  • 1. Data: 2009-09-02 17:43:28
    Temat: Mialem sie pochwalic jak cos kupie - TDM 3VD
    Od: "Piotr Chamernik :: CHAMER" <chamer_malpa_post_pl_skasujto>

    Czesc, mialem sie pochwalic na grupie, jak juz kupie cos 'powaznego' do
    jazdy. I dziekuje tym ktorzy starali sie pomoc, w szczegolnosci Darkowi z
    Delty :) Zaczalem poszukiwania od 500tek, ale stwierdzilem ze jednak naszla
    mnie ochota na fazerka - skonczylo sie niestety jedynie na ogledzinach kilku
    wyklepanych wrakow, oczywiscie pieknych i bezwypadkowych na aukcjach ;/

    Zupelnie przypadkowo znajomy mial na sprzedanie TDM 3VD - totalnie
    niezainteresowany, z nudow pojechalem obejrzec, przejechalem sie i... i sie
    zakochalem ;) Na razie nakrecilem tdmka raptem niewiele ponad 900 km, z 2/3
    po miescie, ale bardzo polubilem pozycje za kierownica, sposob oddawania
    mocy, silnik, wysoki przeswit i ogolna charakterystyke.

    Ale - gdyby nie caly sezon jazd u Darka na kursowej 125/250tce (po latach
    przerwy), gdyby nie czytanie polecanych tu publikacji o technice jazdy,
    gdyby nie to ze kiedys jezdzilem wsk i etz (sporo po szutrach, co uratowalo
    mi ostatnio dupe na mokrym), to mysle ze bym sobie pewnie nie poradzil.
    Odradzam totalnie TDMke jak ktos jest zaraz po kursie, bez jakiejkolwiek
    wiedzy o tym jak sie jezdzi!

    Pewnie wiekszosci nie trzeba przedstawiac tego leciwego juz moto, ale moze w
    skrocie:

    Zalety:
    - wygodna, w miare prosta pozycja (co kto lubi).
    - ladne oddawania mocy, elastyczny silnik, niezle osiagi.
    - dobre prowadzenie, ladne skladanie sie w zakretach.
    - zawieszenie dobre na nasze 'drogi', spory skok, dobrze tlumi nierownosci.
    - wygodna kanapa
    - teoretyczna mozliwosc zjechania z asfaltu - oczywiscie dziurawe polne
    drogi to max, maszyna jest za ciezka na takie rzeczy. Moto umozliwia stanie
    na podnozkach, ale stoimy nad bakiem w sumie a nie nad kanapa. Niemniej
    jednak da sie, z braku innej drogi przejechalem tak w sumie z 20 km... Ale
    to jednak typowo szosowa maszyna.
    - akurat w tej sztuce byly 2 dodatki, ktore sobie cenie - centralna
    podstawka i podgrzewane manetki.

    Co mnie wkurza:
    - WAGA! A raczej wysoko umieszczony srodek ciezkosci. Tragedia przy
    manewrowaniu, szczegolnie jak jest nierowne podloze. Czyli zanim gdzies
    wjedziemy przodem, myslimy czy i jak wyjedziemy... Ciezko sie tdmke nawet ze
    stopki podnosi, ale juz nauczylem sie zyc z ta masa i przestalem o tym
    myslec. Jak juz jedzie, to jest pieknie :) Choc w korkach wysoki srodek
    ciezkosci przeszkadza, czasem stoje z autami, a wiem ze lekka maszyna dalbym
    rade np. zmienic kanion ;/
    - duzy efekt hamujacy silnika, ale z czasem nauczylem sie jak z tym zyc i
    zaczalem to wykorzystywac.
    - w 3VD slaba ochrona przed wiatrem. Jak do tego dojdzie moj Airoh Miro, to
    bez zatyczek tylko po bulki do sklepu (trzeba bylo kurcze jednak dolozyc do
    Schubertha, ale nie bylo w sumie kasy, a poza Airohem inne szczekowce z
    blenda nie pasuja na moja glowe).
    - dzwieki ze skrzyni biegow - trzaski slysze nawet w stoperach (wiem jak sie
    zmienia biegi, zeby nie bylo :) - na tdm.pl pisza ze TTTM)
    - ciut za slabe heble
    - troche za miekki przod

    Zeby nie bylo - 2 parkingowki w pierwszych dniach jazdy mam za soba - MASA
    pojazdu. No ale ja waze tylko 67KG, wiec TDMka to bardzo pawazna maszyna dla
    mnie. Za to wzrost 180 powoduje ze idealnie stawiam obie nogi na ziemi, wiec
    daje rade.

    Ogolnie jestem zadowolony, mimo poczatkowego przerazenia zwiazanego z
    manewrowaniem tam zelastwem, to teraz banan na gebie murowany. Dobrze nam
    razem i jestem zadowolony z wyboru... ot tyle.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Chamernik :: CHAMER

  • 2. Data: 2009-09-03 21:13:31
    Temat: Re: Mialem sie pochwalic jak cos kupie - TDM 3VD
    Od: "Swiety Jimmie" <j...@m...org>

    Użytkownik "Piotr Chamernik :: CHAMER" <chamer_malpa_post_pl_skasujto>
    napisał w wiadomości news:4a9eaee1@news.home.net.pl...
> [...]
    > dolozyc do Schubertha, ale nie bylo w sumie kasy, a poza Airohem inne
    > szczekowce z blenda nie pasuja na moja glowe).

    Aha. Czyli nie latałeś 170-190 przez ponad godzinę po autostradzie Harakiem
    w braincapie? Zmienił byś punkt widzenia ;-)

    > - dzwieki ze skrzyni biegow - trzaski slysze nawet w stoperach (wiem jak
    > sie zmienia biegi, zeby nie bylo :) - na tdm.pl pisza ze TTTM)

    Mhm. A Ty byś chciał, żeby było jak w zsynchronizowanej samochodowej
    skrzyni? Powodzenia winszuję.

    <Mój zimny XL>: Jebut!!!
    <Rogal>: Co to było???
    <Ja>: Jak to co? "Klink" przy wrzucaniu jedynki. O co Ci chodzi?
    <Rogal>: Nie no; w sumie o nic.

    > - ciut za slabe heble

    Jak mi było za mało, zmieniłem na 2x320mm z -wówczas- nieseryjnej R1.
    Zaprojektować Ci adaptery do zacisków? Flakon Black Label dla mnie za
    projekt, resztę dogadasz z Kuczem, któren Ci je dorobi ;-)

    > - troche za miekki przod

    Regulacji tam nie masz? Ja nie miałem. Więc zmieniłem na R1. W Twoim
    przypadku ewentualnie zmiana sprężyn. Chyba, że jednak jest regulacja.

    Pozdr,
    Święty Jimmie, Łódź
    IMZ "Mephisto" & XL "Black Peanut"
    www.jimmie.motocykle.org

  • 3. Data: 2009-09-03 21:31:03
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Swiety Jimmie pisze:

    > resztę dogadasz z Kuczem, któren Ci je dorobi ;-)

    Jack Daniels, minimum 0,7.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 4. Data: 2009-09-03 21:43:09
    Od: "Swiety Jimmie" <j...@m...org>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jack Daniels, minimum 0,7.

    Nie doprecyzowałeś, że "plus powierzony materiał" ;-) Chociaż w tym
    przypadku to może nie jest tak istotne, jak przy moich półkach ;-)

    Pozdr,
    Jimmie

    P.S. Półki też zaprojektuję. Proste: Balvenie Double Wood. Średnio
    skomplikowane: Ardbeg 10YO, lub Macallan. Wyszukane, artystyczne: Od 1 szt
    Lagavulin 1,0l w górę ;-)
    Kuczu; tak sobie pomyślałem, jak by to wyglądało jak byśmy założyli spółkę i
    opublikowali cennik <ROTFL> :-D

  • 5. Data: 2009-09-04 00:23:45
    Od: "Piotr Chamernik :: CHAMER" <chamer_malpa_post_pl_skasujto>

    Użytkownik "Swiety Jimmie" <j...@m...org> napisał w wiadomości

    > Aha. Czyli nie latałeś 170-190 przez ponad godzinę po autostradzie
    > Harakiem w braincapie? Zmienił byś punkt widzenia ;-)

    A bo ja wygodny sie zrobilem jakis, kiedys orzeszki byly i dawalem rade ;)
    Tylko sluchu mi teraz ciut szkoda i po mordzie by mi wialo.

    > <Mój zimny XL>: Jebut!!!
    > <Rogal>: Co to było???
    > <Ja>: Jak to co? "Klink" przy wrzucaniu jedynki. O co Ci chodzi?
    > <Rogal>: Nie no; w sumie o nic.

    No podobnie jest, w sumie walimieto, tylko sie balem, ze tam sie cos zaraz
    pourywa w srodku na poczatku.

    > Jak mi było za mało, zmieniłem na 2x320mm z -wówczas- nieseryjnej R1.
    > Zaprojektować Ci adaptery do zacisków? Flakon Black Label dla mnie za
    > projekt, resztę dogadasz z Kuczem, któren Ci je dorobi ;-)

    i tam, ja wolno jezdze to wydaje. Zaczne szybciej jak odkrece te boczne
    kolka coby mi sie motur nie przewracal.

    > Regulacji tam nie masz? Ja nie miałem. Więc zmieniłem na R1. W Twoim
    > przypadku ewentualnie zmiana sprężyn. Chyba, że jednak jest regulacja.

    Wolalbym zmiane calosci na 4TX. Kiedys, o ile mi sie nie odwidzi tdmka.

    > Pozdr,
    > Święty Jimmie, Łódź

    rowniez,
    CHAMER, tez Lodz...

  • 6. Data: 2009-09-04 05:45:04
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Swiety Jimmie pisze:

    > P.S. Półki też zaprojektuję. Proste: Balvenie Double Wood. Średnio
    > skomplikowane: Ardbeg 10YO, lub Macallan. Wyszukane, artystyczne: Od 1 szt
    > Lagavulin 1,0l w górę ;-)

    Nie znam sie na wodce na myszach wiec nie wiem o czym do mnie rozmawiasz :)

    > Kuczu; tak sobie pomyślałem, jak by to wyglądało jak byśmy założyli spółkę i
    > opublikowali cennik <ROTFL> :-D

    rysuj a ja wyfrezuje. SolidWorks masz ?

  • 7. Data: 2009-09-04 07:08:58
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Kuczu" <q...@g...com> wrote in message
    > rysuj a ja wyfrezuje. SolidWorks masz ?

    Doprecyzuj ktora wersje, bo sa niezbyt kompatybilne;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 8. Data: 2009-09-04 07:14:36
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Ivam pisze:

    > Doprecyzuj ktora wersje, bo sa niezbyt kompatybilne;)

    Mi to egal bo mam 2009. Starsze da sie czytac bez problemu. Ale nie
    chodzi tu o wersje softu tylko o soft w ogole. Dosyc mocno ulatwia to
    sprawe przy wykonywaniu elementow typu polki przedniego zawieszenia.
    Mi w sumie wystarcza zwykle DXF/DWG, byle wszystko bylo prawidlowo
    rzutowane i zwymiarowane.

  • 9. Data: 2009-09-04 08:22:53
    Od: "Swiety Jimmie" <k...@g...pl>

    Kuczu <q...@g...com> napisał(a):

    > rysuj a ja wyfrezuje. SolidWorks masz ?

    Masz.

    Pozdr,
    Jimmie

  • 10. Data: 2009-09-04 08:30:39
    Temat: [NTG] Re: Mialem sie pochwalic jak cos kupie - TDM 3VD
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    > Mi to egal bo mam 2009. Starsze da sie czytac bez problemu.

    No nie tak bez problemu... nie pokazuje operacji, tylko po prostu bryle
    (jakby bylo importowane z jakiegos uniwersalnego formatu pliku). No chyba,
    ze znasz jakis trik to sie podziel prosze;)

    > Mi w sumie wystarcza zwykle DXF/DWG, byle wszystko bylo prawidlowo
    > rzutowane i zwymiarowane.

    A pdf nie wystarczy? ;) Jedna firma, dla ktorej robilem rysunki nie miala
    autoCad'a tylko jakies niewiadomo co (ponoc duzo tansze) i chcieli w
    pdf'ach.

    --
    pzdr:
    Ivam