  • 61. Data: 2009-11-19 17:45:24
    Temat: Re: Międzyfazowe w USA
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    news:029849ba-85ac-4c19-8769-64599a91deeb@v30g2000yq
    m.googlegroups.com...

    > Ponieważ jest to jeden z istotnych jego parametrów eksploatacyjnych i
    > powinien wpływać na wybór urządzenia - jeśli nawet nie ze względu na
    > tzw. ochronę środowiska, to ze względu na to, że nie każde urządzenie
    > można do każdej sieci podłączyć, że nie wspomnę o kosztach
    > eksploatacji, które użytkownik musi ponieść.

    Koszty użytkowania właśnie były na nalepce...
    Nie było mocy.

    A co Ci moc grzałki mówi o kosztach używania suszarki?
    Sądzisz że jest jakaś różnica gdy używasz grzałki 1000W
    przez godzinę lub 2000W przez pół godziny?

    Tak czy inaczej jestem pewny że nalepka UL z podaną mocą
    urządzenia na 100% tam była.

  • 62. Data: 2009-11-19 19:21:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Nov 2009 11:42:54 -0600, Pszemol wrote:
    >Ty rozumiem wolałbyś system prawny w którym jakiś urzędnik
    >zza biurka mógłby decydować o tym czy Ci się stała krzywda i masz
    >"prawo" się skarżyć czy też powinieneś iść do domu sobie popłakać?
    >Ten kloszard, jeśli ma prawdziwą sprawę, będzie bardzo szybko
    >reprezentowany przez prawnika który chce sobie zrobić reklamę
    >jakąś sprawą którą wygra - pełno takich ludzi.

    Co sie w sumie sprowadza do tego samego - jakis sedzia zza biurka
    decyduje.
    Nie, to USA - decyduje 12 przysieglych .. lepiej to czy gorzej ?

    J.

  • 63. Data: 2009-11-19 19:42:01
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > zza biurka mógłby decydować o tym czy Ci się stała krzywda i masz
    > "prawo" się skarżyć czy też powinieneś iść do domu sobie popłakać?

    Nie, ale powinno byc ryzyko - jesli probujesz cos ugrac, powinines miec
    swiadomosc, ze sam mozesz wpasc.

    > Ten kloszard, jeśli ma prawdziwą sprawę, będzie bardzo szybko
    > reprezentowany przez prawnika który chce sobie zrobić reklamę
    > jakąś sprawą którą wygra - pełno takich ludzi.

    Ile znasz takich spraw?

  • 64. Data: 2009-11-19 19:53:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Nov 2009 15:50:56 +0100, T.M.F. wrote:
    >A chodzilo o to, ze pewna kobieta sie mocno poparzyla korzystajac z
    >McDrive, nie dlatego, ze nie wiedziala, ze w kubku jest wrzatek, tylko
    >dlatego, ze kubek nie byl dostosowany do wrzatku, byl miekki i sie
    >wyginal.

    A tu akurat tego nie pisza
    http://en.wikipedia.org/wiki/Liebeck_v._McDonald%27s
    _Restaurants

    >Ubczna kwestia jest to, ze woda
    >wcale nie musi miec 100 stopni, zeby zaparzyc herbate, czy kawe, a nawet
    >nie powinna miec.

    Tak czy inaczej sa to napoje gorace, i kazdy chyba wie ze powinien
    uwazac.
    Z drugiej strony gdzies tam czytalem prywatna wypowiedz prawnika ze
    kawa w McD byla rzeczywiscie goraca i tylko czekal kiedy ich ktos
    zaskarzy.

    >A efektem tego procesu nie jest
    >kuriozalny napis, zeby uwazac na wrzatek, co jak widac dostrzega kazdy,
    >tylko zmiana form kubkow, na spieniony polistyren, ktore sa sztywne i da
    >sie je trzymac bo nie przewodza tal dobrze ciepla jak cienki kubek
    >polietylenowy.

    I kawa czy herbata w nich nie stygnie i trzeba czekac 10 minut zanim
    da sie pierwszy lyk wykonac. No ale sadzac z opisu wiki - wielu
    klientom wolne stygniecie odpowiada.

    Gwoli scislosci to te cienkie mi wygladaja na PVC, moze jaki kopolimer
    PVC-PS, natomiast niektore spienione na PE lub polipropylen.
    A PS do wrzatku tak sobie sie nadaje, bo mieknie w 90C.

    >ale dzieki tej karze cos sie zmienilo
    >na lepsze, w Polsce po latach w najlepszym wypadku jakas inspekcja
    >nalozylaby kare 100zl i dalej wszyscy mieliby wszystko w dupie.

    A jednak te kubki sie upowszechnily i u nas, co powoduje u mnie
    mieszane uczucia - w reke nie parzy, ale pic sie chce :-)

    J.

  • 65. Data: 2009-11-19 19:54:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Nov 2009 15:28:10 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >W kwestii formalnej: masz rację w przypadku kawy (95-98 stopni) ale
    >absolutnie nie w przypadku _czarnej_ herbaty. Tu musi być bulgoczący
    >wrzątek i każdy stopień mniej ma znaczenie dla jakości naparu. Dlatego
    >czarna herbata parzona w górach jest po prostu niesmaczna.

    Z uwagi na temperature, czy twarda wode ?

    J.

  • 66. Data: 2009-11-19 19:57:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Ten kloszard, jeśli ma prawdziwą sprawę, będzie bardzo szybko
    > reprezentowany przez prawnika który chce sobie zrobić reklamę
    > jakąś sprawą którą wygra - pełno takich ludzi.

    U nas też jeden kloszard zwrócił się ze swoją sprawą do znanego
    profesora prawa, ale usłyszał "spieprzaj dziadu".

    --
    Jarek

  • 67. Data: 2009-11-19 20:01:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Z uwagi na temperature, czy twarda wode ?

    Temperaturę. Woda z roztopionego śniegu, to ona twarda nie jest.

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2009-11-19 20:22:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Thursday, November 19, 2009, 8:54:11 PM, you wrote:

    > Z uwagi na temperature, czy twarda wode ?

    Twarda woda akurat robi dobrze na smak ale gorzej na wygląd. Chodzi o
    to, że w górach herbata nie chce się zaparzać i wychodzą siki :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 69. Data: 2009-11-19 21:17:58
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    grup dyskusyjnych:1...@p...pl...

    > Twarda woda akurat robi dobrze na smak ale gorzej na wygląd. Chodzi o
    > to, że w górach herbata nie chce się zaparzać i wychodzą siki :(

    Może trzeba ją parzyć w ekspresie ciśnieniowym ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 70. Data: 2009-11-19 22:33:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mikołaj Tutak napisał:

    > Może trzeba ją parzyć w ekspresie ciśnieniowym ;-)

    Niektórzy stosują naczynia ciśnieniowe do gotowania wysoko w górach.

    Jarek

    --
    Nikogo mi nie żal
    Jeno Mikołaja