  • Data: 2021-10-30 04:28:59
    Temat: Re: Moc i moment
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-10-29 19:03, nadir wrote:

    > Nie bardzo wiem o co Ci chodzi.

    > Napisałem o tym wyżej. Żeby silnik z Yarisa osiągnął podobny moment
    > obrotowy jak ten od Ursusa trzeba go rozbujać do około 4000 obr., nie
    > wiem czy sprzęgło to wytrzyma?
    A dlaczego miałoby nie wytrzymać? Jak sprzęgło w ursusie wytrzymuje 100
    Nm, to sprzęgło z yarisa powinno wytrzymać te 125 Nm - optymistycznie
    zakładam, że producent nie przyoszczędził zbytnio na sprzęgle i jest ono
    w stanie długotrwale przenosić ten maksymalny moment. :-) A raczej nie
    przyoszczędził, bo te 4000-4500 rpm (strzelam, nigdy nie jeździłem
    yarisem) to normalna, zgodna z prawem jazda autem tej klasy po
    ekspresówce bądź autostradzie.