-
From: to <t...@a...xyz>
Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl> <hpamst$k3i$2@nemesis.news.neostrada.pl>
<hpb4kh$26l$1@mx1.internetia.pl>
<hpbb0e$rpk$1@atlantis.news.neostrada.pl>
User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
Message-ID: <4...@n...home.net.pl>
Date: 5 Apr 2010 07:07:13 +0200
X-Trace: news.home.net.pl 1270444033 80.52.166.102 (5 Apr 2010 07:07:13 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 25
X-Authenticated-User: anka.post
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home
.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2270078
[ ukryj nagłówki ]Tomasz Pyra wrote:
> I mimo tego, że w przedziale 3000-4500rpm moment obrotowy jest wysoki to
> jakoś do 100km/h auto przyspiesza wtedy w 12s. Jak przyspieszam w
> zakresie 4500-6500 to w 7.5s, pomimo że moment obrotowy mniejszy.
Mój ma maksymalną moc przy 6500 rpm, a jednak zmieniając bieg nie przy
6500, ale przy 7000 zyskuje się ok. sekundę do setki.
> Zwolennicy ilości "njutonometrów na kilogram" się chyba załamią, albo
> nie uwierzą w takie cuda.
Oni jakoś nie mogą zrozumieć, że nie jeżdżą na wale napędowym tylko na
kołach i na wyższym biegu przy tych samych obrotach moment obrotowy na
kołach jest proporcjonalnie niższy do różnicy pomiędzy przełożeniami.
Inaczej mówiąc bieg opłaca się zmienić dopiero wtedy, gdy spadek wartości
momentu obrotowego przy danej prędkości obrotowej będzie większy niż
różnica pomiędzy tym, a kolejnym przełożeniem (trzeba to jeszcze
skorygować o większe straty na "niższym" przełożeniu wynikające z
większej prędkości obrotowej). W praktyce zazwyczaj odcięcie następuje
dużo wcześniej niż tak znaczny spadek momentu, dlatego właśnie prawie
zawsze opłaca się zmienić bieg tuż przed odcięciem.
--
cokolwiek
Następne wpisy z tego wątku
- 05.04.10 02:16 Adam Płaszczyca
- 05.04.10 10:06 DoQ
- 05.04.10 10:28 PSYLO
- 05.04.10 10:38 Robert Rędziak
- 05.04.10 10:43 J.F.
- 05.04.10 11:14 Sergiusz Rozanski
- 05.04.10 11:52 DoQ
- 05.04.10 12:11 raadaar
- 05.04.10 12:23 Tomasz Pyra
- 05.04.10 12:28 Tomasz Pyra
- 05.04.10 12:29 Robert Rędziak
- 05.04.10 12:20 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 05.04.10 12:31 Robert Rędziak
- 05.04.10 12:35 JanuSz
- 05.04.10 12:41 JanuSz
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=