-
21. Data: 2012-08-14 22:42:58
Temat: Re: Megane vs Ceed
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 14 Aug 2012 21:55:10 +0200, nom napisał(a):
> Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> oprocentowanie kredytu/lokaty, wtryskiwacze, kola dwumasowe, cewki - i
>
> Jakie cewki?
Te w megance. Juz nie wymagaja zmiany co poltora roku ? :-)
J.
-
22. Data: 2012-08-14 23:09:28
Temat: Re: Megane vs Ceed
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2012-08-14 12:27, J.F pisze:
> ON bywa drozszy od benzyny, a spalanie wcale nie tak duzo mniejsze.
Przyjmując taką samą cenę ON i NoPb: 2,0 dCi 150KM vs 2.0 16V 140KM daje
ok. 2 l/100 km. To przy dzisiejszych cenach 200 l czyli ok. 1200 zł na
każde 10000 km. Dużo to czy mało - IMHO zależy ile się jeździ.
> wtryskiwacze,
U mnie: prawie 210 tys. i oryginalne nadal ok,
> kola dwumasowe,
j.w.
zresztą ten wynalazek stosuje się też w benzynowych...
> cewki
no, to pojechałeś ;-)
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
23. Data: 2012-08-14 23:10:52
Temat: Re: Megane vs Ceed
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2012-08-14 22:42, J.F. pisze:
> Dnia Tue, 14 Aug 2012 21:55:10 +0200, nom napisał(a):
>> Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>> oprocentowanie kredytu/lokaty, wtryskiwacze, kola dwumasowe, cewki - i
>>
>> Jakie cewki?
>
> Te w megance. Juz nie wymagaja zmiany co poltora roku ? :-)
>
w 1,5 dCi? :D
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
24. Data: 2012-08-14 23:51:09
Temat: Re: Megane vs Ceed
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
W dniu 2012-08-14 23:09, R2r pisze:
> W dniu 2012-08-14 12:27, J.F pisze:
>> ON bywa drozszy od benzyny, a spalanie wcale nie tak duzo mniejsze.
> Przyjmując taką samą cenę ON i NoPb: 2,0 dCi 150KM vs 2.0 16V 140KM daje
> ok. 2 l/100 km. To przy dzisiejszych cenach 200 l czyli ok. 1200 zł na
> każde 10000 km. Dużo to czy mało - IMHO zależy ile się jeździ.
Przy mojej, wcale nie hardkorowej jeździe, można lekko liczyć różnicę
4L/100km. I tak będzie u wielu osób.
Nie wierzę, że takim 2L benzyniakiem da się zejść poniżej 12-tu litrów w
normalnej wielkości mieście i jeździe z zahaczaniem o centrum.
W trasie 2L różnicy jest całkiem realne. A pewnie nawet dałoby się
zmniejszyć tę różnicę jeszcze o pół litra.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
25. Data: 2012-08-15 07:26:20
Temat: Re: Megane vs Ceed
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:k0dvbn$cb6$...@i...gazeta.pl...
>
>>> Takie 3 letnie co kupiłeś pewnie jest w bdb kondycji, jednak na
>>> przejechanie kolejnych 100 tys km w 3 lata bez kosztów bym nie liczył.
>>> Jak kupi nówkę to przez 100 tyś km wymieni najwyżej tarcze i klocki,
>>> poza płynami i wycieraczkami:)
>>
>> No chyba że akurat kupi Renault, to zaliczy przez 100 tys więcej awarii,
>> niż kilkanaście moich pozostałych aut, przez kilkanaście lat, razem
>> wziętych.
>>
>
> Miałem używanego francuza teraz nowego Ceeda (już nie), wiec trochę na tym
> opieram swoje doświadczenie.
> Citroen nie był bardzo awaryjny
Ale tu mowa o Renault.
Nie znam bardziej awaryjnych samochodów.
-
26. Data: 2012-08-15 07:26:57
Temat: Re: Megane vs Ceed
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o...@l...harvard.local..
.
> Dnia 14-08-2012 o 18:30:39 Cavallino <c...@k...pl>
> napisał(a):
>
>>
>> Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:k0du82$48u$...@i...gazeta.pl...
>>>>> No i zgadzam się z Piotrem, że e-wyświetlacz w Megance robi dziwne
>>>>> wrażenie, poprzednia ma bardzo ładne zegary.
>>>>
>>>> Koniecznie nowe musi być? Poszukaj może w półce trzylatków? Ja się
>>>> skusiłem teraz na C4 GP - właśnie trzylatek ściagany z Francji
>>>> poleasingowy. Nieźle wypasione i fajne auto.
>>>>
>>> Wtrącę swoje 3 grosze do dyskusji, jak robi duże przebiegi to chyba
>>> lepiej nowy.
>>> Takie 3 letnie co kupiłeś pewnie jest w bdb kondycji, jednak na
>>> przejechanie kolejnych 100 tys km w 3 lata bez kosztów bym nie liczył.
>>> Jak kupi nówkę to przez 100 tyś km wymieni najwyżej tarcze i klocki,
>>> poza płynami i wycieraczkami:)
>>
>> No chyba że akurat kupi Renault, to zaliczy przez 100 tys więcej awarii,
>> niż kilkanaście moich pozostałych aut, przez kilkanaście lat, razem
>> wziętych.
>
> Czasy się zmieniają, są nowe konstrukcje silników - całkiem przyzwoite
> (doceniane przez wielu producentów aut).
Jak kupowałem to też to słyszałem.
Zresztą silniki nadal prawie te same.
-
27. Data: 2012-08-15 09:53:27
Temat: Re: Megane vs Ceed
Od: Jumal <j...@i...pl>
On Wed, 15 Aug 2012 07:26:20 +0200, Cavallino wrote:
>> Miałem używanego francuza teraz nowego Ceeda (już nie), wiec trochę na tym
>> opieram swoje doświadczenie.
>> Citroen nie był bardzo awaryjny
>
> Ale tu mowa o Renault.
> Nie znam bardziej awaryjnych samochodów.
Ja znam. Peugeot się nazywają. A co do Renault, to miałem do czynienia
tylko ze starymi modelami i tu problemów nie było w ogóle(piątka). Za to
dobre zdanie mam o Citroenach jeśli chodzi o solidność (to tak porównując
wyłącznie francuzy)
Jumal
-
28. Data: 2012-08-15 10:38:41
Temat: Re: Megane vs Ceed
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Dnia 15-08-2012 o 09:53:27 Jumal <j...@i...pl> napisał(a):
> On Wed, 15 Aug 2012 07:26:20 +0200, Cavallino wrote:
>
>>> Miałem używanego francuza teraz nowego Ceeda (już nie), wiec trochę na
>>> tym
>>> opieram swoje doświadczenie.
>>> Citroen nie był bardzo awaryjny
>>
>> Ale tu mowa o Renault.
>> Nie znam bardziej awaryjnych samochodów.
>
> Ja znam. Peugeot się nazywają. A co do Renault, to miałem do czynienia
> tylko ze starymi modelami i tu problemów nie było w ogóle(piątka). Za to
> dobre zdanie mam o Citroenach jeśli chodzi o solidność (to tak porównując
> wyłącznie francuzy)
>
> Jumal
Tak to jest jak się uogólnia (problemy jednego modelu przekłada się na
całą markę) - mam obecnie od nowości C4GP - wszystko można o nim
powiedzieć - ale nie to, że jest solidnie zrobiony. Mam też Grand Scenica
(Renault) - to jest solidne auto, z pancernym zawieszeniem. Miałem też
puga 306 (dawne czasy) i też zrobiłem nim 300kkm bez większych problemów.
Nie ma marek lepszych lub gorszych - są udane lub mniej udane modele aut
konkretnej marki.
TG
-
29. Data: 2012-08-15 11:11:26
Temat: Re: Megane vs Ceed
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
> Nie ma marek lepszych lub gorszych - są udane lub mniej udane modele aut
> konkretnej marki.
Taaa jasne, bo takie problemy to biorą się z nikąd, a nie z podejścia
producenta do jakości wyrobu i oszczędzania na czym się da....
No normalnie fatum, pech, albo jakieś czary.
Takie bajeczki to możesz sobie dzieciom na dobranoc opowiadać, ale tylko
małym, bo większe nie uwierzą.
-
30. Data: 2012-08-15 11:24:17
Temat: Re: Megane vs Ceed
Od: Jumal <j...@i...pl>
On Wed, 15 Aug 2012 10:38:41 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> Tak to jest jak się uogólnia (problemy jednego modelu przekłada się na
> całą markę) - mam obecnie od nowości C4GP - wszystko można o nim
> powiedzieć - ale nie to, że jest solidnie zrobiony. Mam też Grand Scenica
> (Renault) - to jest solidne auto, z pancernym zawieszeniem. Miałem też
> puga 306 (dawne czasy) i też zrobiłem nim 300kkm bez większych problemów.
> Nie ma marek lepszych lub gorszych - są udane lub mniej udane modele aut
> konkretnej marki.
Wiesz nawet z konkretnym modelem możesz nie mieć problemów - wszystko jest
kwestia statystyki - tzn. jak _często_ dany model sprawia problemy. Dobra
próbka sa samochody firmowe kupowane przez duża korporację, często jako
spora partia tego samego modelu. Przykładem jest tu Fabia kupowanaprzez
jedna z takich firm. W ok. 70% był problem ze szczelnościa uszczelek
bocznej szyby - po ok.1-2 miesiacach zaczynało ciec. To nie znaczy, że
kupujac Fabię będziesz miał ten problem - jedynie to, że jest spore
prawdopodobieństwo, że to wystapi :)
Jumal