  • Data: 2018-02-04 00:50:06
    Temat: Re: Mikrofon kierunkowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-02-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Moze ten do kaloryferow byl cynkowy ?

    Cynk się zdecydowanie nie nadaje w postaci względnie czystej. Ocynk nie
    wymaga powłok ochronnych bo sam jest taką powłoką.

    > No, ale to chyba wada ? :-)

    Tak by się mogo wydawać, ale może czegoś nie wiemy.

    > No dobra, powiedzmy ze mniej promieniuje, wiec mniej nagrzewa sciane
    > za soba, a procentowo lepiej podgrzewa powietrze.

    Dlaczego lepiej ma podgrzewać powietrze? Nb. po namyślę, przecież kolor
    to może mieć wpływ wyłącznie na promieniowanie, ale nie na konwekcje, a
    ile tam tego promieniowania od ciepłej wody może być?

    > Tych typowych zeliwnych "żeberek" to nie pamietam tak malowanych.
    > Natomiast te rurowe z taka spiralna blacha - chyba tak.

    Widziałem na takich i takich.

    A patrz, guglnąłem sobie z ciekawości:
    https://heatinghelp.com/systems-help-center/radiator
    -colors/

    Ever wonder why so many of the old radiators you see are painted
    silver? [..]Spanish Influenza arrived during the winter of 1918-19 and
    that changed everything. So many people died from this airborne virus
    that the Board of Health came out with a rule that we had to keep our
    windows open to prevent disease. Open-window ventilation led to huge
    radiators.

    Chyba sobie ktoś jaja robi.

    > Silikonowa, o metalu nic nie pisza ...
    > OIDP to srebrol dekoracyjny byl nitrocelulozowy, pomylka moglaby byc
    > wrecz tragiczna :-)

    Trudno uwierzyć, że to miałoby być nitro ale różne głupie rzeczy się
    zdarzały.

    > Ale ja pytam gdzie kupic :-)

    No mówie, kolejarze muszą wiedzieć :)

    > Ja o nitroglicerynie, kwas azotowy nie taki grozny.

    Sękowski podawał przepis na nitroglicerynę? To był (zmarł nb. 2014)
    człowiek dużej wiary, ale o coś takiego bym go nie podejrzewał.

    --
    Marcin