  • 31. Data: 2019-07-15 12:28:48
    Temat: Re: Microsoft Excel ;-)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Czarkowski napisał:

    > Rozmawiając wczoraj lub przedwczoraj ze znajomą księgową poruszyłem
    > ten temat. Księgowi/we nie mają z tym nic wspólnego... :-D Wychodzi
    > mi na to, że to raczej pewni dyrektorzy szukając oszczędności
    > zasłaniają się niewinnymi księgowymi... :-D :-D :-D Kolejny mit
    > upadł...

    Nie spotkałem się z przypadkiem dyrektora zasłaniającego się
    księgowym, gdy chodzi o projekt urządzenia. Postać księgowego
    pojawia się natowmiast w (złośliwych) opiniach na temat wyrobów
    zrobionych "po taniości", które psują się zbyt wcześnie. Gdyby
    tak było, to raczej świadczy o głupocie inżynierów -- oszczędzić
    przewżnie da się mądrzej, w miejscach, które mają mniejszy wpływ
    na efekt końcowy. Jest jeszcze druga teoria: spisek. To dział
    marketingu sobie wymyślił, żeby jakiś element psuł się zaraz po
    gwarancji, bo to zwiększy obrót producentów (niekoniecznie tego,
    który te praktyki stosuje). Gdyby tak było, to by świadczyło
    o głupocie ogarniającej wszystkie działy firmy -- powinni się
    dogadać na zebraniu produkcyjnym, żeby wszystko robić bardziej
    tandetnie, wtedy taniej wyjdzie i więcej się zarobi.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2019-07-15 21:19:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    Sunday, July 14, 2019, 11:19:16 PM, you wrote:

    > A po co używać w księgowości obliczeń floating point o precyzji zależnej
    > od potęgi 2 :D ?

    Używają powszechnie dostępnego arkusza kalkulacyjnego, który używa
    takiej reprezentacji liczb. Księgowi nic do tego nie mają.

    > Księgowi zawsze mnie zadziwiali, używają od 40 lat młotka do odkręcania
    > śrubek i narzekają że nie pasuje. Ale używają, efektem czego śrubokręta
    > nigdy nie wymyślono.

    Pierdolisz od rzeczy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2019-07-15 21:32:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/07/2019 21:19, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Używają powszechnie dostępnego arkusza kalkulacyjnego, który używa
    > takiej reprezentacji liczb. Księgowi nic do tego nie mają.

    A po co uzywają takiej reprezentacji liczb?

    Jakies nascie lat temu zasugerowano standardem aby wprowadzić kodowanie
    dziesiętne do floating pointów, niewiele by pomogło, ale zawsze coś. I
    co? I nic, jakiś mainframe używa i tyle.

    > Pierdolisz od rzeczy.

    Oj tam, żebym tylko to ja pierdolił:

    https://dbxuk.com/excel-losing-business-money/

    https://www.businessinsider.com/stupid-spreadsheet-m
    istakes-could-lead-to-corporate-disaster-2015-4?IR=T

    Excel jest super jak trzeba narysować wykres na laborkę. A tu prosze,
    imbecyle podejmują cezycje biznesowe warte miliardy zielonych oczywiście
    z wiadomym skutkiem. Młotkiem faktycznie da się czasem wykręcić śrubkę.

  • 34. Data: 2019-07-16 00:04:00
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    W dniu Mon, 15 Jul 2019 12:28:48 +0200, użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

> [...]
    > dogadać na zebraniu produkcyjnym, żeby wszystko robić bardziej
    > tandetnie, wtedy taniej wyjdzie i więcej się zarobi.

    Złośliwe opinie krążą też o informatykach od kiedy mają swój swój wkład w
    konstruowanie telewizorów. :-D :-D :-D
    O samolotach nie wspomnę...

  • 35. Data: 2019-07-16 00:20:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > Excel jest super jak trzeba narysować wykres na laborkę. A tu prosze,
    > imbecyle podejmują cezycje biznesowe warte miliardy zielonych oczywiście
    > z wiadomym skutkiem. Młotkiem faktycznie da się czasem wykręcić śrubkę.

    Genialne! Nie wiedziałem, że gdy nastąpi "wiadomy skutek", można zwalić
    wszysko na Excela. Będę dzielił się tą wiedzą. Dziękuję.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2019-07-16 07:20:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/07/2019 00:20, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Genialne! Nie wiedziałem, że gdy nastąpi "wiadomy skutek", można zwalić
    > wszysko na Excela. Będę dzielił się tą wiedzą. Dziękuję.

    Dziel się, w przeciwieństwie do trolowania w internecie tutaj
    (skrupulatnie wycięte linki) masz relatywnie dobrze i naukowo opisane
    powody strat konkretnych pieniędzy ze wskazaniem palcem powodu w postaci
    gównianego narzędzia.

    Ale oczywiscie nikt nie przeszkadza uważać młotka za doskonałe narzędzie
    do wkręcania śrubek a winien jest zawsze operator młotka. Zawsze.

  • 37. Data: 2019-07-16 10:21:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    Monday, July 15, 2019, 9:32:10 PM, you wrote:

    > A po co uzywają takiej reprezentacji liczb?

    Nie mają na to wpływu, kretynie. To księgowi, nie twórcy arkuszy
    kalkulacyjnych.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2019-07-16 11:20:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Nie mają na to wpływu, kretynie. To księgowi, nie twórcy arkuszy
    > kalkulacyjnych.

    Być może wkrótce się dowiemy, że to księgowi projektowali Exela --
    w tym sensie, że pożałowali kasy na zatrudnienie Wybitnego Specjalisty
    Od Wszystkiego (wiadomo którego).

    Jarek

    --
    W telewizji czterej znawcy
    Od nawozów i od świata

  • 39. Data: 2019-07-16 12:07:21
    Od: yabba <...@...pl>

    > Nie nie, oni z reguły niczego nie projektują, tylko uprawiają Muntzing
    > (to też zdolność).

    Księgowi nie zajmują się obniżaniem kosztów produkcji i maksymalizacją
    zysku! Dział księgowości w firmie jest odpowiedzialny tylko za
    rejestrowanie zdarzeń gospodarczych (zakupy, sprzedaż, amortyzacja
    środków trwałych, wytwarzanie towarów handlowych i usług, koszty
    wynagrodzeń) zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi w celu
    przygotowania sprawozdania finansowego i obliczanie należnego podatku
    dla Urzędu Skarbowego.

    yabba

  • 40. Data: 2019-07-16 13:28:43
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 16 Jul 2019 12:07:21 +0200, yabba wrote:
    > Księgowi nie zajmują się obniżaniem kosztów produkcji i maksymalizacją
    > zysku!

    Moja definicja "księgowego" jest szeroka - wliczam w nią m.in. ludzi na
    pozycji CFO. :)

    Mateusz