  • 1. Data: 2023-08-24 06:36:27
    Temat: Migracja numeru Heyah => Play
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Planuję przenieść matce numer telefonu z Heyah do Play (na kartę). Czy
    ktoś w ostatnim czasie przerabiał temat? Jakieś problemy, komplikacje?
    Heyah to już dość niszowy wirtualny operator obsługiwany przez T-Mobile
    i trochę się obawiam, czy nie będzie tu jakiś problemów z uwolnieniem
    numeru itp. Jeśli macie jakieś doświadczenie w tym temacie to napiszcie:)

    --
    t0maszek

  • 2. Data: 2023-08-24 20:47:21
    Temat: Re: Migracja numeru Heyah => Play
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Bezskutecznie próbuję z Virgin do Vectry, wg głąbów dane się nie zgadzają, a w
    salonie przy Zamoyskiego dwie idiotki na krzyż.

    -----

  • 3. Data: 2023-08-25 18:20:46
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 24 sie 2023 o 06:36, Tomaszek pisze:

> [...]
    > i trochę się obawiam, czy nie będzie tu jakiś problemów z uwolnieniem
    > numeru itp. Jeśli macie jakieś doświadczenie w tym temacie to napiszcie:)

    Przenosiłem numery dziesiątki razy -- zawsze może zdarzyć się jakiś
    problem. Niedawno przenosiłem z Polkomtelu (Plus) do Premium Mobile
    (a2mobile) i przez około dobę nie miałem wychodnego, gdyż Polkomtel
    zablokował wychodne a Premium jeszcze nie przechwycił numeru. Przez
    ~2.5 godziny nie miałem numeru 23 sierpnia -- standardowo.

    Numer w Polkomtelu odpaliłem 4 czerwca -- mogłem liczyć na wychodne
    do końca sierpnia; konto było ważne do 22 sierpnia; pakiet -- do 28
    sierpnia. W istocie 22 sierpnia zabrakło na tym numerze wychodnego.
    Licząc robocze dni -- a2mobile zmieścił się w deklarowanym terminie
    siedmiu dni od dostarczenia mi SIMki z uwagi na nieroboczy dzień 15
    sierpnia, choć podczas składania wniosku zezwolił na 22 sierpnia...

    Polkomtel SMSem uprzedził o terminie wychodnego, ale zignorowałem
    ostrzeżenie.

    -=-

    Przenoszenie z gasnącego Rebtel dało rozdwojenie dostępu na parę godzin.
    (przez parę godzin i na SIMce Rebtel był numer, i na innej SIMce był...)

    -=-

    Kiedyś usiłowałem przenieść z Ornage do Play (albo odwrotnie) z czym był
    niepojęty problem techniczny -- ale przenosiny udały się. Salony obu
    operatorów były w tym samym budynku, więc połaziłem i powyjaśniałem...

    -=-

    Przenosiny z Nju do Virgin przesunęły się o miesiąc, gdyż nie
    zgadzały się dane -- NIP kontra PESEL...

    -=-

    Przenosiny do Orange dały kilka razy kolejny numer...
    (czasami tymczasowe numery Orange były bardzo ciekawe -- budziły chęć
    rezygnacji z przeniesienia... po rezygnacji można było podejść kolejny
    raz do przenosin...)

    -=-

    Przenoszenie z Nju Mobile (Orange) do Play spowodowało wysłanie żądanie
    oddania numeru do Polkomtelu -- czy jakoś podobnie... Ostatecznie fajny
    numer (789987828 -- mogę ujawnić, jako że nikt ze znajomych nie zechciał
    tego numeru a mnie nie przeszkadza ,,popularność''; Mój Eneuel jest od
    dawna powszechnie znany, co nie przeszkadza mi; podobnie z m@ilem, na
    którym od dawna niemal nie mam spamu) uległ przeniesieniu z Nju do Play,
    gdzie teraz odpoczywa. Podobny numer czeka na rozpakowanie... (oby nie
    przeterminował się)

    -=-

    Przenoszenie na Poczcie do Play dało jakiś problem -- być może
    powiązany z problemem opisanym ,,piętro'' wyżej. (ne jestem zbyt
    pamiętliwy)

    -=-

    Kiedyś przeniosłem numer do Faktu (czerwonego Play) i SIMka
    Faktu była wadliwa -- została wymieniona na inną...

    -=-

    Nierzadko w salonach (Play i Orange) brakowało czystych SIMek.

    -=-

    Biorąc pod uwagę dziesiątki przenosin raczej mało problemów.
    Bywało nawet tak, że operator wypuszczał nieaktywny numer
    bądź uaktywniał... (Play kiedyś nie trzymał numerów zębami
    i pazurami; czasami nawet w ramach rekompensaty dawał jakiś
    numer za freeko)

    Bezprzenosinowe problemy okołoGSMowe zdecydowanie nie są rzadsze:
    - starzejące się (gabarytowo przerośnięte lub uszkodzone) SIMki
    - tracenie łączności (w obie strony albo w jedną...)
    - problem z wydaniem ;) numeru w Virgin Mobile
    (Virgin Mobile stawał na głowie, by mi uprzykrzyć życie,
    gdy poprosiłem o 579515373; btw od ponad roku ten numer
    wisi w zaświatach ;) Play, choć na ów numer odbieram szmal
    za sprawą BLIKu na telefon; wcześniej Virgin Mobile udaremnił
    mi wzięcie innych ciekawych numerów, wśród których były
    ciekawe, typu 579336633...)

    Ogólnie przenoszenie numerów raczej zmniejsza liczbę problemów,
    nie zwiększa.

    -=-

    Przenosiłem też z T-mobile i do T-nobile, ale nie miałem do
    czynienia z Heyah. Kiedyś T-mobile dał za freeko numer, ale
    szybko ten numer zginął w efekcie ,,płatnych usług niechcianych''...

    Z Virgin miałem sporo różnych problemów -- które teraz odnajdują
    się w Play, jako że Play przejął pracowników Virgin... Kiedyś
    Play był bezproblemowy i bardzo życzliwy wobec klientów. Teraz
    na tę życzliwość raczej ;) nie warto liczyć.

    -=-

    Łącznie mam kilkanaście SIMkowych numerów...
    (zdecydowana większość od lat walczy o przetrwanie ;) w Play)

    Do tego czasowo mam inne -- Androidowych apek oferujących ,,numery GSM''
    nie brakuje, ale coraz trudniej z tego dobrodziejstwa korzystać z uwagi
    na fanaberię pani premier Beaty Szydło -- czyli konieczność rejestracji
    numerów... Pożytek z tych numerów zwykle mały -- bywaj bardzo ładne,
    ale żyją krótko, domagając się pieszczot... ;) (trzeba je pobudzać do
    życia co kilka dni...)

    Choćby 2nr i Priv -- jest tego mnóstwo...

    -=-

    Play teraz szybko uruchamia nowe BTSy...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 4. Data: 2023-08-27 05:31:54
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Czyli podsumowując Twój wpis - problemów można się spodziewać.
    My zadzwoniliśmy do Heyah i sprawdziliśmy jakie tam dane mają
    zarejestrowane, aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia problemów. Mają tylko
    pesel, nazwisko i imię, więc tylko takie dane podamy w Play.

    --
    t0maszek

  • 5. Data: 2023-08-27 05:37:10
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2023-08-24 o 20:47, ąćęłńóśźż pisze:
    > Bezskutecznie próbuję z Virgin do Vectry, wg głąbów dane się nie
    > zgadzają, a w salonie przy Zamoyskiego dwie idiotki na krzyż.

    W Play też dramat, jeśli chodzi o kompetencje pracowników salonu. Trzeba
    pokazywać jak wół krowie na rowie i tłumaczyć wszystko po kilka razy.
    Dodatkowo parcie na podpisanie umowy, najlepiej na wszystko od razu;)))
    W temacie podpisania umowy nagle okazuje się, że rozumieją jamochłony co
    się do nich mówi. Ale zapytaj w jakiej technologii jest internet
    stacjonarny, wymień skróty FTTH lub HFC i panika w oczach się pojawia.
    Ale podpisz pan tutaj i dupy nie zawracaj parametrami usługi;))))

    --
    t0maszek

  • 6. Data: 2023-08-27 14:48:19
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 27 sie 2023 o 05:31, Tomaszek pisze:

    > Czyli podsumowując Twój wpis - problemów można się spodziewać.

    Owszem/Tak.

    Tylko śmierć może uwolnić człowieka od wszelkich trosk
    tego świata. Można spodziewać się problemów -- jednak:
    - prawdopodobieństwo ich wystąpienia jest znikome
    - zazwyczaj są to rozwiązywalne problemy
    - ewentualna szkodliwość jest nikła (głównie czas,
    choć bywa i czasowy ;) offline przenoszonego numeru;
    numery zablokowane czasami/zwykle domagają się piątaka)

    Parę **nocnych** godzin offline to przeciętne rozwiązanie.

    U mnie tym razem automagia a2mobile nie dała dostępu do netu.
    Albo raczej -- dała za późno; wcześniej napisałem do a2mobile
    i dostałem wskazówki. Zazwyczaj pełna automagia bezzwłocznie
    ustawia wszystko; czasami połowiczna automagia...

    U mnie w >>do Play<< chyba za każdym razem wszystko wykonywała automagia.

    > My zadzwoniliśmy do Heyah i sprawdziliśmy jakie tam dane mają
    > zarejestrowane, aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia problemów.

    Prawidłowo.

    > Mają tylko pesel, nazwisko i imię, więc tylko takie dane podamy w Play.

    Po przeniesieniu też mogą pojawić się problemy -- słabszy
    zasięg chociażby... Lecz ów zasięg może poprawić się...

    -=-

    Gdyby człek bał się wszelkich problemów -- nie wstałby z wyra... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 7. Data: 2023-08-27 14:52:10
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 27 sie 2023 o 05:37, Tomaszek pisze:

    > stacjonarny, wymień skróty FTTH lub HFC i panika w oczach się pojawia.

    Ogólnie torturowanie jest czynem zabronionym. ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 8. Data: 2023-08-27 18:10:59
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    > Ogólnie torturowanie jest czynem zabronionym. ;)

    Ogólnie to jak na razie nikt mnie do tej pory za nic nie skazał;)))

    --
    t0maszek

  • 9. Data: 2023-08-27 18:14:06
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    > Po przeniesieniu też mogą pojawić się problemy -- słabszy
    > zasięg chociażby... Lecz ów zasięg może poprawić się...
    To znaczy inny operator ma gdzie indziej rozmieszczone stacje bazowe i
    to faktycznie może się różnić. Ale temat mamy przepracowany, bo ja mam
    Play'a i wiem gdzie jaki zasięg jest.
    Chyba, że coś innego masz na myśli?

    --
    t0maszek

  • 10. Data: 2023-08-29 01:31:03
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 27 sie 2023 o 18:14, Tomaszek pisze:

    > To znaczy inny operator ma gdzie indziej rozmieszczone stacje bazowe i
    > to faktycznie może się różnić. Ale temat mamy przepracowany, bo ja mam
    > Play'a i wiem gdzie jaki zasięg jest.
    > Chyba, że coś innego masz na myśli?

    Różne osoby mogą mieć u tego samego operatora różne priorytety.

    -=-

    Nie warto rozmyślać -- przenosiny nie są czymś niebezpiecznym.
    W ostateczności można powrócić -- chyba że masz niewykorzystany
    szmal w Heyah, z którego 20 pln operator sobie zatrzyma, ale po
    drodze można zahaczyć o jakieś bonusy rekompensujące straty...
    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s