eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMglaRe: Mgla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "miumiu" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mgla
    Date: Fri, 9 Nov 2018 12:14:07 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 40
    Message-ID: <ps3q63$j9b$1@node2.news.atman.pl>
    References: <ps3fsc$9v8$1@node2.news.atman.pl>
    <5be55c61$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 79.110.197.249
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1541762051 19755 79.110.197.249 (9 Nov 2018 11:14:11
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 9 Nov 2018 11:14:11 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2643479
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5be55c61$0$492$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ps3fsc$9v8$...@n...news.atman.pl...
    >>Tak mnie dzisiaj w drodze do pracy dopadla rozkmina... ;) Czy mgla daje
    >>wiekszy opor aerodynamiczny? Bo to w koncu kropelki wody w powietrzu... A
    >>jesli tak to jaki ten opor jest, o ile procent większy od czystego
    >>powietrza :)
    >
    > Mgla nie opada, wiec widac lekka jest :-)
    >
    > Poza tym mgla sie wziela z pary wodnej, czyli wczesniej w tym powietrzu
    > byla.
    > A akurat przy naszych listopadowych temperaturach to tej pary duzo nie
    > bylo w powietrzu, wiec efekt znikomy.
    >
    > No i ... para wodna lzejsza od powietrza.
    > Jak sie skrapla ... gdzies powinno doplynac nowe powietrze na miejsce tego
    > skroplonego, wiec powinno byc podwojnie ciezsze :-)
    > Ale przy skraplaniu sie ogrzewa, to mu rosnie objetosc ...
    >
    > No i wtedy mamy wiecej powietrza w powietrzu, wiec wiecej tlenu i silnik
    > jest mocniejszy :-)
    > A swoja droga ... ta mgla przy parownaniu w cylindrze nie daje dodatkowego
    > kopa ?
    >
    > J.

    Od mgly efekt znikomy, ale od deszczu to juz chyba mierzalny. Przy jezdzie w
    deszczu samochod mi pali z 0,5-1,0 litra paliwa wiecej.

    Co do efektu wiekszego kopa to wątpie. Przeciez wiecej energii potrzeba na
    ogrzanie kropelek wody, nie wspominajac o rozbiciu czasteczki wody na wodor
    i tlen. Niemniej znane sa pomysly z dodawaniem do mieszanki paliwowej wody i
    niby cos to dawalo. Ale brzmi to dla mnie jak perpetum mobile :P

    Pzdr


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: