  • 11. Data: 2016-10-09 14:38:29
    Temat: Re: Moc maksymalna podgrzewacza wody na 1 fazie
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 8 Oct 2016 11:02:41 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Ograniczenie do 16A jest przy łączeniu poprzez gniazdko i wtyczkę...

    Warto dodać - przez standardowe gniazdo i wtyczkę. Są także przemysłowe
    gniazda jednofazowe, które mogą przenosić do 32A.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 12. Data: 2016-10-09 16:36:46
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-10-09 o 14:38, badworm pisze:

    > Warto dodać - przez standardowe gniazdo i wtyczkę. Są także przemysłowe
    > gniazda jednofazowe, które mogą przenosić do 32A.

    Sprzęg ogrzewania elektrycznego (gniazdo-wtyczka) w wagonach przenosi
    800A. Obsługuje do 3000V DC, więc będzie działać przy 230V AC.

  • 13. Data: 2016-10-10 21:57:46
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 9 Oct 2016 16:36:46 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Sprzęg ogrzewania elektrycznego (gniazdo-wtyczka) w wagonach przenosi
    > 800A. Obsługuje do 3000V DC, więc będzie działać przy 230V AC.

    Ale jest jednobiegunowy, więc średnio by się nadawał dla 230V AC. To już
    prędzej gniazdo siłowe 63A albo i złącza do ładowania wózków
    akumulatorowych - one są na pewno do 100A. Mnie chodziło o typowe
    szaro-niebieskie gniazda/wtyczki na 32A. W domach nie występują, ale
    wykorzystywane są np. do zasilania przyczep kempingowych.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 14. Data: 2016-10-16 20:44:32
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 7 Oct 2016 22:30:56 +0200 Uzytkownik <a...@s...pl> napisał:

    >Zabezpieczenia 16A stosuje się tylko ze względu na gniazda 230V, które
    >maja wytrzymałość prądową 16A.

    Nie zapominaj o przewodach. W instalacjach mieszkaniowych są często
    przewody 1,5mm^2, czyli o obciążalności ok. 16A właśnie.

  • 15. Data: 2016-10-16 20:52:19
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 7 Oct 2016 10:30:33 -0700 (PDT) s...@g...com napisał:

    >[Może NTG, ale grupy elektrotechnika nie znalazłem.]
    >Na stronie (na samym dole) http://www.kospel.pl/pl/produkty/podgrzewacze-przepl
    ywowe/epme-electronic-lcd.html
    >Piszą, że moc maksymalna na jednej fazie to: 5,5-9,0 kW / 230V
    >I ja rozumiem, że to nie w Polandi? Bo u nas zabezpieczenie prądowe przy 16A
    ogranicza moc do 230[V]*16[A]- 3,68[kW].
    >Więc nasuwa się pytanie: Po co oni takie moce podają?!? Gdzie to mogło by mieć
    zastosowanie?

    W Polandii jak najbardziej. Ostatnio zakładałem taki jednofazowy o
    poborze 26A - musiałem dodać nowy obwód z przewodem 3x4mm^2 i
    wyłącznik nadmiarowy-różnicowoprądowy 32A w tablicy. W zakładzie
    pracy.
    W instalacji mieszkaniowej też byłoby to możliwe, ale musi to być
    zrobione w porozumieniu z administracją/właścicielem budynku i być
    może też z dostawcą energii.

  • 16. Data: 2016-10-17 10:56:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik szykcech napisał w wiadomości grup
> [...]
    >przy 16A ogranicza moc do 230[V]*16[A]- 3,68[kW].
    >Więc nasuwa się pytanie: Po co oni takie moce podają?!? Gdzie to

    Mam taki 6kW w biurze ... faktycznie, smazyl wtyczki, gniazdko, i
    chyba nawet kiedys przysmazyl instalacje.
    Teraz elektryk przykrecil na stale, i jakos dziala.

    A w budynku biur wiele, pradu maja duzo, a podzielic to juz jak chca.
    Do umycia rak starcza.
    Choc patrze na tablice ... najwiekszy bezpiecznik 25A ... chyba do
    tego.

    J.

  • 17. Data: 2016-10-17 10:58:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    >Sprzęg ogrzewania elektrycznego (gniazdo-wtyczka) w wagonach przenosi
    >800A. Obsługuje do 3000V DC, więc będzie działać przy 230V AC.

    Ogrzewania ? To mi wyglada na sprzeg miedzy lokomotywami :-)

    J.

  • 18. Data: 2016-10-17 17:12:26
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 17 Oct 2016 10:58:02 +0200 "J.F." <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Ogrzewania ? To mi wyglada na sprzeg miedzy lokomotywami :-)

    Akurat tak się składa, że ze względów bezpieczeństwa, łączyć tym
    lokomotyw nie wolno. Służy on do zasilania wagonów. Początkowo był
    tylko do ogrzewania, ale teraz jest też używany do zasilania
    klimatyzacji i przetwornic 3kV na 230V (dla użytkowników laptopów i
    podobnego badziewia ;-) ).