  • 11. Data: 2012-08-14 17:31:16
    Temat: Re: Megane vs Ceed
    Od: PB <p...@b...pl>

    Tue, 14 Aug 2012 05:51:48 -0700 (PDT), na pl.misc.samochody, ZEN
    napisał(a):

    > Też tak kiedyś myślałem, ale po 300kkm zrobionych laguną i 3 różnymi megankami
    zmieniłem zdanie. Jedyne co mi się nie podoba, to drogi serwis w ASO.
    > :)

    Konsekwentnie unikam ASO. Nawet nowe Clio serwisowane było odpłatnie w
    serwisie który zna się na robocie i w życiu się koncesją nie skalał;-)

    A francuzami jeżdżę od 1998 roku i mimo przygody z BMW - wolę od aut
    niemieckich;-)

    Piotr Biegała Warszawa
    Citroen BX 1.9 BVA, C4GP 1.6HDi BVA
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA

  • 12. Data: 2012-08-14 17:34:22
    Od: PB <p...@b...pl>

    Tue, 14 Aug 2012 05:56:45 -0700 (PDT), na pl.misc.samochody, ZEN
    napisał(a):

    > No i zgadzam się z Piotrem, że e-wyświetlacz w Megance robi dziwne wrażenie,
    poprzednia ma bardzo ładne zegary.

    Koniecznie nowe musi być? Poszukaj może w półce trzylatków? Ja się
    skusiłem teraz na C4 GP - właśnie trzylatek ściagany z Francji
    poleasingowy. Nieźle wypasione i fajne auto.

    Co do zaproponowanych opcji - Kia nie wiem, nie wypowiadam się więc,
    natomiiast zawsze benzyna będzie tańsza w zakupie niż diesel - w
    salonie. Brałbym chyba jednak diesla, mimo że są coraz bardziej
    skomplikowane. Dci i HDi są robione sporo już lat i to w tysiącach
    sztuk - jeżdżą bez problemu.

  • 13. Data: 2012-08-14 18:19:56
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-08-14 17:34, PB pisze:

> [...]
    > salonie. Brałbym chyba jednak diesla, mimo że są coraz bardziej
    > skomplikowane. Dci i HDi są robione sporo już lat i to w tysiącach

    Sluzbowe Megane 1.5dci (105KM) - przy 40tys km przebiegu wymiana silnika
    na nowy bo... rozrzad poszedl w diably :)
    Dobrze, ze wymienili na gwarancji.

    W HDI takie rzeczy chyba sie nie spotyka a w przypadku 1.5dCi jest wiele
    opisow w sieci o podobnych przypadkach (np. obracajacych sie panewkach,
    czy wtryskach)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 14. Data: 2012-08-14 18:26:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości grup

    > Sluzbowe Megane 1.5dci (105KM) - przy 40tys km przebiegu wymiana silnika
    > na nowy bo... rozrzad poszedl w diably :)

    W 1.6 16V wytrzymał podobny przebieg.....

  • 15. Data: 2012-08-14 18:26:44
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Koniecznie nowe musi być? Poszukaj może w półce trzylatków? Ja się
    > skusiłem teraz na C4 GP - właśnie trzylatek ściagany z Francji
    > poleasingowy. Nieźle wypasione i fajne auto.

    Wtrącę swoje 3 grosze do dyskusji, jak robi duże przebiegi to chyba lepiej
    nowy.
    Takie 3 letnie co kupiłeś pewnie jest w bdb kondycji, jednak na przejechanie
    kolejnych 100 tys km w 3 lata bez kosztów bym nie liczył.
    Jak kupi nówkę to przez 100 tyś km wymieni najwyżej tarcze i klocki, poza
    płynami i wycieraczkami:)
    Pzdr
    Adam

  • 16. Data: 2012-08-14 18:30:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > przejechanie kolejnych 100 tys km w 3 lata bez kosztów bym nie liczył.
    > Jak kupi nówkę to przez 100 tyś km wymieni najwyżej tarcze i klocki, poza

    No chyba że akurat kupi Renault, to zaliczy przez 100 tys więcej awarii, niż
    kilkanaście moich pozostałych aut, przez kilkanaście lat, razem wziętych.

  • 17. Data: 2012-08-14 18:45:45
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > No chyba że akurat kupi Renault, to zaliczy przez 100 tys więcej awarii,
    > niż kilkanaście moich pozostałych aut, przez kilkanaście lat, razem
    > wziętych.

    Miałem używanego francuza teraz nowego Ceeda (już nie), wiec trochę na tym
    opieram swoje doświadczenie.
    Citroen nie był bardzo awaryjny, jednak koszty serwisu używanego są
    zdecydowanie wyższe.
    Jednak uważam, że jak ktoś mało jeździ to używka jest ok. Mi było szkoda
    czasu, żeby co miesiąc jechać do warsztatu (średnio co 2kkm).
    Pzdr
    Adam

  • 18. Data: 2012-08-14 19:19:10
    Od: "pablo eldiablo" <j...@g...pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > VW ma swoje (T)FSI, podejrzewam ze wkrotce wiekszosc bedzie takich.
    >
    > A tego sie nie da zagazowac :-(

    Tak, konstrukcja VW to ich twór, chodziło mi o odwrót od wielopunktowego
    wtrysku na rzecz bezpośredniego tak w ogólności.

  • 19. Data: 2012-08-14 20:00:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 14-08-2012 o 18:30:39 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > No chyba że akurat kupi Renault, to zaliczy przez 100 tys więcej awarii,
    > niż kilkanaście moich pozostałych aut, przez kilkanaście lat, razem

    Czasy się zmieniają, są nowe konstrukcje silników - całkiem przyzwoite
    (doceniane przez wielu producentów aut).

    TG

  • 20. Data: 2012-08-14 21:55:10
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > oprocentowanie kredytu/lokaty, wtryskiwacze, kola dwumasowe, cewki - i

    Jakie cewki?