  • Data: 2009-05-11 12:47:23
    Temat: Re: Meldowanie sluchawki a bezpieczenstwo - jak to dziala ?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    m...@g...com writes:

    > cyfrowy standard DECT - dobrze chociaz kombinuje ?

    Owszem.

    > Mam w zwiazku z tym kilka pytan:
    >
    > - jak dziala zabezpieczenie przed podsluchem ?

    Transmisja jest cyfrowa i szyfrowana. Nie jest to jakis szczegolnie
    nielamliwy szyfr i "sluzby" pewnie nie mialyby z nim problemu (gdyby nie
    chcialy wpinac sie po prostu w linie), ale sąsiad raczej tego nie
    przeskoczy - nawet gdyby umial, to to sie nie oplaca.

    > - jak ogolnie przebiega proces meldowania sluchawki (co do czego jest
    > wysylane i w jakiej kolejnosci) ?

    Typowo wciska sie przycisk na bazie, na sluchawce podaje sie PIN bazy.
    Dokladna procedura jest pewnie do sciagniecia z ETSI.

    > - jak jest zabezpieczenie przed tym zeby np. sasiad nie zameldowal sie
    > swoja sluchawka do moje bazy (zakladajac ze ma ten sam lub podobny
    > model telefonu) ?

    PIN bazy. Dodatkowo "meldowanie" jest typowo mozliwe tylko przez
    jakis czas po wcisnieciu przycisku na bazie, ale mozliwe ze rozne bazy
    maja to roznie rozwiazane (osobiscie uzywam dosc juz starych gigasetow
    4000).

    > - czy kazda sluchawka / baza ma jakis unikalny numer identyfikacyjny
    > (cos a la adres MAC w Ethernecie) ?

    Tak

    > - czy mozna wprowadzic ograniczenie na ilosc meldowanych sluchawek do
    > mojej bazy (wiekszosc nowych modeli umozliwia zalogowanie 4 - 6
    > sluchawek a mnie w kawalerce wystarczy jedna) ?

    Watpie. Tak czy owak, modele z obsluga jednej sluchawki pozwalaja za
    "zameldowanie" kolejnej. Po prostu ta stara jest wyrzucana.

    > - czy mozecie polecic jakies konkretne ficzery telefonu ktore podnosza
    > bezpieczenstwo meldowania jak i samej rozmowy (ochrona przed
    > podsluchem)?

    Wszystkie DECT dzialaja chyba jednakowo.
    --
    Krzysztof Halasa