-
X-Received: by 10.157.32.49 with SMTP id n46mr339273ota.11.1464640577886; Mon, 30 May
2016 13:36:17 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.157.32.49 with SMTP id n46mr339273ota.11.1464640577886; Mon, 30 May
2016 13:36:17 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.c
om!feeder01.blueworldhosting.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-
media.com!feed-me.highwinds-media.com!q32no1536529qgq.0!news-out.google.com!z5n
i502qge.0!nntp.google.com!p34no517701qgp.1!postnews.google.com!glegroupsg2000go
o.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 30 May 2016 13:36:17 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <429cd4fe$1@news.home.net.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=217.8.185.1;
posting-account=qnVdOQoAAABpkKhFZKQF3DaEr8cwsD7K
NNTP-Posting-Host: 217.8.185.1
References: <429cd4fe$1@news.home.net.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <d...@g...com>
Subject: Re: Miękie zawieszenie - TO NIE ŻART - spróbuj sam
From: s...@g...com
Injection-Date: Mon, 30 May 2016 20:36:17 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 3619
X-Received-Body-CRC: 3677308753
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2582699
[ ukryj nagłówki ]W dniu wtorek, 31 maja 2005 23:19:48 UTC+2 użytkownik Wiernat napisał:
> TO NIE ŻART - JAK SĄDZĄ NIEKTÓRZY
> Tylko taki patent (ogólnosdostępny!). Polecam wszystkim.
>
> Jestem posiadaczem astry i od dawna skarżyłem się na [fabrycznie] twarde
> zawieszenie. Dlatego z kolegą inżynierem wykonaliśmy zabieg (niestety
> czasochłonny) zmiękczenia zawieszenia. Bowiem o tym czy zawieszenie jest
> twarde czy miękkie nie decydują amortyzatory (one tylko dotyczą wybierania),
> lecz sprężyny (jeśli są miękie to auto "płynie").
> Dlatego warto zmiękczyć sprężyny własnym sposobem.
> W tym celu wzięliśmy 40 worków cementu (akurat takie miałem) i włożyliśmy do
> kabiny na 10 dni. Razem ok.2000kg. Nie należy przesadzać. W przypadku astry
> (kolega wyliczył), max to ok. 2500 kg.
> Siedzenia warto zabezpieczyć folią malarską.
> Po 10 dniach wyjęliśmy worki, podnieśli opelka na lewarku i ustawili na
> cegłach (koła w swobodnie muszą wisieć).
> Takie "naciąganie" musi trwać ok. 7 dni. WAŻNE! Pomieszczenie (np.garaż)
> należy ogrzewać do ok. 28-30 stopni, np. mocną farelką. Ja mam gaz, to
> ogrzewałem gazem.
> Po tym samochód wrócił do normalnego użytku.
> Zawieszenie jest O NIEBO miększe. Czuję się jakbym jechał citroenem z
> "kulami" i to wysokim modelem.
> Przyjemnie kołysze i rewelacyjnie wybiera dziury. Na polskie drogi - cudo.
> Od teraz pokonuję tory kolejowe bez wielkiego zwalniania. Słychać jak koła
> pracują (wybierają), ale kabina dalej płynie. Progi zwalniające pokonuję na
> dwójce, ok. 30 km/h, a inni zwalniają prawie do zera.
> Niektóre dziurawe drogi, które mnie denerwowały wybojami, teraz pokonuję z
> przyjemnością - bo trzęsie mniej o jakieś 80%!
> Polecam każdemu!
>
> WAŻNA UWAGA!!!
> Bardziej auto przechyla się na boki przy zakrętach - no nie jest to sportowe
> zawieszenie i jest to zrozumiałe.
40 worków cementu do jest 1tona od 10lat nie widziałem cementu po 50kg
Następne wpisy z tego wątku
- 30.05.16 22:43 Yogi\(n\)
- 31.05.16 10:00 Arkady
- 31.05.16 10:27 elmer radi radisson
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz