  • Data: 2016-02-22 01:11:21
    Temat: Re: Moc a wypełnienie
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-02-21 23:58, Adam Wysocki wrote:
    > Może coś pomijam, ale zastanawia mnie taka rzecz.
    >
    > Mamy rezystor, powiedzmy 5 ohm. Przykładamy do niego napięcie 20V.
    > Wydzieli się na rezystorze moc 80W - to oczywiste.
    >
    > Ok, a co jeśli napięcie będzie obecne tylko przez 50% czasu? Jaka średnia
    > moc wydzieli się wtedy na rezystorze?
    Zajrzyj do jakiejś przyzwoitej książki do teorii obwodów. Powinieneś tam
    znaleźć formułkę mówiącą, że moc średnia (aka czynna) dla napięć i
    prądów dowolnego kształtu za przedział czasu <t1; t2> to całka oznaczona
    mocy chwilowej podzielona przez długość tego przedziału. A moc chwilowa
    to iloczyn wartości chwilowych prądu i napięcia. Policzenie tego dla
    napięcia prostokątnego i odbiornika czysto rezystancyjnego jest
    trywialne. Z tego co liczę w pamięci to powinno to być (U^2/R)*? gdzie ?
    to współczynnik wypełnienia.