-
1. Data: 2010-11-08 14:22:45
Temat: Megane Scenic i Xsara Picasso
Od: LEPEK <g...@w...pl>
Witam,
Tak sobie rozmyślam nad zmianą samochodu i jak na razie wychodzi mi
Renault Megane Scenic I PH II i Citroen Xsara Picasso. W grę wchodzi
jeszcze kilka modeli (np. Berlingo/Partner, Kangoo, Combo, Yaris Verso,
Carens, itp.), ale zostańmy na razie przy samochodach francuskich o
bardziej osobowym rodowodzie.
Jak łatwo zauważyć zależy mi na przestrzeni. Ale bez przesady -
Windstary, Espace, T4 itp. raczej odpadają.
Zakres cenowy kończy się tak na 16-17.000 PLN.
Wolałbym benzynę, niż diesla, ale jak mnie ktoś skutecznie przekona...
Nie chciałbym jakiegoś dychawicznego motorka, dla tego w Renault wpadł
mi w oko 2.0 16v 140 KM. Ewentualnie 1.6 16v, ale sporo słabszy... Jeśli
chodzi i Citroena, to mam słabe rozeznanie, co do silników.
Co byście polecili (zarówno, jak chodzi o Renault, jak i Citroena)? Czy
są jakieś silniki, wersje, roczniki itp., których się należy ystrzegać
ze względu na usterkowość?
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
-
2. Data: 2010-11-08 14:37:58
Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Mon, 08 Nov 2010 14:22:45 +0100, LEPEK napisał(a):
> Wolałbym benzynę, niż diesla, ale jak mnie ktoś skutecznie przekona...
> Nie chciałbym jakiegoś dychawicznego motorka, dla tego w Renault wpadł
> mi w oko 2.0 16v 140 KM. Ewentualnie 1.6 16v, ale sporo słabszy... Jeśli
> chodzi i Citroena, to mam słabe rozeznanie, co do silników.
> Co byście polecili (zarówno, jak chodzi o Renault, jak i Citroena)? Czy
> są jakieś silniki, wersje, roczniki itp., których się należy ystrzegać
> ze względu na usterkowość?
Bierz Pikusia, od lat na pierwszym miejscu w rankingach niezawodności,
taniutkie i łatwo dostępne części (bo identyczne z Berlingo/Partnerem),
prosta, niezawodna konstrukcja.
No i jednak zdecydowanie polecam diesla, dużo lepiej sobie radzi z wysoką
budą i sporo mniej pali (różnica jest w okolicach 3 litrów).
Silnik 1.6 jest trochę za słaby (zwłaszcza, że ma moment obrotowy wysoko
dosyć), 1.8 i 2.0 już sporo palą, z benzynowych chyba najlepiej jednak 2.0
W cenach w które celujesz raczej będziesz mieć osiołka 2.0 HDi 90 KM -
demon predkości to nie jest, ale bardzo dobrze sobie daje radę z autem przy
normalnej jeździe. Nie ma FAP, nie ma dwumasy (tylko koło pasowe które już
jest tane i poprawione).
Bardzo duży bagażnik, który bije auta o klasę wyższe (w tym kiedyś już tu
porównywany z Pikusiem Opel Vectra C kombi - pikuś bije go bagażnikiem i
każdym wymiarem miejsca w środku oprócz szerokości na tylnych fotelach,
gdzie jest gorszy o - z pamięci - 4 mm)
W Scenicu będziesz jak w socjaliźmie dzielnie walczył z problemami które
nie występują w innych modelach, np. z kartą która zastępuje kluczyk.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
3. Data: 2010-11-08 14:44:13
Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
Od: "Iglo" <f...@g...pl>
LEPEK <g...@w...pl> napisał(a):
> s� jakie� silniki, wersje, roczniki itp., których si�
naleşy ystrzega�
> ze wzgl�du na usterkowo��?
W renówce wystrzegać się 2.0 IDE - benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem,
niegazowalny, usterkowy. 1.6 ,1.8 ,2.0 16v ,zwyklaki ,dość sprawdzone, można
polecić, kiedyś leciały cewki ale roczniki w które celujesz na bank już są po
wymianie felernych.
Szukałem takich aut długo, skończyłem na LagunieII, ciężko było znaleść,choć
ja to szczęście nie mam.. Sporo widziałem i jako user 3 z koleji renówki
powiem, że z tego duetu dużo lepiej wyglądały Xsary. Nie wiem jak benzynowe
silniki citroena, ale środek samochodu lepiej zniósł próbę czasu - lepsze
plastiki etc.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2010-11-08 14:46:19
Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
Od: "Iglo" <f...@g...pl>
Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):
> W Scenicu będziesz jak w socjaliźmie dzielnie walczył z problemami które
> nie występują w innych modelach, np. z kartą która zastępuje kluczyk.
W sceniku i ph II nie ma karty.. A ScenikII za 16 -17 tys. to proszenie się o
kłopoty..
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
5. Data: 2010-11-08 14:51:16
Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
Od: grzesp <g...@k...pl>
On 8 Lis, 14:46, "Iglo" <f...@g...pl> wrote:
> Waldek Godel <n...@o...info> napisa (a):
>
> > W Scenicu b dziesz jak w socjali mie dzielnie walczy z problemami kt re
> > nie wyst puj w innych modelach, np. z kart kt ra zast puje kluczyk.
>
> W sceniku i ph II nie ma karty.. A ScenikII za 16 -17 tys. to proszenie si o
> k opoty..
>
> --
> Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/
MAm scenika z 2001 z silnikiem DCI i jakoś nie narzekam.
Brak jakichkolwiek awarii, niskie zużycie paliwa (średnie 6,6L-głównie
po miescie)
Duży komfort i duuużo miejsca w środku. Za wadę uwążam kiepskie
plastiki, zgrzytów których nie sposób wyeliminować ;-(
Xara picasso tex mi sie podoba, ciekawe autko, zwłaszcz z motorem HDI
gp
-
6. Data: 2010-11-08 14:58:06
Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
Od: LEPEK <g...@w...pl>
W dniu 2010-11-08 14:37, Waldek Godel pisze:
> Dnia Mon, 08 Nov 2010 14:22:45 +0100, LEPEK napisał(a):
> Silnik 1.6 jest trochę za słaby (zwłaszcza, że ma moment obrotowy wysoko
> dosyć), 1.8 i 2.0 już sporo palą, z benzynowych chyba najlepiej jednak 2.0
> W cenach w które celujesz raczej będziesz mieć osiołka 2.0 HDi 90 KM -
> demon predkości to nie jest, ale bardzo dobrze sobie daje radę z autem przy
> normalnej jeździe. Nie ma FAP, nie ma dwumasy (tylko koło pasowe które już
> jest tane i poprawione).
Możesz jeszcze usystematyzować moją wiedzę o silnikach? Z benzyn jest
1,6 (95-110 KM), 1,8 (116 KM) i 2,0 (140 KM? Coś mało ich na allegro).
Diesle to 1,6 (90 KM i 110 KM - tych drugich zdecydowana większość) i
2,0 (90 KM). 90 KM to jest za mało. W połączeniu z faktem, że to diesel
- raczej odpada.
> W Scenicu będziesz jak w socjaliźmie dzielnie walczył z problemami które
> nie występują w innych modelach, np. z kartą która zastępuje kluczyk.
Już w IphII była karta i ta cała elektronika?
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
-
7. Data: 2010-11-08 15:12:56
Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
Od: AL <a...@s...tam>
Waldek Godel pisze:
> Dnia Mon, 08 Nov 2010 14:22:45 +0100, LEPEK napisał(a):
>
>> Wolałbym benzynę, niż diesla, ale jak mnie ktoś skutecznie przekona...
>> Nie chciałbym jakiegoś dychawicznego motorka, dla tego w Renault wpadł
>> mi w oko 2.0 16v 140 KM. Ewentualnie 1.6 16v, ale sporo słabszy... Jeśli
>> chodzi i Citroena, to mam słabe rozeznanie, co do silników.
>> Co byście polecili (zarówno, jak chodzi o Renault, jak i Citroena)? Czy
>> są jakieś silniki, wersje, roczniki itp., których się należy ystrzegać
>> ze względu na usterkowość?
>
> Bierz Pikusia, od lat na pierwszym miejscu w rankingach niezawodności,
> taniutkie i łatwo dostępne części (bo identyczne z Berlingo/Partnerem),
> prosta, niezawodna konstrukcja.
> No i jednak zdecydowanie polecam diesla, dużo lepiej sobie radzi z wysoką
> budą i sporo mniej pali (różnica jest w okolicach 3 litrów).
> Silnik 1.6 jest trochę za słaby (zwłaszcza, że ma moment obrotowy wysoko
> dosyć), 1.8 i 2.0 już sporo palą, z benzynowych chyba najlepiej jednak 2.0
> W cenach w które celujesz raczej będziesz mieć osiołka 2.0 HDi 90 KM -
> demon predkości to nie jest, ale bardzo dobrze sobie daje radę z autem przy
> normalnej jeździe. Nie ma FAP, nie ma dwumasy (tylko koło pasowe które już
> jest tane i poprawione).
> Bardzo duży bagażnik, który bije auta o klasę wyższe (w tym kiedyś już tu
> porównywany z Pikusiem Opel Vectra C kombi - pikuś bije go bagażnikiem i
> każdym wymiarem miejsca w środku oprócz szerokości na tylnych fotelach,
> gdzie jest gorszy o - z pamięci - 4 mm)
> W Scenicu będziesz jak w socjaliźmie dzielnie walczył z problemami które
> nie występują w innych modelach, np. z kartą która zastępuje kluczyk.
>
Picasso jest wiekszy od Scenika i wg statystyk mniej awaryjny.
Podkreslam slowo 'statystyk.
W Picasso nie ma silnikow 2.0 z manualem - tylko automat - i nie ma ich
na rynku zbyt wiele - po FL w 2004/5 zniknely te silniki z rynku
europejsckiego (sa dalej produkowane na Ameryke Pln ze skrzynia
automatyczna jak i manualna, czego w Europie nigdy nie bylo)
Nieprawda jest, ze banzyna 1.6 16V pali 3l/100km wiecej niz diesel
(2l/100KM to sie zgodze).
Nieprawda jest, ze 1.6 16v radzi sobie z buda Picasso gorzej niz 1.6 HDI
0 jest to tylko odczucie osob, ktore przyzwyczajone sa do diesla
1.6 16v jest sprawdzona i chwalona konstrukcja, mialem ten silnik w
Xsarze II, mam w C4 i Xsarze Picasso.
Srednia z ostatniego roku to 7.6l/100km. Wyjazdy wakacyjne po 4kkm
koncza sie w granicach 7.1l/100km. W miescie wychodzi ok 8.5l/100km
(bez stania czestego w korkach).
Prawda jest, ze 1.8 16v lubi brac olej, ale jest mozniejszy od 23KM od
1.6 16v - czego jednak w prowadzeniu sie nie czuje.
Ze wzgl. na budzet pewnie bedziesz juz bral rocznikowo benzyne 1.6 16v
(1.8 byly do 2005r bodajze)
Co do wielkosci bagaznika - to nie pialbym az takich peanow: bagaznik
jak bagaznik - natomiast Picasso dzieki mozliwosci aranzacji wnetrza
bije wiele na pozor wiekszych samochodow na glowe. Z tylu masz
niezalezne fotele (mozesz je poskladac badz pojedynczo wymontowac.
Spokojnie przewieziesz dlugie przedmioty - ok 2.40m z zamknieta klapa -
wystarczy zdemontowac srodkowy tylni fotel i masz plaska podloge az do
kokpitu kierowcy.
Do Picasso wchodza spokojnie przedmioty, ktore za skarby nie wsadzisz do
Mondeo/VectryC - chodzi o gabaryt objetosciowy.
Na autostradzie nie jest to demon predkosci - ale spokojnie 130-140
sunie bez dychawki (Max 180km/h - ale to nie jest juz przyjemne).
Uwaga na boczny wiatr.
Przednie fotele sa wygodne - tylne juz tak nie bardzo.
Tapicerka - mimo, ze jazna - nie ma tendencj do brudzenia.
Masa schowkow i innych udogodnien (czesto przez innych zwanych jako
'udziwnienia').
Ogolnie jak na 10-cio letnia konstrukcje - auto warte zainteresowania.
Po 3-ch latach eksploatacji - nie mam zastrzeżeń.
--
pozdr
Adam (AL)
TG
-
8. Data: 2010-11-08 15:50:56
Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
Od: "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl>
>
> Tak sobie rozmyślam nad zmianą samochodu i jak na razie wychodzi mi
> Renault Megane Scenic I PH II i Citroen Xsara Picasso. W grę wchodzi
> jeszcze kilka modeli (np. Berlingo/Partner, Kangoo, Combo, Yaris Verso,
> Carens, itp.), ale zostańmy na razie przy samochodach francuskich o
> bardziej osobowym rodowodzie.
>
> Jak łatwo zauważyć zależy mi na przestrzeni. Ale bez przesady - Windstary,
> Espace, T4 itp. raczej odpadają.
>
> Zakres cenowy kończy się tak na 16-17.000 PLN.
>
taka picasse 2.0 16 V z fabryczną instalka gazową, roczniki 2001 - 2002
w holandii, belgii z przebiegiem 180 - 220 tys kupisz za 1500 - 2000 E
od prywatnej osoby, zadbaną i nie katowaną z pełną książką serwisową i
często z drugim kompletem opon....
Po przyjeździe musisz to zarejestrować (jakieś 3000 z gazem), wymiana
rozrządu
i jakieś pierduły (kolejen 2000) i masz autko do jazdy spokojnie.
Różnica między samochodem z Polski i EU od prywatnego właściciela a nie
handlarza
jest wielka.....
pozdr.
gr
-
9. Data: 2010-11-08 16:05:22
Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
Od: AL <a...@s...tam>
GR pisze:
>> Tak sobie rozmyślam nad zmianą samochodu i jak na razie wychodzi mi
>> Renault Megane Scenic I PH II i Citroen Xsara Picasso. W grę wchodzi
>> jeszcze kilka modeli (np. Berlingo/Partner, Kangoo, Combo, Yaris Verso,
>> Carens, itp.), ale zostańmy na razie przy samochodach francuskich o
>> bardziej osobowym rodowodzie.
>>
>> Jak łatwo zauważyć zależy mi na przestrzeni. Ale bez przesady - Windstary,
>> Espace, T4 itp. raczej odpadają.
>>
>> Zakres cenowy kończy się tak na 16-17.000 PLN.
>>
> taka picasse 2.0 16 V z fabryczną instalka gazową, roczniki 2001 - 2002
> w holandii, belgii z przebiegiem 180 - 220 tys kupisz za 1500 - 2000 E
> od prywatnej osoby, zadbaną i nie katowaną z pełną książką serwisową i
> często z drugim kompletem opon....
> Po przyjeździe musisz to zarejestrować (jakieś 3000 z gazem), wymiana
> rozrządu
> i jakieś pierduły (kolejen 2000) i masz autko do jazdy spokojnie.
> Różnica między samochodem z Polski i EU od prywatnego właściciela a nie
> handlarza
> jest wielka.....
a w czym sie ta wielkosc przejawia?
zakladam, ze w PL i poza uzytkownicy sa swiadomi, ze maja auta
wymagajace okresowego dogladu i serwisowania.
--
pozdr
Adam (AL)
TG
-
10. Data: 2010-11-08 16:08:23
Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
Od: krzysiek82 <g...@m...pl>
W dniu 2010-11-08 16:05, AL pisze:
> zakladam, ze w PL i poza uzytkownicy sa swiadomi, ze maja auta
> wymagajace okresowego dogladu i serwisowania.
>
nie zakładałbym tej świadomości jeśli chodzi o PL bo można się zdrowo
przejechać.
--
krzysiek82