  • 41. Data: 2017-11-06 11:50:15
    Temat: Re: Metoda fotochemiczna - wywolywacz
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Maciek <n...@n...pl> wrote:

    > Z laserami jest tak, że niektóre drukują wręcz na popielato oszczędzając
    > toner. Nie każda taka drukarka nadaje się, przykładem może być HP 1320,
    > ma bardzo słabe zaczernienie.

    Ja mam dwie - LaserJet 6P i Samsung SCX-4500. Teraz używam Samsunga, bo
    jest mniejszy, ma skaner i USB (chociaż do LJ6P mam przejściówkę). LJ stoi
    w piwnicy i czeka na lepsze czasy.

    > ... a ja prototypy tylko na tym robię i wychodzą ok :-)
    > Kalka ma sporą zaletę, jest dość tania.

    Pokrywasz dodatkowo czymś kalkę (natłuszczasz)?

    > Mnie się udaje z kalką, może moja laserówka po prostu daje radę na niej.

    Jaki model?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 42. Data: 2017-11-06 11:50:40
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-11-06 o 11:32, Adam Wysocki pisze:

    > Taki roztwór można po wywołaniu zlać i użyć z powrotem, czy od razu do
    > ścieków?

    Do zlewu.

    P.P.

  • 43. Data: 2017-11-06 12:23:07
    Od: "Marek" <l...@w...pl>

    > Czyli mówisz, żeby kupić Ulano i atramentówkę... dodatkowy koszt, ale
    > jeśli nie ma tańszych sposobów, to chyba nie ma wyjścia. Laserówkę mam do
    Jeśli nikt wcześniej nie pisał, przecież jest folia do wydruku laserowego, w
    każdym większym sklepie papierniczyym, różnica taka, że folia do
    atramentówki jest pokryta z jednej strony żelatyną tu gdzie idzie atrament a
    folia do lasera ma odpowiednią temp. mięknięcia odporną na utrwalanie w
    piecu drukarki laserowej. Na wydrukach na folii z laserówki ponadto krycie
    tonera jest dużo lepsze nic nie prześwituje. Co do wywoływania kret jest
    sprawdzony, ja wywoływałem w technicznym NaOH taki w białych kulkach bo go
    miałem na tony w robocie i też jest OK.

  • 44. Data: 2017-11-06 12:23:53
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Maciek <n...@n...pl> wrote:

    > Nie mam z tym problemów. Jedynie należy zwrócić uwagę aby nadruk był na
    > kalce od strony przyłożenia jej do laminatu. Czyli defakto dociska się
    > czarny nadruk do płytki.

    Tak planuję.

    > Trzeba się takich niedoskonałości pozbyć. Płytka poprzez kliszę i
    > finalnie do szyby, musi przylegać _idealnie_na_płasko_ bez najmniejszych
    > odstępów.
    > W przeciwnym razie naświetlony obraz może być miejscami nieostry.

    Jasne, zwrócę na to uwagę.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 45. Data: 2017-11-06 13:11:53
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marek <l...@w...pl> wrote:

    > Jeśli nikt wcześniej nie pisał, przecież jest folia do wydruku laserowego, w
    > każdym większym sklepie papierniczyym,

    Coś takiego?

    http://allegro.pl/folia-do-drukarek-laserowych-a4-50
    -sztuk-i7026738164.html

    Używałeś i polecasz? Jest dużo tańsze niż Ulano...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 46. Data: 2017-11-06 13:12:37
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:

    > Przesada. Można wyciągać palcami, ale trzeba je dokładnie umyć.

    Ok, to mnie uspokoiłeś. Wiem jak zachowuje się kret we wrzątku, więc
    podchodzę trochę z rezerwą...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 47. Data: 2017-11-06 13:35:17
    Od: Maciek <n...@n...pl>

    > Ja mam dwie - LaserJet 6P i Samsung SCX-4500. Teraz używam Samsunga, bo
    > jest mniejszy, ma skaner i USB (chociaż do LJ6P mam przejściówkę). LJ stoi
    > w piwnicy i czeka na lepsze czasy.

    Nie miałem styczności ;-)

    > Pokrywasz dodatkowo czymś kalkę (natłuszczasz)?

    Nie.

    > Jaki model?

    Staruszek OKI 14ex + oryginalny toner.
    Ustawienie wydruku na ciężki, czyli walenie tonerem i grzanie na maksa.

    Potem jak już wspominałem opary nitro i jest wystarczająco do
    naświetlania UV.

    No i ciekawostka. Drukarka ta nie współpracuje dobrze z folią do
    wydruków za to z kalką niczego sobie :)

  • 48. Data: 2017-11-06 14:31:31
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Maciek <n...@n...pl> wrote:

    > Potem jak już wspominałem opary nitro i jest wystarczająco do
    > naświetlania UV.

    Bez oparów się prześwietla?

    > No i ciekawostka. Drukarka ta nie współpracuje dobrze z folią do
    > wydruków za to z kalką niczego sobie :)

    Ale z folią do laserówek? Dziwne :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 49. Data: 2017-11-06 14:46:59
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Płytkę z tego AGT wyciągnąłem palcami. Z kretem chyba tak łatwo się nie
    > uda? On wypala skórę przy kontakcie, czy to przesada?

    Łooo panie ! Jak mi do tego raz łyżka wpadła to ją zeżarło na moich
    oczach ! A palcyma uchowaj Boże !

    A poważnie - nic nie "wypala". Jak nie będziesz moczył łapska dłużej niż
    to niezbędne to nic nie robi. Oczywiście zaraz potem umyć pod wodą.
    No i lepiej nie mieć na skórze skaleczeń, ale to wiadomo...

  • 50. Data: 2017-11-06 15:32:01
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > A poważnie - nic nie "wypala". Jak nie będziesz moczył łapska dłużej niż
    > to niezbędne to nic nie robi. Oczywiście zaraz potem umyć pod wodą.
    > No i lepiej nie mieć na skórze skaleczeń, ale to wiadomo...

    Miałem skaleczenie wkładając do AGT i boleśnie się o tym przekonałem...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]