  • Data: 2010-04-07 13:01:58
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Rudowski wrote:

    > Ale pojemnosc to nie wszystko w tym temacie.
    > Nie ma problemu, zeby zrobic np. 800-konny silnik o pojemnosci 2l
    > Historia zna zreszta i mocniejsze silniki.

    Nie kwestionuję tego.

    > Oczywiscie nie wystarczy tak sobie po prostu nalac paliwa i nadmuchac.
    > Konieczne sa pewne modyfikacje silnika, glowic itp.

    Ano właśnie.. im więcej chcesz tym bardziej rośnie koszt (wykładniczo)
    oraz w tym samym tempie spada trwałość i niezawodność. A silnik od
    którego zaczynałeś przestaje być tym samym silnkiem.

    Fizyki nie oszukamy. Nie da się w nieskończonośc zwiększać ciśnienia
    mieszanki (aby spalić jej odpowiednią ilość), w małym cylindrze o
    ograniczonych parametrach roboczych. Konieczne są kosztowne modyfikacje,
    lepsze materiały, mniejsze tolerancje...

    Stąd właśnie wspomniane widełki.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik