  • Data: 2013-08-25 17:56:30
    Temat: Re: Modem VDSL - proszę o opinie
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.08.2013 16:59, Shady Sheik pisze:

    > Wydaje mi się, że mylisz VDSL z FTTH.
    > Neo 40/4 to zasadniczo takie szybsze ADSL. :)
    > Kosmosu w każdym razie nie ma.

    Swiatełko w domu to PL warunkach na razie mają tylko mieszkańcy
    "szklanych domów TP", więc to jednak pewnie VDSL.
    Podstawowa sprawa - jaki powód jest tych 16 mbps - cap na linii czy na
    tyle max synchronizuje się modem - jeśli to drugie to nie ma żadnego
    sensu zmieniać ADSL na VDSL - przy tłumieniu linii pozwalającej na
    synchoro ADSL2+ poniżej ~18,5-19 mbps VDSL nie daje ŻADNEGO zysku
    szybkości w stosunku do ADSL2+, ba mogą dojśc dodatkowe problemy bo przy
    takim tłumieniu linia lokalna ma albo >1500m albo jest w bardzo złym
    stanie technicznym - w obu przypadkach nie ma żadnego zysku szybkości ze
    zmiany na VDSL. Zainteresowani niech odszukają sobie w sieci wykresy
    szybkości synchro VDSL i ADSL2+ w funkcji długości pętli
    lokalnej/tłumienia linii.

    --
    /MB