-
71. Data: 2010-08-17 17:52:29
Temat: Re: Mnoznik czestotliwosci
Od: "Desoft" <N...@i...pl>
>>> Czyli miałem rację -- farba na butli jest, znaczy się blachy nie ubyło
>>> i można przedłużyć. A co jeśli butla podrapana i podrdzewiała? Jak się
>>> wtedy grubość mierzy?
>>
>> Hmm... jak legalizowałem to pan sprawdzał ultradzwiękowym testerem
>> grubość
>> ścianek.
>
> A właściwie po co to robią? Zakładają, że grubość (pomalowanej) blachy
> może się zmienić?
Chodzi o tą stronę "od środka"
>> I z tego co doczytałem... powinno się też wykonać badanie metodą
>> hydrauliczną.
>
> Bardziej bym się spodziewał metody "na hydraulika" -- postukać kluczem
> francuskim i krzyknąć "dobra jest".
....a jednak "na wodę". I np.: zbiornik LPG w samochodzie ma wytrzymać 30atm
(próba nieniszcząca).
--
Desoft
-
72. Data: 2010-08-17 18:11:39
Temat: Re: Mnoznik czestotliwosci
Od: Michoo <m...@v...pl>
W dniu 17.08.2010 18:45, Jarosław Sokołowski pisze:
> Desoft napisał:
>
>>> Czyli miałem rację -- farba na butli jest, znaczy się blachy nie ubyło
>>> i można przedłużyć. A co jeśli butla podrapana i podrdzewiała? Jak się
>>> wtedy grubość mierzy?
>>
>> Hmm... jak legalizowałem to pan sprawdzał ultradzwiękowym testerem grubość
>> ścianek.
>
> A właściwie po co to robią? Zakładają, że grubość (pomalowanej) blachy
> może się zmienić?
Nie ta strona ;) Zawór w jednej butli załatwili mi na imprezie
paintballowej napełniając ją z wiekowej butli z CO2 - na zewnątrz
wyglądała spoko - tylko farba lekko poocierana, ale jaki musiał być jej
stan w środku skoro z butli 0.25l wyciągnąłem prawie 30g rozdrobnionego
tlenku żelaza?
--
Pozdrawiam
Michoo
-
73. Data: 2010-08-17 18:40:07
Temat: Re: Mnoznik czestotliwosci
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 17 Aug 2010 19:52:29 +0200, Desoft wrote:
>> Bardziej bym się spodziewał metody "na hydraulika" -- postukać kluczem
>> francuskim i krzyknąć "dobra jest".
>
>....a jednak "na wodę". I np.: zbiornik LPG w samochodzie ma wytrzymać 30atm
>(próba nieniszcząca).
wedle papierow do mojego - cisnienie robocze "max 2.0 MPa".
Cisnienie probne 4.5MPa. [45 at/bar/atm].
"proba cisnieniowa przy cisnieniu 4.5MPa dala wynik pozytywny".
Pieczatka, podpis.
Nie wiem czy przy przedluzeniu tez by musieli probe, czy wystarcza
ogledziny.
J.
-
74. Data: 2010-08-17 18:49:36
Temat: Re: Mnoznik czestotliwosci
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Desoft napisał:
>> A właściwie po co to robią? Zakładają, że grubość (pomalowanej) blachy
>> może się zmienić?
>
> Chodzi o tą stronę "od środka"
Propan-dupan jest tak korozyjny? Nie da się tego jakoś lepiej zabezpieczyć?
>>> I z tego co doczytałem... powinno się też wykonać badanie metodą
>>> hydrauliczną.
>>
>> Bardziej bym się spodziewał metody "na hydraulika" -- postukać kluczem
>> francuskim i krzyknąć "dobra jest".
>
> ....a jednak "na wodę". I np.: zbiornik LPG w samochodzie ma wytrzymać
> 30atm (próba nieniszcząca).
Tylko tyle? Spodziewałem się, że więcej. Ale zbiorniki samochodowe, to
trochę inna kategoria. Jeszcze muszą wytrzymać zgniatanie udrzenia itp.
Inna stal. Zdaje się, że nawet z kałacha to trudno przestrzelić.
-- Jarek
PS
Byłem we Włoszech niedługo po kryzysie paliwowym lat '70. Mnóstwo
samochodów (fiaty 500 np.) jeździło tam z butlami 11kg przytroczonymi
sznurkiem do bagażnika dachowego. A od tego jakieś gumiane rurki
prowadzące pod uchyloną maskę silnika. Później znajomy wstawiał u nas
w okresie kartkowizny benzynowej turystyczne butle gazowe do maluchów.
-
75. Data: 2010-08-17 18:50:52
Temat: Re: Mnoznik czestotliwosci
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Michoo napisał:
>>> Hmm... jak legalizowałem to pan sprawdzał ultradzwiękowym testerem
>>> grubość ścianek.
>>
>> A właściwie po co to robią? Zakładają, że grubość (pomalowanej) blachy
>> może się zmienić?
> Nie ta strona ;) Zawór w jednej butli załatwili mi na imprezie
> paintballowej napełniając ją z wiekowej butli z CO2 - na zewnątrz
> wyglądała spoko - tylko farba lekko poocierana, ale jaki musiał być jej
> stan w środku skoro z butli 0.25l wyciągnąłem prawie 30g rozdrobnionego
> tlenku żelaza?
Może ma to jakiś związek z "próbami wodnymi" dokonywanymi w czasie badań?
--
Jarek
-
76. Data: 2010-08-17 19:26:45
Temat: Re: Mnoznik czestotliwosci
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello J,
Tuesday, August 17, 2010, 1:58:56 PM, you wrote:
>>>> O ciśnieniu nic nie piszą. Piszą, że do gazu płynnego i tyle. Jeszcze
>>> Cisnienie z tego wynika, i z temperatury.
>>Ale nie w prosty liniowy sposób. W butlach LPG w ogóle przy normalnej
>>temperaturze jest niewielkie ciśnienie.
> Ale trzeba zalozyc ze butla bedzie w samochodzie na sloneczku i
> temperatura wyniesie .. hm .. 80 stopni C ?
To powyżej krytycznej dla LPG...
[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
77. Data: 2010-08-17 19:58:37
Temat: Re: Mnoznik czestotliwosci
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 17 Aug 2010 21:26:45 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
>Hello J,
>> Ale trzeba zalozyc ze butla bedzie w samochodzie na sloneczku i
>> temperatura wyniesie .. hm .. 80 stopni C ?
>To powyżej krytycznej dla LPG...
No to bedzie musiala wytrzymac powyzej cisnienia krytycznego :-)
P.S. Gogle podpowiada ze propan ma 96C, n-butan 152C - mieszanka ma
mniej ?
J.
-
78. Data: 2010-08-17 20:18:05
Temat: Re: Mnoznik czestotliwosci
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello J,
Tuesday, August 17, 2010, 9:58:37 PM, you wrote:
>>> Ale trzeba zalozyc ze butla bedzie w samochodzie na sloneczku i
>>> temperatura wyniesie .. hm .. 80 stopni C ?
>>To powyżej krytycznej dla LPG...
> No to bedzie musiala wytrzymac powyzej cisnienia krytycznego :-)
> P.S. Gogle podpowiada ze propan ma 96C, n-butan 152C - mieszanka ma
> mniej ?
A izobutan?
W pamięci mi wisi cały czas 60 stopni dla LPG.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
79. Data: 2010-08-17 20:22:18
Temat: Re: Mnoznik czestotliwosci
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 17 Aug 2010 22:18:05 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
>Hello J,
>>>> Ale trzeba zalozyc ze butla bedzie w samochodzie na sloneczku i
>>>> temperatura wyniesie .. hm .. 80 stopni C ?
>>>To powyżej krytycznej dla LPG...
>> No to bedzie musiala wytrzymac powyzej cisnienia krytycznego :-)
>> P.S. Gogle podpowiada ze propan ma 96C, n-butan 152C - mieszanka ma
>> mniej ?
>
>A izobutan? W pamięci mi wisi cały czas 60 stopni dla LPG.
Gugle sie zepsuly ? :-P
135C http://encyclopedia.airliquide.com/Encyclopedia.asp?
GasID=38
J.
-
80. Data: 2010-08-17 20:26:17
Temat: Re: Mnoznik czestotliwosci
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello J,
Tuesday, August 17, 2010, 10:22:18 PM, you wrote:
>>>>> Ale trzeba zalozyc ze butla bedzie w samochodzie na sloneczku i
>>>>> temperatura wyniesie .. hm .. 80 stopni C ?
>>>>To powyżej krytycznej dla LPG...
>>> No to bedzie musiala wytrzymac powyzej cisnienia krytycznego :-)
>>> P.S. Gogle podpowiada ze propan ma 96C, n-butan 152C - mieszanka ma
>>> mniej ?
>>A izobutan? W pamięci mi wisi cały czas 60 stopni dla LPG.
> Gugle sie zepsuly ? :-P
Zmęczony jestem :(
> 135C http://encyclopedia.airliquide.com/Encyclopedia.asp?
GasID=38
I na dokładkę się starzeję - przecież maglowalismy to już na p.m.s. :(
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)