  • 81. Data: 2015-08-17 12:40:12
    Temat: Re: Media podały ...
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    > Kontekst jest jasny -- chodzi o to, że będą nam sprzedawać *prąd*, że
    > to będzie odbywać się linią energetyczną. Autor zamiennie używa też
    > słowa *energia*, bo również tak na ten "towar" u nas się mówi. Starsi
    > ludzie czasem jeszcze powiedzą "światło" (rachunek za) -- i tyz piknie.
    > Wyraźnie widać, że ten import, to proces ciągły -- stąd jednostki mocy.
    > Ale chwała autorowi, że nie napisał o "kupowaniu mocy", bo to jest już
    > terminologia branżowa, niezrozumiała dla zwykłych ludzi. Albo że nie
    > użył MWh/h (lub MWh na dobę) -- co by mogło zadowolić księgowych i tylko

    W sumie można by pisać o odpłatnym dzierżawieniu mocy :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 82. Data: 2015-08-17 12:48:58
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    wiadomości news:126162875.20150817103917@pik-net.pl.invalid...
    > Hello Bartolomeo,
    >
    > Sunday, August 16, 2015, 9:59:33 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Bo to jest grupa o elektronice a nie o polityce historycznej. Sio!

    Celnie to ująłeś. Tu chcemy właśnie o elektronice rozmawiać. O tematach
    związanych, no, jak ktoś czasem coś o sobie powie, to nie pogniewam się. A
    temat nienawiści... w każdym razie, ustawa to penalizuje, ale masz rację,
    NTG.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 83. Data: 2015-08-17 12:49:04
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-08-14 o 19:17, ACMM-033 pisze:

    > A nie powinno się prądu z wiatraków napylac do akumulatora, stamtąd
    > inwertery i do sieci? Tak u mnie w byłej robocie zrobiono z GPZ...

    No to sobie oceń ile jest np w Niemczech szczytowo mocy z wiatraków i
    ile energii chciałbyś przechować w akumulatorach. Następnie możesz
    wyliczyć ile to będzie setek ton ołowiu który trzeba przetwarzać co
    kilka lat. Jedyny sensowny akumulator to elektrownie szczytowo-pompowe,
    ewentualnie fabryki produkujące paliwo wodorowe.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 84. Data: 2015-08-17 12:54:43
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-08-17 o 12:49, Mario pisze:

> [...]
    > kilka lat. Jedyny sensowny akumulator to elektrownie szczytowo-pompowe,
    > ewentualnie fabryki produkujące paliwo wodorowe.

    https://www.energy-charts.de/power.htm
    W porywach :) około 15 GW mocy z wiatraków i do 20 GW z ogniw słonecznych.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 85. Data: 2015-08-17 14:18:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > W sumie można by pisać o odpłatnym dzierżawieniu mocy :)

    Tak zdaje się wiele kontraktów handlowych wygląda, gdy wczystać się
    w szczegóły. Można w ten sposób pisać w jakimś biuletynie CIRE. Ale
    w audycji radiowej, to lepiej pozostańmy przy tradycyjnych nazwach,
    choć może nie do końca opisujących wszystkie niuanse.

    --
    Jarek

  • 86. Data: 2015-08-17 20:14:14
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-08-17 o 12:48, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > związanych, no, jak ktoś czasem coś o sobie powie, to nie pogniewam się.
    > A temat nienawiści... w każdym razie, ustawa to penalizuje, ale masz

    Nosz k..wa i co jeszcze? Pitolisz w kółko o chorobach w rodzinie,
    skarpetach i innych farmazonach bez ustanku, potem pouczasz wszystkich
    kogo i jak można nazywać i kto ma rację a kto nie, straszysz jakimiś
    sądami, a teraz jeszcze będziesz walczył o zachowanie tematyki grupy.
    Weźże się człowieku ogarnij trochę i zastanów co piszesz, bo już
    naprawdę wystarczy.

    Piotrek

  • 87. Data: 2015-08-17 20:43:46
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Dmochowski" <i...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:55d22477$0$4779$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > sądami, a teraz jeszcze będziesz walczył o zachowanie tematyki grupy.
    > Weźże się człowieku ogarnij trochę i zastanów co piszesz, bo już naprawdę

    No więc (podobno nie zaczyna się zdania od no więc), muszę cię szczerze
    zmartwić.
    Nie zaprzestanę pisywania tutaj.
    Nie zmienię stylu ani częstotliwości pisania.
    Jak ci się nie podoba, to rozwiązanie masz proste - zablokuj posty ode mnie.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 88. Data: 2015-08-18 09:12:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > ile energii chciałbyś przechować w akumulatorach. Następnie możesz
    > wyliczyć ile to będzie setek ton ołowiu który trzeba przetwarzać co

    A dlaczego co kilka?
    Sensownie zaprojektowany i wykonany akumulator kwasowy, przy założeniu,
    iż jest poprawnie eksploatowany, powinien wytrzymać wiele lat.
    Jak jeszcze pracowałem jako kinooperator, widziałem niejednokrotnie w
    kinach działające akumulatory mające więcej lat, niż ja.

    Zawsze można zastosować akumulatory zasadowe. Są i działają takie
    jeszcze przedwojenne - im upływ czasu nie straszny. Nawet nie
    przeszkadza im całkowite rozładowanie.

    > Jedyny sensowny akumulator to elektrownie szczytowo-pompowe,
    > (...)

    Zawsze się zastanawiałem: jaką sprawność może mieć taka "spłuczka"
    pracująca w obie strony?
    Pompa tłokowa dla cieczy (pomijając tarcie i bezwładność) ma wysoką
    sprawność. Natomiast wszelkie turbiny (może oprócz Tesli) dużo tracą na
    konwerterach. Więc straty są dwukrotnie: i na "spłukiwaniu" i na
    "podnoszeniu" wody.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 89. Data: 2015-08-18 16:15:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > W sumie można by pisać o odpłatnym dzierżawieniu mocy :)

    No i masz babo placek! Tyleście Panowie o tej *mocy* pisali, że
    dziennikarze wzięli sobie to do serca, i jak słowa nie używali
    wcale, tak teraz starają się je wcisnąć gdzie się da:

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,18585101.html

    "Maksymalna wielkość pomocy awaryjnej po linii energetycznej
    o mocy 220 kW Dobrotwór - Zamość wynosi 235 MW" - oświadczyła
    spółka.

    Zaciekawiło mnie to "oświadczenie spółki", o jakichż to dwudziestu
    kilowatach mocy linii mówią. Do źródeł totarłem w mniej niż minutę:

    http://dt.ua/ECONOMICS/ukrayina-dopomagatime-polschi
    -z-elektroenergiyeyu-181999_.html

    "Maksimalna weliczina awarijnoj dopomogi po liiniji elektroperedaczi
    220 kV Dobrotvirska TES - Zamost stanovit 235 MW"

    Nie że ja jakiś bardzo biegły w ukraińskim jestem, ale pogadać albo
    poczytać -- to jakoś sobie radzę. Jednostki w treści oświadczenia są
    poprawne, tyle że cyrylicą to się troche inaczej pisze (wolty to "W",
    a waty "Wt"). Słowo "moc", to już sobie dziennikarz dołożył (bo nie
    sądzę, żeby tłumacz).

    --
    Jarek

  • 90. Data: 2015-08-20 14:57:20
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Akond ze Skwak wrote:

    > Media podały że Polska kupi od Ukrainy 200 megawatów energii.
    > Co by to miało nie znaczyć ...
    > Nie kłują was w uszy takie "wiadomości " ?

    To nawet nie jest takie bez sensu. Pomijając fakt, że dziennikarz
    nie miał świadomości tego, co robi, wygląda to na wygodny skrót
    myślowy dla "czasowo wynajęliśmy od Ukrainy jeden blok dwustumegawatowy".

    Pozdrawiam, Piotr