  • Data: 2009-11-20 14:43:30
    Temat: Re: Międzyfazowe w USA
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    news:e870bf50-94b5-476c-928e-9e0376eedae2@s31g2000yq
    s.googlegroups.com...

    > Z tego, co pamiętam, to na nalepce było, ile można zaoszczędzić. Bez
    > określenia w stosunku do czego i przy jakiej cenie za kilowatogodzinę.

    Nie, na tych nalepkach właśnie podaje się energooszczędność
    urządzenia i wyraza się w dolarach jako przeciętny roczny koszt
    użytkowania urządzenia. Na nalepce umieszcza się ten koszt
    na skali na której umieszczono również dwa skrajne urządzenia,
    takie najbardziej oszczędne i najbardziej rozrzutne. Oczywiście
    nie należy tego rozumieć że Ty właśnie tyle będziesz płacić za
    używanie tego urządzenia tylko służy to porównaniu z innymi
    urządzeniami w tej samej funkcji.

    > Dla mnie nie, ale dla moich znajomych już tak: grzałki 2kW nie
    > poużywają sobie wcale, bo stare budownictwo i instalacja nie wydoli.

    10A nie wydoli??

    > Też uważam, że powinna.

    A więc zgadzamy się, że Pytajnik coś nam ściemniał.