-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Miękki start silnika wyciągarki
Date: Sat, 25 Jul 2015 18:04:50 +0200
Organization: Centrala telefoniczna Pentaconta GCI
Lines: 71
Message-ID: <mp0c32$34q$1@node2.news.atman.pl>
References: <mop6q5$977$1@usenet.news.interia.pl> <mop8qv$phs$1@dont-email.me>
<moqb46$k0b$1@usenet.news.interia.pl> <moqc7c$k2q$1@dont-email.me>
<5...@g...com>
<mordvv$njl$1@node1.news.atman.pl> <4...@b...pl>
<moueja$svi$1@node1.news.atman.pl> <1dam0y553g9j0$.dlg@badworm.pl>
Reply-To: "ACMM-033" <v...@i...pl>
NNTP-Posting-Host: 89-77-163-134.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1437840290 3226 89.77.163.134 (25 Jul 2015 16:04:50 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Jul 2015 16:04:50 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
X-Antivirus: avast! (VPS 150725-0, 2015-07-25), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:683895
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
news:1dam0y553g9j0$.dlg@badworm.pl...
> Od tego jest coś takiego jak koordynacja izolacji i ochrona
> przeciwprzepięciowa, by nie dopuścić do uszkodzeń przekształników. W
> pojazdach z klasycznym rozruchem prędzej w razie wyładowania
> atmosferycznego gdzieś szlag izolację trafi niż przepali się jeden z
> oporów rozruchowych.
OK! Mnie tylko o to chodzi, żeby temu na slepo nie zawierzać! Także tym moim
opornikom.
> W razie bezpośredniego trafienia w sieć trakcyjną zapewne dojdzie do jej
> przepalenia w miejscu uderzenia i tym samym opadnięcia na tor(y). Nic
Ale opadnięty przewód nie będzie jedynym obwodem w chwili trafienia.
> wówczas i tak nie pojedzie. Trafienia w pobliżu generują przepięcia,
W mieście można szybko zadziałać. W głuchym polu czy lesie trochę gorzej.
> skutecznie ograniczane przez iskierniki rożkowe na słupach trakcyjnych i
> odgromniki w podstacjach. Byłem nieraz na podstacji trakcyjnej w trakcie
Mniejsze pewnie tak, ale ciekawi mnie, jakby tak pitolnęło centralnie w
konduktora, jak prądy by się rozpłynęły? 1PK, czy 2PK bardziej?
> burzy - wyłączniki szybkie strzelają aż miło, czasem dojdze do
> zadziałania ochrony ziemnozwarciowej (na skutek pojawienia się zbyt
> dużej różnicy potencjałów między ziemią a szynami kolejowymi w trakcie
> wyładowania) ale przez niemal 8 lat pracy w tym fachu nie słyszałem o
> poważniejszych usterkach sieci trakcyjnej bądź pojazdów kolejowych na
> skutek wyładowań atmosferycznych.
Można więc przyjąć, że temat robili ludzie, co znają się na rzeczy, a to
dobrze o nich świadczy. Ale jednak, na YT masz całą rzeszę filmików, gdzie
zabezpieczenia wszelakie były, a jednak po piźnięciu błyskawicy popaliło się
to i owo, ergo - zabezpieczenia nie spełniły swojej funkcji. Choć najwięcej
to chyba na liniach przesyłowych tego nakręcono. Pomijając drzewa, które tu
akurat nie zawiniły.
>> współczuję tym, co mają do niej (bo tylko przy "mojej", jest ich chyba
>> ponad
>> 10 muszę policzyć, stwierdzam takie buczenie) kilka metrów i latem okna
>> otwierać muszą.
>
> No dobra, ale co to ma wspólnego z tematem? 40-letnie wyłączniki mocy nN
> typu APU wciąż pracują i przy tym nie buczą jak wspomniane przez Ciebie
> styczniki bo mają mechanizm z zapadką.
Są niezawodne. Skoro nikt ich nie wymienia, jeśli spełniają swoją funkcję.
> Cóż, ochrona odgromowa generalnie opiera się na statystyce. Dla
> najwyższego, I poziomu ochrony przyjmuje się skuteczność 0,98 i
> maksymalny prąd wyładowania 200kA. IV klasa ochrony to skuteczność 0,8 i
> prąd 50kA.
Wiadomo. Nigdy nie zawierzam piorunochronom na 100%. Bo już podawałem
przykład, gdzie teoretycznie wszystko wokół było dużo wyższe, a jednak
wyładowanie zrobiło krzywdę pewnej parze, po wyjściu z autobusu. Jakoś
piorun znalazł drogę wśród obiektów, w które teoretycznie powiniem
przyłomotać najpierw. I skutecznie przyłomotał w ludzi.
Co będzie, gdy zgodnie z prawami Murphy'ego, piorun wybierze tę drugą
statystykę, 0.02, zostawiając 0.98 w spokoju? 1:50 to ciut za duże ryzyko
chyba jednak...?
Nie wiem... heh, nikt mnie tego w szkole nie uczył...
--
Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100
Następne wpisy z tego wątku
- 25.07.15 18:14 ACMM-033
- 25.07.15 19:39 ACMM-033
- 25.07.15 20:43 Paweł Pawłowicz
- 27.07.15 12:10 Adam
- 27.07.15 15:07 ACMM-033
- 27.07.15 16:34 Piotr Wyderski
- 27.07.15 16:37 Piotr Wyderski
Najnowsze wątki z tej grupy
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=