  • 31. Data: 2016-03-24 17:24:01
    Temat: Re: Mikrokontroler od Raspberry Pi w swoim projekcie?
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2016-03-24 o 16:22, Waldemar pisze:
    > Layout jest inny od oryginału, międzymordzie USB jest też chińskie, a nie FT232,
    oprogramowania
    > Arduino nie używamy, bo nam potrzebne jest gołe hardware. Dlatego nie uważam tego
    ani za niemoralne,
    > ani za ryzykowne.

    Jeśli tak to wygląda, to to nie jest Arduino :)

  • 32. Data: 2016-03-24 17:35:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 24 marca 2016 11:41:13 UTC+1 użytkownik Waldemar napisał:

    > Ale Laptop zajmuje miejsce, którego np nie mam na biurku. Raspberry Pi
    > używamy w dużych ilościach (znaczy jakaś setka już jest "w świecie"). I
    > naprawdę zły nie jest. A przy moim komputerze wisi (dosłownie!")
    > Raspberry Pi 3, na którym np kompiluję programy na Raspberry 2, których
    > to używamy do produkcji. Łączę się z nim przez remote desktop i mogę
    > robić wszystko, co zapragnę bez okupowania mojego głównego komputera.

    a to doradz - własnie przyszedł do mnie raspberry pi 3, stare wersje raspbiana na tym
    nie chcą chodzic, zapodałem najnowszy jaki mają. Niemiłosiernie wkurza mnie że
    menadzer plików nie ma opcji "otwórz folder jako root" i kasowanie czegokolwiek
    wywołuje u mnie spazmy, nie ma tez root terminala.
    W starej wersji , gdzies z rok wstecz desktop był LXDE i miał te funkcje. W nowszym
    nie ma- jak to wgrac? Albo lepszy menedzer plików albo stary LXDE.

    b.

  • 33. Data: 2016-03-24 17:40:10
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2016-03-24 o 17:13, Marek pisze:
    > Jakie ubranie msz na myśli?

    Temat rzeka i zależy od tego co ma być sterowane przez RPi. Pierwsze co przychodzi mi
    do głowy:
    - zabezpieczenia wejść/wyjść,
    - układ dopasowania poziomów wejść/wyjść binarnych/analogowych,
    - jeśli mają być wejścia/wyjścia analogowe to trzeba dodać ADC lub DAC,
    - porządny układ zasilania,
    - wszystkie powyższe powinny spełniać dyrektywę EMC (emisja, surge, burst, esd).

    > raspi nie ma watchdoga?

    SoC stosowany w Rpi ma watchdoga. Chociaż wolałbym takiego podłączonego pod GPIO.

  • 34. Data: 2016-03-24 17:40:25
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 24 marca 2016 11:47:32 UTC+1 użytkownik jacek pozniak napisał:

    > A jak ze stabilnością tych RPi?

    zasadniczo jest ok, mam 4 w użyciu - aczkolwiek zdarzylo mi sie ostatnio ze system
    nie chcial wstac zglaszajac jakies problemy z netem. Wgralem backupowy system i
    dalej to samo. Myślałem ze awaria sprzetu, ale wgrałem jakąś wczesniejszą wersje -
    ruszyło i działa. O co kaman to nie wiem.

    b.

  • 35. Data: 2016-03-24 17:48:58
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    > No to ja waszą ciekawość zaspokoję:

    Twój post przepełnił mnie nadzieją, że w końcu do czegoś wykorzystam
    moją malinkę; nie będzie kolejnych miesięcy gniła w szufladzie.

    jp

  • 36. Data: 2016-03-24 17:53:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 24 Mar 2016 09:40:25 -0700 (PDT), Budyń<b...@r...pl>
    wrote:
> [...]
    wgrałe
    > m jakąś wczesniejszą wersje - ruszyło i działa. O co kaman to nie

    No właśnie moje obawy są z powodu np. niestabliności eth (tych
    starszych wersji), kilka razy spotkałem się z takimi historiami.

    --
    Marek

  • 37. Data: 2016-03-24 21:40:03
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 24 marca 2016 17:53:22 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    >
    > No właśnie moje obawy są z powodu np. niestabliności eth (tych
    > starszych wersji), kilka razy spotkałem się z takimi historiami.

    aaa, to inne historie były. Była taka wersja systemu co sie wykrzaczała na usb (a to
    jest wspólne z netem) - ale to poprawili to gdzies w 2014tym.

    b.

  • 38. Data: 2016-03-24 22:39:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-24 15:33, Elektrolot wrote:
    > Ten SoC przy takich ilościach jest praktycznie nie do dostania.

    Mozna wylutować z Pi :D

  • 39. Data: 2016-03-25 08:54:59
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    > No to ja waszą ciekawość zaspokoję:

    Powiedz jeszcze proszę, jak to zasilasz; zasilacz liniowy, impulsowy,
    akumulator, inny rodzaj zasilania?

    jp

  • 40. Data: 2016-03-25 08:58:30
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-03-24 o 11:47, jacek pozniak pisze:

    > A jak ze stabilnością tych RPi?
    > Nie mam doświadczenia w tym temacie i z ciekawości pytam ponieważ rozważałem
    > zastosowanie w domu; do podlewania ogrodu i takiej tam prostej automatyki
    > sterowanej z basha.

    U mnie RPi działa 24/7 od jakichś dwóch lat. Tylko raz miałem problem,
    kiedy system plików posypał się przy okazji awarii zasilania i Raspbian
    nie potrafił się potem prawidłowo zbootować. Po wgraniu obrazu kopii
    zapasowej na kartę wszytko działało prawidło.
    Nie wyłączałem swapa ani logowania założywszy, że autorzy dystrybucji
    przygotowali ją z myślą o współpracy z kartą SD. Widzę zresztą, że część
    katalogów jest domyślnie montowana jako tmpfs. Ja dodałem jeszcze jeden
    własny, którego używam do zapisu plików wykorzystywanych przez moje
    własne programy.

    Z drugiej strony Malina nie jest przeze mnie jakoś intensywnie
    eksploatowana. Pełni funkcję małego serwerka, na którym odpalone są
    podstawowe usługi (m.in. serwer http, MPD) i parę własnych daemonów,
    reagujących na zdarzenia raportowane przez moduły na mikrokontrolerach.
    Tak więc system ma cały czas pod dostatkiem RAM-u.