  • 11. Data: 2016-04-25 10:45:26
    Temat: Re: Mikroprocesory dekodowanie obrazków.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan janusz_k napisał:

    > Ok nie wiedziałem, czy są bibloteki PNG na małe procki czy trzeba samemu
    > pisać?

    Nie wiem co rozumiemy przez "małe procki". Ale zdaje się, że widziałem
    pliki PNG przy projektach rzeczy obywających się bez systemu opercyjnego.
    Nie sądzę, by za każdym razem obsługę pisano od zera.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2016-04-25 10:57:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bo(o)t manager" napisał w wiadomości
> [...]
    >do
    >zdekodowania(chodzi mi o wydajność)? JPG, PNG, a może tiff, czy coś

    Ale jakie obrazki ? JPG sie nadaje do fotek z aparatu, za to np nie
    nadaje do rysunkow technicznych.

    Tak ogolnie:
    -BMP - duze, bo bez kompresji, ale za to proste.
    -JPG - skomplikowane w odtwarzaniu, ale swietne do naturalnych
    widokow. Kompresja skompresowana i stratna.
    -GIF - niezla alternatywa, kompresja zdaje sie dosc latwa, patent
    chyba juz dawno wygasl, ilosc kolorow ograniczona, no i przestarzaly
    jest.
    -TIFF - smietnik, w ktorym jest wszystko. Nikt juz chyba nie potrafi
    powiedziec ile mozliwych formatow moze byc w srodku. Wiec zawsze sie
    moze okazac, ze obrazek niekompatybilny jest z tym co zaprogramowales.

    -PNG ... troche jak TIFF - tez moze zawierac kilka formatow. Ale
    bardziej uporzadkowany.
    A ze kilka formatow, to tak naprawde kilka roznych funkcji do
    dekompresji.
    Za to nadaje sie dla roznych rodzajow obrazow.

    >Z bitmapą to chyba prosto, GIMP znów pozwala zapisać obrazki do
    >plików .c lub .h, ale to znów dużo roboty jest bo trzeba by najpierw
    >plik
    >obrobić w GIMP'ie.

    Albo bedziesz obslugiwal wszystkie/wiele formatow, albo przerobka Cie
    nie minie ...

    J.

  • 13. Data: 2016-04-25 18:03:50
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Nie wiem co rozumiemy przez "małe procki". Ale zdaje się, że widziałem
    > pliki PNG przy projektach rzeczy obywających się bez systemu opercyjnego.
    > Nie sądzę, by za każdym razem obsługę pisano od zera.

    Miałem na mysli 8-bitowce, szczególnie avr-y.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 14. Data: 2016-04-26 09:05:06
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 24 Apr 2016 13:10:04 +0200, "Bo(o)t manager"
    <b...@W...wp.pl> wrote:
    > zdekodowania(chodzi mi o wydajność)? JPG, PNG, a może tiff, czy coś
    > innego?

    Najprostsze są PBM i PGM oraz PPM. Pierwszy dla obrazków kolorowych,
    drugi dla skali szarości, trzeci dla czarno-białych. Mają one
    warianty binarne i tekstowe. Nie używają kompresji. Poszukaj w
    Google. Z innych formatów zrobisz je np. programem IrfanView.

    Wada: duże pliki. Bo nie ma kompresji.

  • 15. Data: 2016-04-28 15:55:09
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Rozglądaj się za kompresjami opartymi o RLE, niekoniecznie ma to związek
    > z jakimkolwiek znanym formatem (acz Amiga IFF się załapie). Ogólnie nie
    > chcesz raczej formatu. Chcesz gołe dane.

    Trochę zapomniany PCX, używający RLE, dekompresuje się niesamowicie łatwo
    i bez problemu 8-bitowiec sobie z tym poradzi. Tyle że obsługuje tylko
    256 kolorów (+ paletę) :( No i nadaje się do kompresji tylko obrazków,
    przy zdjęciach RLE nie ma zastosowania.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 16. Data: 2016-04-28 15:56:22
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    "Bo(o)t manager" <b...@w...wp.pl> wrote:

    > Raczej zdjęcia, jakaś grafika, 16bitów kodowanie najlepiej jak w lcd, a
    > tam jest 565 z tego co wiem.

    Jak zdjęcia, to zapomnij o PCX i innych opartych na RLE, bo mogą wyjść
    większe niż adekwatny BMP.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 17. Data: 2016-04-28 15:57:39
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Bitmapa jesto dośc fajna pod warunkiem że nie trafisz na kolejną zmiane
    > formatu BM. IMHO jedyna odpowiedzią jest konwersja na raw (jesli masz
    > flash) lub jpg jesli nie masz flasha ale masz cpu.

    A może PPM? To bardzo prosty format - tekstowy nagłówek i zaraz po nim
    binarne dane, są zdaje się trzy odmiany (1-bitowa, 8-bitowa i 24-bitowa) -
    PBM, PNM, PPM (nie pamiętam która jest która, ogólnie google: NetPBM).

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 18. Data: 2016-04-29 09:43:52
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 2016-04-24 o 13:10, Bo(o)t manager pisze:
> [...]
    > obrobić w GIMP'ie.
    > I jak zwykle :-) - Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi.

    PNG ze względu na kompresję i przezroczystość świetnie się nadaje w
    przypadku prostego gui czyli przyciski, tło, itp... Wszędzie tam gdzie
    jest dużo sąsiednich pikseli o tej samej wartości. Do zdjęć jak
    najbardziej JPG. Na AVR32 66MHz wczytanie, dekodowanie jpg'a 640x480 i
    wyplucie na ekran zajmowało mi OIDP około 300ms. Co ciekawe ten sam
    obrazek w PNG dekodował się dłużej, ale na to też miał wpływ
    kilkukrotnie większy rozmiar.