  • 1. Data: 2011-04-19 11:31:37
    Temat: Moc bierna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Zainteresowany sasiednim watkiem .. to wlasciwie jak sie teraz
    definiuje moc bierna ?

    Tylko prosze nie pisac fi :-)

    A najlepiej podac wzor z ktorego bedzie juz wynikal algorytm dla
    urzadzenia pomiarowego.

    J.

  • 2. Data: 2011-04-19 11:45:47
    Temat: Re: Moc bierna
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-04-19 13:31, J.F. pisze:

> [...]
    > moc bierna ?
    >
    > Tylko prosze nie pisac fi :-)
    >
    > A najlepiej podac wzor z ktorego bedzie juz wynikal algorytm dla

    Zimmer LMG95:

    Q=sqrt(S^2-P^2)

    S=Ueff*Ieff

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2011-04-19 12:26:36
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Zainteresowany sasiednim watkiem .. to wlasciwie jak sie teraz definiuje
    > moc bierna ?

    Teraz? to znaczy? Bo definicja od zawsze taka sama :)

    Marek

  • 4. Data: 2011-04-19 12:39:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    >
    > Teraz? to znaczy? Bo definicja od zawsze taka sama :)

    Czyli jaka - taka jak PeJota ?

    J.

  • 5. Data: 2011-04-19 12:45:11
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > A najlepiej podac wzor z ktorego bedzie juz wynikal algorytm dla
    > urzadzenia pomiarowego.

    P=U*J*cos(fi)

    Przesunięcie fazowe 0-90 między napięciem a prądem mierzysz w przejściach
    przez zero za pomocą dwóch detektorów przejść (komparatorów) i podstawiasz
    pod chciany wzór.
    Gdy napięcie i prąd nie są przeunięte to cos(fi) = 1

    Marek

  • 6. Data: 2011-04-19 12:53:33
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 19 Apr 2011 13:31:37 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >definiuje moc bierna ?
    >
    >Tylko prosze nie pisac fi :-)
    >
    >A najlepiej podac wzor z ktorego bedzie juz wynikal algorytm dla
    Jest kilka definicji tych mocy, jak chcesz mogę je na jutro wykopać.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 7. Data: 2011-04-19 13:02:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    >
    > P=U*J*cos(fi)

    Mialo byc bez fi, bo to nic nie mowi :-)

    > Przesunięcie fazowe 0-90 między napięciem a prądem mierzysz w
    > przejściach przez zero za pomocą dwóch detektorów przejść
    > (komparatorów) i podstawiasz pod chciany wzór.
    > Gdy napięcie i prąd nie są przeunięte to cos(fi) = 1

    A jak od kata -60 do 60 st pobor pradu wynosi 0, miedzy 60 a 120
    1A, od 120 do 240 znow zero, 240-300 -1A, i od 300 st zero ?
    Napiecie sinusoidalne.

    Albo np zaczynamy z 0A, od 45 do 90 st 1A, od 90 do 315 0A, 315 do
    konca okresu -1A.
    Niesymetryczne kompletnie.

    J.

  • 8. Data: 2011-04-19 13:10:59
    Od: "MiSter" <_...@w...pl>

> [...]
    > pod chciany wzór.
    > Gdy napięcie i prąd nie są przeunięte to cos(fi) = 1

    I myślisz, że same detektory wystarczą?

    J.F. pyta o algorytm a nie akademicką definicję. Napisał: Tylko prosze nie
    pisac fi :-) nie doczytałes?

    Najbardziej znane są definicje mocy biernej według: Fryzego, Budeanu,
    Zakikhani'ego i Shepherda,
    czy Kusters'a i Moore'a.
    Sam bym obecnie się dowiedział która definicja jest dzisiaj stosowana, bo
    kilkanaście lat nie zgłębiałem tematu.

    Pozdrawiam
    MiSter

  • 9. Data: 2011-04-19 13:14:27
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

> [...]
    >
    > Tylko prosze nie pisac fi :-)
    >
    > A najlepiej podac wzor z ktorego bedzie juz wynikal algorytm dla urzadzenia

    Najbardziej popularne w Polsce to teorie Fryzego i Budeanu.
    Z tego co wiem to każda z teorii ma swoich zwolenników i przeciwników.

  • 10. Data: 2011-04-19 13:22:22
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Mialo byc bez fi, bo to nic nie mowi :-)

    Chyba się nie da. Przynajmniej ja nie wiem jak w inny sposób.

    > A jak od kata -60 do 60 st pobor pradu wynosi 0,

    Jeżeli prąd nie płynie to skąd wiesz że kąt wynosi -60...60? Czym zmierzyłeś
    i co go wyznaczyło?
    Kąt wyznaczasz tylko wtedy gdy płynie prąd. Gdy prąd nie płynie to znaczy że
    odbiornika nie ma albo jest on mocno nieliniowy. Może jakiś zasilacz
    impulsowy.

    > miedzy 60 a 120 1A, od 120 do 240 znow zero, 240-300 -1A, i od 300 st
    > zero ?
    > Napiecie sinusoidalne.

    Nie kumam, wychodzi że napięcie owszem sinusoidalne ale prąd prostokąt więc
    obciążenie nie jest liniowe. Jakaś przetwornica, zasilacz impulsowy czy coś
    innego?

    > Albo np zaczynamy z 0A, od 45 do 90 st 1A, od 90 do 315 0A, 315 do konca
    > okresu -1A.
    > Niesymetryczne kompletnie.

    Tu też. Tyle że przesunięcie inne i wypełnienie inne.

    Wychodzi na to że prąd trzeba po prostu mierzyć w RMS.

    Marek