  • 11. Data: 2012-11-07 22:13:43
    Temat: Re: Modernizacja starego komputera.
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 07-11-2012 o 09:32 Marcin G. napisał na pl.comp.pecet:

    > W rodzinie jest leciwy sprzet oparty o:
    > MB: Soltek SL-75DRV4 na VIA KT266A,
    > CPU: AMD Duron 1GHz,
    > RAM: 256 MB DDR !!!
    >
    > Niestety ze wzgledu na rozmiar pamieci nie dzia?a to najszybciej
    > delikatnie
    > mówi?c.
    > Chce go nieco ulepszyae dok?adaj?c na pocz?tek 2 * 1GB RAM, pó 1/4 niej jaki?
    > szybszy procesor.
    >
    > Czy ta p?yta jest jako? szczególnie problematyczna je?li chodzi o dobór
    > pamieci?

    Miałem kiedyś podobny przypadek. Po wymianie procesora na Bartona
    (uaktualnienie BIOS po drodze) okazało się, że wentylator jest za słaby i
    grzeje się procesor , a inne chłodzenie to dodatkowy koszt.
    Po roku właściciel pytał ile kosztuje nowy komputer :).

    Pamięci DDR mogą mieć problemy z kompatybilnością - z płytą główną (jeśli
    mają
    taktowanie >333 MHz, a płyta mniej), między sobą (jeśli nie są jednakowe).
    Najlepiej zanieść komputer do sklepu i niech dobierają :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 12. Data: 2012-11-08 07:24:15
    Od: k...@g...com

    tez chce ulepszyc swoj komp i chce zapytac czy to ma sens tj do plyty ASUS A7V8X
    KT400 AGP X8 chce zalozyc Radeon HD

    co myslicie ?

  • 13. Data: 2012-11-08 07:36:33
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    W dniu 2012-11-08 07:24, k...@g...com pisze:
    > tez chce ulepszyc swoj komp i chce zapytac czy to ma sens tj do plyty ASUS A7V8X
    KT400 AGP X8 chce zalozyc Radeon HD

    > co myslicie ?

    Witam
    Zmienisz grafikę i za chwilę się okaże, że gra którą chcesz zainstalować
    ma wyższe wymagania i co?
    Swego czasu też bawiłem się w takie rzeczy ale w końcu powiedziałem
    sobie dość i tyle. Lepiej zaczekaj i poskładaj troszkę kaski i kup tak
    ja ci radzą nowsze bebechy.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2012-11-08 16:01:06
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 07.11.2012 o 08:48 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > IMO 1G by wystarczył jeśli to komp domowy + XP. A ja nie pamiętam by
    > płyty
    > z tym chipsetem jakoś specjalnie grymasiły na RAM.

    Dokladnie. Na XP wystarczyloby nawet 512MB. A przy 768MB bedzie juz
    komfort. Wszystko powyzej, to juz pamieciozerne aplikacje i dopiero
    wowczas bedzie odczuwalna roznica.
    Aczkolwiek nie wiem, czy jest sens reanimacji tego. Gdyby tam byl jeszcze
    jakis sensowny chipset, to mozna by sie pokusic tanim kosztem dorzucic
    jakiegos Bartona, a tak...

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.