-
31. Data: 2018-01-25 13:02:11
Temat: Re: Michelin CrossClimate - do dupy...
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Thu, 25 Jan 2018 08:50:28 +0100, w <5a698c4d$0$606$65785112@news.neostrada.pl>,
Miroo <b...@b...brak.i.juz> napisał(-a):
> >> Jeżdżę drugą zimę na Kleber Quadraxer (mają ok. 20tyś przejechane) i w
> >> zasadzie ostatnio dopiero pierwszy raz miałem okazję pojeździć na
> >> świeżej cienkiej warstwie śniegu. Ślisko, przy szybszym wciśnięciu gazu
> >> zrywa przyczepność, a z hamowaniem też kiepsko.
> >
> > http://www.motofakty.pl/artykul/adac-wykonalo-zimowy
-test-opon-calorocznych-co-wykazal-2str.html
> > (Im mniej punktów, tym lepiej)
>
> Nie ma tam moich :(
> A co do Vredestein Quatrac 5:
> "Słabe na suchej i mokrej nawierzchni, niezbyt dobre również na śniegu"
> To kiedy one dobrze jeżdżą?
A wygrały (czy tam 2. miejsce). Cuda albo tłumacz po imprezie :)
https://www.sklepopon.com/artykuly/top-15-caloroczne
-2017-vredestein-quatrac-5
Z obrazkami:
http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/test-opon-caloroczn
ych-185-60-r15-jeden-komplet-na-caly-rok/wmqem
https://www.sklepopon.com/testy-opon/test-opon-calor
ocznych-w-rozmiarze-215-65r16-autobild-allrrad
https://www.oponeo.pl/artykul/ranking-opon-caloroczn
ych-2015
Pamiętam, że gdy kupowałem opony wielosez. to po przejrzeniu testów na placu
boju zostały mi 3 opony: Goodyear Vector 4Seasons, Nokian Weatherproof i
Vredestein Quatrac 5.
Goodyear był najlepszy, ale przekraczał budżet, więc odpadł.
Vredesteiny wygrały, bo w którymś teście zmierzono zużycie i Nokiany zużywały
się 2x szybciej, mimo że w reszcie minimalnie wygrywały - ale przy ich zużyciu
lepiej było już kupić Goodyeary.
Vredesteiny miały również świetne etykiety hałasu i oporów toczenia (co
potwierdzały testy).
-
32. Data: 2018-01-25 13:12:36
Temat: Re: Michelin CrossClimate - do dupy...
Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>
W dniu 2018-01-25 o 13:02, r...@k...pl pisze:
> A wygrały (czy tam 2. miejsce). Cuda albo tłumacz po imprezie :)
> https://www.sklepopon.com/artykuly/top-15-caloroczne
-2017-vredestein-quatrac-5
>
> Z obrazkami:
> http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/test-opon-caloroczn
ych-185-60-r15-jeden-komplet-na-caly-rok/wmqem
> https://www.sklepopon.com/testy-opon/test-opon-calor
ocznych-w-rozmiarze-215-65r16-autobild-allrrad
> https://www.oponeo.pl/artykul/ranking-opon-caloroczn
ych-2015
>
> Pamiętam, że gdy kupowałem opony wielosez. to po przejrzeniu testów na placu
> boju zostały mi 3 opony: Goodyear Vector 4Seasons, Nokian Weatherproof i
> Vredestein Quatrac 5.
>
> Goodyear był najlepszy, ale przekraczał budżet, więc odpadł.
> Vredesteiny wygrały, bo w którymś teście zmierzono zużycie i Nokiany zużywały
> się 2x szybciej, mimo że w reszcie minimalnie wygrywały - ale przy ich zużyciu
> lepiej było już kupić Goodyeary.
>
> Vredesteiny miały również świetne etykiety hałasu i oporów toczenia (co
> potwierdzały testy).
No to może będą u mnie jako następne po kleberach :)
Pozdrawiam
-
33. Data: 2018-01-25 13:15:35
Temat: Re: Michelin CrossClimate - do dupy...
Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>
W dniu 2018-01-24 o 12:57, p...@g...com pisze:
> --Prawdopodobnie nie była za bardzo udana, bo producent wprowadził nowy model
CrossClimate+.
>
> to bledne stopniowanie :-) CC byla znakomita, CC+ jeszcze lapsza a CC++ bedzie
najlepsza oczywiscie do momentu gdy nie pojawi sie CC+++
Po CC++ będzie CC# :)
Pozdrawiam
-
34. Data: 2018-01-25 22:54:39
Temat: Re: Michelin CrossClimate - do dupy...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 25 Jan 2018 08:54:59 +0100, sirapacz napisał(a):
>> Tylko, ze nam chodzi o roznice miedzy calorocznymi a zimowkami w
>> zimie.
>> Duzo gorsze te caloroczne, czy nieduzo ...
>
> To zależy;)
> W mojej opinii dużo, ale też dużo lepsze w zimie od letnich.
> Różnice są na tyle zauważalne i widoczne że należy je szeregować słabe
> średnie dobre.
>
> Jak w zimie potrafisz jeździć na letnich bez blokowania innych,
> zderzania się z przeszkodami (na crossclimate podczas zawracania
> zadzwoniłem w krawężnik...) i potrafisz zahamować dostatecznie
> skutecznie - to całoroczne ci wystarczą.
IMO - letnie na sniegu rozne sa, na tych prawdziwie letnich, to i ja
nie potrafie, a scenki beda typu "ale urwal".
> Ale bezpieczniej na zimówkach - tylko, że warunki na zimówki w
> większości przypadków masz raptem kilka - góra kilkanaście dni w roku.
Ale wlasnie na tych kilka dni potrzebuje dobrych opon. W inne sobie
poradze :-)
> W mieście całoroczne albo letnie w zimie.
Ja sie nie ograniczam do miasta, caloroczne musza byc dobre na sniegu.
A letnie w zimie ... jak ktos ma sprawdzony typ, to moze uzywac, a jak
nie ma ... lepiej niech zmieni na zimowe :-)
J.
-
35. Data: 2018-01-25 23:05:06
Temat: Re: Michelin CrossClimate - do dupy...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 25 Jan 2018 12:34:50 +0100, elmer radi radisson napisał(a):
> On 2018-01-24 21:48, J.F. wrote:
>> ADAC potwierdza (ale wiadomo - za łapówkę :-)
> No i praktyka jak widac tez :)
>
>> tym niemniej ... drogie te Vectory. Za roznice cen mozna miec zestaw
>> felg lub kilka wymian.
> Wlasnie koszt felg i wymian poszedl w opony, w tym przypadku
> istotna jest rowniez korzysc w oszczednosci czasu, braku szarpaniny
> i braku przechowywania drugiego kompletu opon. A juz kropke nad i
> postawily zimy w ktorych przelozone zimowki widzialy snieg przez 2-3
> dni.
Wygode doceniam, ale ... dobre musza byc te caloroczne, bo inaczej
niezbyt sie oplaca.
> W DC roczny koszt przekladek opon (czyli x2) zaczyna siegac 160-200 PLN.
> Takze po 4 latach oszczednosci i roznicy kilkuset zlotych masz
> splacony komplet takich "drogich" Vectorow do kompakta. Komplet takich
> w popularnym rozmiarze 195/60/15 za ok. tysiaka? to chyba nie jest duzo.
Ale ja mam 205/55/16 :-)
Vectory powiedzy 310zl/szt (ceneo), crossclimate 330, a Frigo 175.
> Dygac na przekladke z kompletnymi kolami to tez zadna przyjemnosc.
Ale to mozna samemu ... choc zadna przyjemnosc :-)
J.
-
36. Data: 2018-01-26 08:51:14
Temat: Re: Michelin CrossClimate - do dupy...
Od: p...@g...com
CC+ ma naprawde letni profil ? porownaj sobie z np Goddyear UG9, nie ma rowkow
odprowadzajacych wode, jest troche inaczej naciety ale bez przesady.
Moge zniesc dobra opone letnia ktora bedzie znakomita na suchym/deszczu i w miare
dobra na sniegu ale nie odwrotnie :-)
-
37. Data: 2018-01-26 11:01:22
Temat: Re: Michelin CrossClimate - do dupy...
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2018-01-25 23:05, J.F. wrote:
> Wygode doceniam, ale ... dobre musza byc te caloroczne, bo inaczej
> niezbyt sie oplaca.
No wiec wlasnie o tym mowa, ze sa dobre.
> Ale ja mam 205/55/16 :-)
Nie szkodzi, drugi komplet jest w szerokosci 215 i tu rowniez uwazam ze
bylo warto ;)
--
memento lorem ipsum
-
38. Data: 2018-01-26 11:44:49
Temat: Re: Michelin CrossClimate - do dupy...
Od: p...@g...com
--e szkodzi, drugi komplet jest w szerokosci 215 i tu rowniez uwazam ze
bylo warto ;)
a jak z halasem przy predkosciach autostradowych ? zachowanie przy aquaplaningu ?
przy heblu na deszczu nie bede zwiedzal pobocza ?
-
39. Data: 2018-01-26 11:54:34
Temat: Re: Michelin CrossClimate - do dupy...
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2018-01-26 11:44, p...@g...com wrote:
> a jak z halasem przy predkosciach autostradowych ? zachowanie przy aquaplaningu ?
> przy heblu na deszczu nie bede zwiedzal pobocza ?
Halas - cos tam pewnie slychac, ale raczej nic ponad norme, zeby
przypadkiem przeszkadzalo. Wiesz, przy predkosciach autostradowych to
raczej wszystko przykrywa szum powietrza. Slyszalem pewnie niejedne
glosniejsze "letnie".
Na mokrym, w granicach normy - poza sezonem zimowym jakis niespodzianek
nie odnotowalem. Ale ja na zadnych oponach raczej nie staram sie
testowac ekstremow jak i wiem czym moze skutkowac szybki wjazd w kaluze.
Takze moja opinia jest taka ze poza sniegiem to raczej uczciwy i
zadowalajacy sredniak a w pozastandardowych warunkach (snieg) wypelniaja
swoja funkcje. Czyli zgodnie z tym co wczesniej napisalem, sprawdzaja
sie wobec oczekiwan kogos kto ma dosc wachlowania oponami a oczekuje
od nich trzymania sie drogi w spodziewanych warunkach.
--
memento lorem ipsum
-
40. Data: 2018-01-26 16:39:12
Temat: Re: Michelin CrossClimate - do dupy...
Od: p...@g...com
Letnie to Goodyear Efficient Grip i muszę przyznać że jestem zadowolony. Zima to
Dunlop Winter Sport 4D ale szału nie ma. Zmiana raz do roku nie jest problemem bo
można sprawdzić stan opony i oczywiście wyważyć.