  • Data: 2010-11-09 10:54:55
    Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
    Od: "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a w czym sie ta wielkosc przejawia?
    >
    > zakladam, ze w PL i poza uzytkownicy sa swiadomi, ze maja auta wymagajace
    > okresowego dogladu i serwisowania.

    właśnie na świadomości dotyczącej utrzymana auta. W EU robi się przeglądy
    jak
    serwis karze - czyli często, wymienia sie wszystko co jest konieczne, u nas
    przegląd się dostaje jak samochód ma 4 koła, silnik, światła, hamulce
    jakieś, opony nie za bardzo łyse - na zachodzie jak masz inny skład spalin
    niż przewidują normy to przeglądu nie dostaniesz, jak masz trochę łyse
    opony, inne niż przewiduje fabryka - przeglądu nie dostaniesz. U nas każdy
    warsztat kombinuje jak zaoszedzić, a to pasek rozrządu tańszy, a to oleum z
    beczki tańszej (inny olej niż przewiduje producent), a to uszczelke założą
    starą - bo da rade... Na zachodzie klient oddaje samochód do serwisu,
    dostaje sprawne auto - wpis w książkę serwisową, fakture i gwarancję.
    Jednym słowem: kupiłem już dla rodziny 5 czy 6 samochów, wiekowo zawsze 6-8
    lat,
    koszt samochodu to zawsze koło 2000-3000 E, i zawsze w książce serwisowej
    koszt ostatnich napraw w ciągu 2-3 lat to koło 3 tys E, ostatnis amochód to
    audi z wymienionymi wstryskami, całym wydechem, sondami, rozrządem itp.
    to co innego niż kupienie samochodu u nas i na dzień dobry ładowanie 3-4 tys
    w serwis.
    pozdr.
    Gr