  • Data: 2014-02-18 13:50:16
    Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
    Od: Franc <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 16 Feb 2014 23:10:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Raczej nie - zadanie jest proste, kierowca ma się rozpędzić i na sygnał
    > zacząć hamować maksymalnie skutecznie.
    Moim zdaniem tak postawione zadanie wprowadza w błąd.
    Trzeba kierowcy powiedzieć przed tym zadaniem, że jak się zapali sygnał to
    hamować maksymalnie żeby unikąć np. zderzenia (niech sobie zwizualizuje).

    Wydaje mi się, że sam potrafię zahamować na maxa, ale to wynika z konretnej
    sytuacji drogowej a nie z enigmatycznego hasła: "hamowanie maksymalnie
    skuteczne".

    > Tu już nie ma żadnej sytuacji do oceniania, a po prostu trzeba wiedzieć
    > należy hamulca użyć.
    Widzisz, najpierw trzeba ocenić sytuację, żeby włączyć mechanizm hebel w
    podłogę.

    > Tak w ruchu jak jestem zmuszony hamować, to hamuję maksymalnie, a najwyżej
    > po chwili zmniejszam siłę hamowania.
    Chcesz powidzieć, że jak dojeźdzasz np. do czerwonego to napierw dajesz
    hamulec maksymalnie a później odpuszczasz żeby się dokulać?
    Dziwne.

    > Jadąc sportowo również przed każdym zakrętem hamuje się jak najmocniej -
    > wtedy a z praktyką przychodzi to że koleiny, "jakieś poślizgi", a nawet
    > wybuch opony przestają być czymś nadzwyczajnym.
    Jazda sportowa to inny świat i tutaj nie mam nic do powiedzenia :-) Nie
    moja bajka, chociaż kiedyś bym chciał spróbować.

    --
    Franc