysyłane z \r na końcu. O końcu wprowadzania polecenia decyduje timeout.

    Oczywiście jednak byłoby zbyt pięknie, gdyby to rozwiązało wszystkie
    problemy. Wpisuję "AT" - dostaję "OK".
    Wpisuję "ATE1". Nic.
    Wpisuję "ATN?". Nic.
    Wpisuję "ATN=Nazwa". Nic.
    Wpisuję "ATL?". Nic.

    Naszło mnie, żeby spróbować czegoś innego.
    "AT+NAME?". Przychodzi odpowiedź: "OKsetname"
    "AT+NAME=nazwa". To samo: "OKsetname".

    Co z nim dalej zrobić. Nie wygląda mi to na BTM-112, przynajmniej biorąc
    pod uwagę rozbieżności pomiędzy rzeczywistością, a spisem komend z
    dokumentacji...

  • 20. Data: 2013-10-30 20:08:46
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ok, chyba znalazłem.

    AT+VER dało mi punkt zaczepienia, od którego mogłem rozpocząć poszukiwania:

    http://club.dx.com/forums/forums.dx/threadid.924057