  • Data: 2009-11-18 23:50:16
    Temat: Re: Międzyfazowe w USA
    Od: "Tornad" <t...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale dokad nie rozbiorę tych urządzeń nic nie mogę powiedzieć. Chyba że
    > ktoś to sprawdzał.

    > Dzięki trochę wiem więcej ale jeszcze mało :-).
    > pozdr
    > AK

    Dzieki za dzieki co sie tu rzadko zdarza.

    Widzialem pare tego typu suszarek, jedna nawet podlaczalem.

    Wiec dobrze myslisz. Te grzalke trzeba odlaczyc od reszty szczegolnie
    zlikwidowac ten przewod srodkowy, "zerowy" on jest z reguly oznaczany kolorem
    bialym. Te dwa pozostale, "gorace" maja kolory czarny i czerwony chociaz
    brazowy tez widzialem.
    Przewody montazowe wewnatrz urzadzen tez zazwyczaj sa kolorowe co ulatwia
    orientacje. Nie zagladalem do srodka ale tam musi byc jakis stycznik,
    zalaczajacy prad do grzalki, ktory jest sterowany termostatem, zegarem i
    roznymi pokretlami. Ma opcje suszenia delikatnego przez srednie do bawelny,
    ktora jest najbardziej zaroodporna zatem zapewne grzalka nie zawsze pracuje
    pelna "para". Gdyby sie okazalo, ze wywali bezpiecznik to daj 25 A a jak
    bedzie za slaby to mozesz te opcje grzania na full odlaczyc. Wtedy bedzie
    suszyc troche dluzej ale wysuszy.
    Wiec ja bym to podlaczyl do sieci tak jak myslisz, miezaleznie. Czyli
    doprowadz napiecie 230V na odpowiednie zaciski stycznika.
    Do calej automatyki zastosowalbym trafo 240/120. Ono nie potrzebuje duzej
    mocy myle, ze kilkadzieciat wat wystarczy. Trafo jest o tyle lepsze, ze masz
    rozwiazne rece i nie musisz sie obawiac, ze cos podlaczysz nie tak, jesli
    polaczenie do "zera" okaze sie konieczne. Elektronika sie moze sfajczyc a
    wtedy dupa w kwiatach. Musisz miec na uwadze, ze w tej suszarce jest tez dosc
    wypasiony wentylator. I zapewne on chodzi na jedna faze ale jest dosc silny,
    szacuje, ze ma kilkaset watow, blizej 1 HP. Wiec tu mozna autotrafo, ktore w
    porownaniu z trafem, jest mniejsze i tansze.
    Mysle, ze dasz sobie rade, czego Ci zycze.
    Poza tym taka suszarka wymaga doplywu swiezego powietrza; okno musi byc
    uchylone lub pod drzwiami odpowiednio duza szpara. Ona ma tez wywiew, podlacza
    sie 4 calowa aluminiowa, elastyczna rure, ktora wyprowadza sie na zewnatrz. Do
    tego celu stosuje sie specjalne koncowki z wieczkiem, ktore normalnie
    zamkniete, odchyla sie pod wplywem cisnienia. Je instaluje sie w scianie nad
    suszarka ale dluzsze nawet 4 metrowe rury odprowadzajace wilgotne powietrze,
    do wentylacji, tez widzialem.
    No i taka suszara prad zre, ze hej.
    Pzdr.
    Tornad