  • 21. Data: 2012-08-14 22:42:58
    Temat: Re: Megane vs Ceed
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Aug 2012 21:55:10 +0200, nom napisał(a):

    > Jakie cewki?

    Te w megance. Juz nie wymagaja zmiany co poltora roku ? :-)

    J.

  • 22. Data: 2012-08-14 23:09:28
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-08-14 12:27, J.F pisze:
    > ON bywa drozszy od benzyny, a spalanie wcale nie tak duzo mniejsze.
    Przyjmując taką samą cenę ON i NoPb: 2,0 dCi 150KM vs 2.0 16V 140KM daje
    ok. 2 l/100 km. To przy dzisiejszych cenach 200 l czyli ok. 1200 zł na
    każde 10000 km. Dużo to czy mało - IMHO zależy ile się jeździ.

    > wtryskiwacze,
    U mnie: prawie 210 tys. i oryginalne nadal ok,

    > kola dwumasowe,
    j.w.
    zresztą ten wynalazek stosuje się też w benzynowych...

    > cewki
    no, to pojechałeś ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 23. Data: 2012-08-14 23:10:52
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-08-14 22:42, J.F. pisze:

    > Te w megance. Juz nie wymagaja zmiany co poltora roku ? :-)

    w 1,5 dCi? :D

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 24. Data: 2012-08-14 23:51:09
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2012-08-14 23:09, R2r pisze:
    > Przyjmując taką samą cenę ON i NoPb: 2,0 dCi 150KM vs 2.0 16V 140KM daje
    > ok. 2 l/100 km. To przy dzisiejszych cenach 200 l czyli ok. 1200 zł na
    > każde 10000 km. Dużo to czy mało - IMHO zależy ile się jeździ.

    Przy mojej, wcale nie hardkorowej jeździe, można lekko liczyć różnicę
    4L/100km. I tak będzie u wielu osób.
    Nie wierzę, że takim 2L benzyniakiem da się zejść poniżej 12-tu litrów w
    normalnej wielkości mieście i jeździe z zahaczaniem o centrum.
    W trasie 2L różnicy jest całkiem realne. A pewnie nawet dałoby się
    zmniejszyć tę różnicę jeszcze o pół litra.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 25. Data: 2012-08-15 07:26:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Miałem używanego francuza teraz nowego Ceeda (już nie), wiec trochę na tym
    > opieram swoje doświadczenie.
    > Citroen nie był bardzo awaryjny

    Ale tu mowa o Renault.
    Nie znam bardziej awaryjnych samochodów.

  • 26. Data: 2012-08-15 07:26:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    .

    > Czasy się zmieniają, są nowe konstrukcje silników - całkiem przyzwoite
    > (doceniane przez wielu producentów aut).

    Jak kupowałem to też to słyszałem.
    Zresztą silniki nadal prawie te same.

  • 27. Data: 2012-08-15 09:53:27
    Od: Jumal <j...@i...pl>

    On Wed, 15 Aug 2012 07:26:20 +0200, Cavallino wrote:

    > Ale tu mowa o Renault.
    > Nie znam bardziej awaryjnych samochodów.

    Ja znam. Peugeot się nazywają. A co do Renault, to miałem do czynienia
    tylko ze starymi modelami i tu problemów nie było w ogóle(piątka). Za to
    dobre zdanie mam o Citroenach jeśli chodzi o solidność (to tak porównując
    wyłącznie francuzy)

    Jumal

  • 28. Data: 2012-08-15 10:38:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 15-08-2012 o 09:53:27 Jumal <j...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > dobre zdanie mam o Citroenach jeśli chodzi o solidność (to tak porównując

    Tak to jest jak się uogólnia (problemy jednego modelu przekłada się na
    całą markę) - mam obecnie od nowości C4GP - wszystko można o nim
    powiedzieć - ale nie to, że jest solidnie zrobiony. Mam też Grand Scenica
    (Renault) - to jest solidne auto, z pancernym zawieszeniem. Miałem też
    puga 306 (dawne czasy) i też zrobiłem nim 300kkm bez większych problemów.
    Nie ma marek lepszych lub gorszych - są udane lub mniej udane modele aut
    konkretnej marki.

    TG

  • 29. Data: 2012-08-15 11:11:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie ma marek lepszych lub gorszych - są udane lub mniej udane modele aut
    > konkretnej marki.

    Taaa jasne, bo takie problemy to biorą się z nikąd, a nie z podejścia
    producenta do jakości wyrobu i oszczędzania na czym się da....
    No normalnie fatum, pech, albo jakieś czary.

    Takie bajeczki to możesz sobie dzieciom na dobranoc opowiadać, ale tylko
    małym, bo większe nie uwierzą.

  • 30. Data: 2012-08-15 11:24:17
    Od: Jumal <j...@i...pl>

    On Wed, 15 Aug 2012 10:38:41 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > Nie ma marek lepszych lub gorszych - są udane lub mniej udane modele aut

    Wiesz nawet z konkretnym modelem możesz nie mieć problemów - wszystko jest
    kwestia statystyki - tzn. jak _często_ dany model sprawia problemy. Dobra
    próbka sa samochody firmowe kupowane przez duża korporację, często jako
    spora partia tego samego modelu. Przykładem jest tu Fabia kupowanaprzez
    jedna z takich firm. W ok. 70% był problem ze szczelnościa uszczelek
    bocznej szyby - po ok.1-2 miesiacach zaczynało ciec. To nie znaczy, że
    kupujac Fabię będziesz miał ten problem - jedynie to, że jest spore
    prawdopodobieństwo, że to wystapi :)

    Jumal