-
From: to <t...@a...xyz>
Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl> <hpamst$k3i$2@nemesis.news.neostrada.pl>
<hpb4kh$26l$1@mx1.internetia.pl>
<hpbb0e$rpk$1@atlantis.news.neostrada.pl>
User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
Message-ID: <4...@n...home.net.pl>
Date: 5 Apr 2010 07:07:13 +0200
X-Trace: news.home.net.pl 1270444033 80.52.166.102 (5 Apr 2010 07:07:13 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 25
X-Authenticated-User: anka.post
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home
.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2270078
[ ukryj nagłówki ]Tomasz Pyra wrote:
> I mimo tego, że w przedziale 3000-4500rpm moment obrotowy jest wysoki to
> jakoś do 100km/h auto przyspiesza wtedy w 12s. Jak przyspieszam w
> zakresie 4500-6500 to w 7.5s, pomimo że moment obrotowy mniejszy.
Mój ma maksymalną moc przy 6500 rpm, a jednak zmieniając bieg nie przy
6500, ale przy 7000 zyskuje się ok. sekundę do setki.
> Zwolennicy ilości "njutonometrów na kilogram" się chyba załamią, albo
> nie uwierzą w takie cuda.
Oni jakoś nie mogą zrozumieć, że nie jeżdżą na wale napędowym tylko na
kołach i na wyższym biegu przy tych samych obrotach moment obrotowy na
kołach jest proporcjonalnie niższy do różnicy pomiędzy przełożeniami.
Inaczej mówiąc bieg opłaca się zmienić dopiero wtedy, gdy spadek wartości
momentu obrotowego przy danej prędkości obrotowej będzie większy niż
różnica pomiędzy tym, a kolejnym przełożeniem (trzeba to jeszcze
skorygować o większe straty na "niższym" przełożeniu wynikające z
większej prędkości obrotowej). W praktyce zazwyczaj odcięcie następuje
dużo wcześniej niż tak znaczny spadek momentu, dlatego właśnie prawie
zawsze opłaca się zmienić bieg tuż przed odcięciem.
--
cokolwiek
Następne wpisy z tego wątku
- 05.04.10 02:16 Adam Płaszczyca
- 05.04.10 10:06 DoQ
- 05.04.10 10:28 PSYLO
- 05.04.10 10:38 Robert Rędziak
- 05.04.10 10:43 J.F.
- 05.04.10 11:14 Sergiusz Rozanski
- 05.04.10 11:52 DoQ
- 05.04.10 12:11 raadaar
- 05.04.10 12:23 Tomasz Pyra
- 05.04.10 12:28 Tomasz Pyra
- 05.04.10 12:29 Robert Rędziak
- 05.04.10 12:20 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 05.04.10 12:31 Robert Rędziak
- 05.04.10 12:35 JanuSz
- 05.04.10 12:41 JanuSz
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-14 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test
- 2025-03-13 własny ekran startowy
- 2025-03-13 Błonie => IT System Administrator <=
- 2025-03-13 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-03-13 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-03-13 Chiny-Kraków => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju pr
- 2025-03-13 Warszawa => Analityk biznesowo-systemowy <=
- 2025-03-13 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-03-13 Żerniki => NodeJS Developer <=
- 2025-03-13 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst