-
Data: 2021-09-07 19:00:34
Temat: Re: Mercedes się stara?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello Irek.N.,
Tuesday, September 7, 2021, 5:40:59 PM, you wrote:
>> Przeceniasz obecne realia, nie doceniasz przyszłości. Obecnie jeden
>> wiatrak to kilka MW mocy.
> Spoko, nie twierdzę że takiej mocy nie będziemy mieli, twierdzę, że nie
> będzie ona dostępna powszechnie. W robocie bym naładował, ale w domu?
> Nawet jak bym całe osiedle "zaorał" to nie. Problemem nie jest brak
> mocy, tylko brak możliwości jej przesłania.
Bez przesady - mieszkam prawie na wsi, 14 kW dostałem bez problemu. W
domu ładuje się w nocy, nie w dzień - chyba, że masz PV na dachu.
Przez 10 godzin naładujesz z palcem w czterech osobówkę.
> Zastanawiające jest też to, że jakoś podłączają samochód do sieci. Jak?
> Tego nie wiem, ale na pewno nie wtyczkami znanymi w przemyśle. Już 63-ka
> jest potwornie duża i niewygodna, a to zaledwie dziesiąta cześć tego co
> potrzeba!
No przecież wtyczki są znane. Jaki masz problem? To kwestia napięcia -
do 150 kW masz 450 V DC - niewiele ponad 300 A łączone beznapięciowo.
Dla większych mocy masz 900 V DC. Niecałe 400 A. 40 mm?.
>> 15 minutowe ładowanie dotyczy zapewne ładowania od 10 do 80%
>> pojemności akumulatora, co daje niewiele ponad 300 kW, załóżmy 350
>> kW - jak obecne ładowarki Porsche.
> No proszę, to my mamy takie ładowarki? Muszę poczytać, bo najwyraźniej
> jestem zacofany technologicznie. Jak oni to ogarnęli?
900 V DC
>> Z jednego wiatraka na MOPie opędzisz 10 stanowisk superszybkiego ładowania. Do
tego
>> równolegle z autostradą stosunkowo tania sieć wyrównawcza - wystarczy
>> nawet 110 kV, gdzieniegdzie włączona do krajowego systemu
>> energetycznego. Do tego farmy solarne i powerpacki po kilkanaście MWh...
> No jasne. Jedziesz w trasę i okazuje się, że w pochmurny dżdżysty dzień,
> kolejny po poprzedzających 10 podobnych, nie jesteś w stanie naładować
> wozu. Gorzej, inni mają ten sam problem, kolejka do ładowarek obecnie
> wynosi 42 godziny, ale chodzą słuchy że jutro zacznie wiać wiatr, to się
> trochę poprawi i kolejka zmniejszy się zapewne do 12 godzin. Oczywiście
> sieć energetyczna-przesyłowa cały czas na maksymalnych obrotach, dlatego
> tylko 42h. ;)
> Wiem, czepiam się i wyszukuję problemy, które najprawdopodobniej nigdy
> się nie spełnią.
Oczywiście, że się spełnią - zawsze raczkujący rynem ma swoje
zacięcia.
> Tylko widzisz jest jeden mały haczyk. Jak mi zabraknie paliwa, to mi
> go w baniaczku przywiozą. Jak mi zabraknie prądu w ładowarce, to nie
> zrobię nic poza lawetą.
Ale czy ktoś Cię zmusza do kupowania samochodu elektrycznego? Możesz
kupić hybrydę plugin i korzystać z jej zalet nie tracąc zasięgu,
może znów któryś producent zaproponuje elektryka z extenderem zasięgu
(wbudowany agregat o mocy wystarczającej, żeby się toczyć). Ale,
przede wszystkim - na razie jeszcze długo w samochodach będą silniki
spalinowe.
>> Bardziej martwi mnie ładowanie samochodów ciężarowych. Ale oni
>> zazwyczaj mają dłuższe przerwy. 45-minutowe doładowanie akumulatora
>> 400 kWh mocą 350 kW daje 65% - daje się wytrzymać. A aż tyle nie
>> potrzeba do turlania się 89 km/h przez 4 i pół godziny.
> Myślę, że jak ciężarowe wejdą to będzie już mocna i stabilna
> infrastruktura. O ile nikt (poza pasażerami) nie będzie płakał z powodu
> utknięcie jednej czy nawet kilku osobówek na poboczu autostrady, o tyle
> przy ciężarowych zapewne będzie niezła chryja.
Dlaczego mają utykać? Są lawety, jest pomoc drogowa - na pewno
powstaną też usługi awaryjnego doładowania na dojazd do najbliższego
MOPa. To kwestia tworzenia się rynku na nowe usługi. Nawet nie próbuję
gdybać.
Jestem aktywnym użytkownikiem komputerów od 36 lat. Gdyby mi ktoś 30
lat temu powiedział, że w kieszeni będę nosił komputer z 8-rdzeniowym
procesorem, 6 GB RAM, 128 GB dyskiem, kolorowym 6+" ekranem FHD+, z
łącznością bezprzewodową kilkadziesiąt Mbps, to ja, pracujący wtedy na
modemach 2400 bps wyśmiewałbym te fantazje. 55", płaski telewizor z
rozdzielczością 4K za pół miesięcznej wypłaty, umożliwiający oglądanie
telewizji na żądanie na łączu miedzianym 80 Mbps? Jakbym zaczął
opowiadać takie bajki, to wszyscy w FidoNet (internetu jeszcze nie
było) by mnie wyśmiali!
Wtedy nie potrafiliśmy sobie wyobrazić, jak będą wyglądały technologie
za lat 10, 20 czy 30 a dziś dyskusje o przyszłości samochodów z
argumentacją dorożkarza kłócącego się z panem Fordem o przyszłość
transportu osobowego.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 07.09.21 19:52 J.F
- 07.09.21 22:33 Irokez
- 07.09.21 22:45 Shrek
- 07.09.21 22:47 Shrek
- 08.09.21 08:58 RoMan Mandziejewicz
- 08.09.21 11:36 K
- 08.09.21 14:07 RadoslawF
- 08.09.21 15:21 heby
- 08.09.21 22:09 PiteR
- 08.09.21 22:24 RadoslawF
- 09.09.21 08:13 heby
- 09.09.21 09:25 K
- 09.09.21 22:00 PiteR
- 09.09.21 22:09 RadoslawF
- 10.09.21 11:05 K
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security