  • 1. Data: 2009-02-05 16:34:52
    Temat: Metrologic MS951 pod USB - nie działa
    Od: mateuszkrecisz <m...@o...pl>

    Kupiłem sobie czytnik kodów kreskowych Metrologic MS951. On jest na
    port PS/2. Kupiłem więc przejściówkę PS/2 -> USB, bo chciałem go
    podłączyć do laptopa. Ale po podłączeniu nie przesyła kodów do
    komputera. Czy są potrzebne jakieś sterowniki, czy coś?

  • 2. Data: 2009-02-05 16:38:21
    Temat: Re: Metrologic MS951 pod USB - nie działa
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    mateuszkrecisz pisze:
> [...]
    > podłączyć do laptopa. Ale po podłączeniu nie przesyła kodów do
    > komputera. Czy są potrzebne jakieś sterowniki, czy coś?

    A klawiatura PS/2 podłączona przez przejściówkę działa?

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2009-02-05 17:25:40
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 5 Feb 2009 08:34:52 -0800 (PST) mateuszkrecisz
    <m...@o...pl> napisał:

    >Kupiłem sobie czytnik kodów kreskowych Metrologic MS951. On jest na
    >port PS/2. Kupiłem więc przejściówkę PS/2 -> USB, bo chciałem go

    Może przejściówka "kompatybilna inaczej". Tak jak z tymi USB-RS232.
    W czasach wszechobecnej tandety nie zdziwiłbym się gdyby świeżo wyjęta
    z opakowania przejściówka nie działała.

    BTW co tu ostatnio takie zatrzęsienie tematów o kodach kreskowych? :-)

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key:

  • 4. Data: 2009-02-05 17:42:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > USB-RS232.
    > W czasach wszechobecnej tandety nie zdziwiłbym się gdyby świeżo

    Pytanie podstawowe skad ta przejsciowka ?

    sa chyba tez takie od dwusystemowych myszek/klawiatur, ktore tylko
    zlacze zmieniaja, a nie maja calego interfejsu USB.

    Podobnie jak kiedys bylo z RS/PS2.

    J.

  • 5. Data: 2009-02-05 17:44:00
    Od: "Tadek" <usun_to_ted66@_to_tez_op.pl>

    Spróbuj najpierw - tak jak sugeruje Filip Ozimiek podłączyć klawiaturę.
    Potem spróbuj podłączyć to do komputera stacjonarnego
    Miałem kiedyś przeboje z czytkiem podłączonym do laptopa -
    nie udało mi się ustalić co było przyczyną (brak czasu).
    (czytnik działał, ale gubił cyfry).

    Ja mam w pracy czytnik kodów (chyba Metrologic, ale nie pamiętam modelu) z
    końcówką PS/2. Jest podłączony do stacjonarnego kompa przez taką
    przejściówkę [klawiatura PS/2, mysz PS/2 -> USB]. Działa bez problemu

    Tadek

  • 6. Data: 2009-02-05 20:02:19
    Od: mateuszkrecisz <m...@o...pl>

    On 5 Lut, 18:42, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > sa chyba tez takie od dwusystemowych myszek/klawiatur, ktore tylko
    > zlacze zmieniaja, a nie maja calego interfejsu USB.

    Mam system Windows Vista i przejściówkę za 6 zł ze sklepu
    elektronicznego.

  • 7. Data: 2009-02-05 20:37:51
    Od: "bhk" <b...@u...onet.eu>

    > Mam system Windows Vista i przejściówkę za 6 zł ze sklepu
    > elektronicznego.

    No to raczej z ta przejściówka za wiele nie zdziałasz. Wszystko wskazuje
    na to ze jest ona przeznaczona do myszek, które sa dwusystemowe i
    tak naprawde maja zaimplementowaną obsługę USB wewnątrz siebie.

    Zeby podłączyć ten czytnik potrzebowałbyś bardziej skomplikowanej
    przejściówki. Zazwyczaj jest to jedna przejściówka przeznaczona do
    podłanczania klawiatury i myszki (z dwoma złączami PS/2). Czytnik
    powinieneś podłanczać do złącza przeznaczonego do podłanczania
    klawiatury (o ile sie nie mylę to jest ono zazwyczaj koloru fioletowego).

    Potrzebujesz czegos takiego:
    http://www.allegro.pl/item525480054_adapter_przejsci
    owka_usb_na_ps_2_2_porty_ak10.html

  • 8. Data: 2009-02-05 21:00:34
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    bhk pisze:

    > No to raczej z ta przejściówka za wiele nie zdziałasz.
    [...]
    > Potrzebujesz czegos takiego:
    > http://www.allegro.pl/item525480054_adapter_przejsci
    owka_usb_na_ps_2_2_porty_ak10.html

    Heh, pokazałeś przejściówkę za niecałe 5 zł jako niby lepszą od takiej
    za 6...

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2009-02-05 21:53:27
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > [...]
    owka_usb_na_ps_2_2_porty_ak10.html

    > Heh, pokazałeś przejściówkę za niecałe 5 zł jako niby lepszą od takiej
    > za 6...

    Tylko na tej za 5zl mozna przylaczyc klawiature, a kolega pewnie ma taka
    przejsciowke TYLKO do myszki... a jednak ten czytnik emuluje klawiature, nie
    myszke :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 10. Data: 2009-02-05 22:03:53
    Od: mateuszkrecisz <m...@o...pl>

    On 5 Lut, 22:53, "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl> wrote:
> [...]
    > przejsciowke TYLKO do myszki... a jednak ten czytnik emuluje klawiature, nie

    A czym się różni przejściówka TYLKO na myszkę od przejściówki i na
    myszkę, i na klawiaturę? Tzn. przejściówka PS/2 - USB jest
    zaprojektowana tylko do działania z myszką?