  • 121. Data: 2015-08-24 00:36:30
    Temat: Re: Media podały ...
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    news:slrnmti57s.ri5.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> [...]

    > ich marnotrawstwa. A gdy podatek stwarza presję na oszczędność, to
    > nagle się okazuje, że tanim kosztem można zaoszczędzić wiele. I wszyscy
    > są zadowoleni.
    >
    > Ja naprawdę wolę, gdy benzyna kosztuje pięć złotych, niż gdyby była
    > po dwa, ale w świecie, w którym producenci samochodów nie są w stanie
    > zaoferować niczego, co pali mniej niż kilkanaście litrów. A przecież
    > tak to wyglądało przed pierwszym kryzysem naftowym -- tym z początku
    > lat siedemdziesiątych. Przed nim ropa była po dwa dolary za baryłkę.

    Takie sobie zestawienie.
    "Energy use per capita"
    http://tinyurl.com/p9qpnen
    Wchodzi w to zapewne, energia z gazu, elektryczna i pochodne ropy.
    Mam nieodparte przekonanie, ze to nie przez marnotrawstwo energii takie
    zuzycie/dostepnosc u niektorych.
    Wyraznie z tego wynika, ze to element stymulujacy w gospodarce i
    niespecjalnie widac ten kryzys z lat 70-dziesiatych.
    Dodam tylko, ze Afroamerykanie i pozostali Indianie, nadal maja galon
    etyliny ponizej 2$.

  • 122. Data: 2015-08-24 00:42:40
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Magnus Elephantus" <m...@n...dot> napisał w wiadomości

    > Dwulicowość...

    No?
    Powiedz to tym, ktorzy studiowali jakies dziwaczne kierunki, pomimo zdania
    egzaminow wstepnych a nie zostali przyjeci, 'ze wzgledu na brak miejsc'.

  • 123. Data: 2015-08-24 00:48:05
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > http://ifotos.pl/z/wqqssxh

    https://www.google.pl/search?q=%22stal+karbonowa%22&
    ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=80zaVZfjIYHfUeruiugO
    tez ciekawe...

  • 124. Data: 2015-08-24 01:41:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Magnus Elephantus pisze:

> [...]
    > Wyraznie z tego wynika, ze to element stymulujacy w gospodarce
    > i niespecjalnie widac ten kryzys z lat 70-dziesiatych.

    Do roku siedemdziesiątego gospodarka rosła kosztem wciąż zwiększającego
    się wydobycia ropy. Aż szejkowie powiedzieli "panowie, kurna, dłużej
    tak nie damy się wykorzystywać". I przykręcili kurek. Nawet nie musieli
    podnosić cen, bo same wzrosły, gdy nabywcy na wyprzódki oferowali więcej
    kasy żeby to właśnie im sprzedać limitowany towar.

    Dla wielu gospodarek, szczególnie amerykańskiej, to był szok -- "jak to,
    więc ropa nie jest za darmo?!". Bo przecież była. Dwa dolce za baryłkę,
    to jest dycha za metr sześcienny -- tyle może kosztować woda w kranie,
    ale nie najważniejszy surowiec przemysłowy.

    Cały proces przemian zaczął się nie od tego, że *warto* oszczędzać, ale
    *trzeba* oszczędzać (bo więcej ropy OPEC nie sprzeda). Od tej pory rozwój
    gospodarki łączy się z rozwojem oszczędzania energii. I to mi się akurat
    podoba.

    > Dodam tylko, ze Afroamerykanie i pozostali Indianie, nadal maja
    > galon etyliny ponizej 2$.

    Benzyny (ten wątek zobowiązuje). I za galon, a nie za baryłkę. Czyli nie
    "nadal". "Nadal", to można mówić tylko o Wenezueli -- tam litr benzyny
    jest po dwa centy. Co daje właśnie jakieś dwa dolce za beryłkę ropy.
    Tamtejsza gospodarka nie sprawia wrażenia mocno stymulowanej i pobudzonej.

    --
    Jarek

  • 125. Data: 2015-08-24 02:16:50
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Myszek jest na świecie wiele. Zginą tak czy inaczej, czy to na wolności,
    > czy w laboratorium. Inaczej by cała Ziemia szybko została zamysiona,

    No tak, koty mają chociaż co łowić.

    > a świat by przestał działać. Mój pogląd na to jest klarowny. Jeśli
    > zginą z sensem, to chwała im za to. A czasem nawet chwała tym, którzy
    > do tego rękę przyłożyli. Ale nie ma już mojej zgodzy na to, by jakaś

    OKI, ja tylko bym chciał, aby nie były dręczone, np. w imię pierdylionowy
    raz powtarzanego eksperymentu, doświadczenia, itd.
    Niektórzy niestety tacy są, ze jak już mają myszkę w zagródce, to przy
    okazji sobie ją podręczą, a później zrobią doświadczenie.

    > myszka miała ginąć bezsensownie. Tak samo jak myszki, dotyczy to na

    A tak zginęły by wypuszczone na wolność, której nie znają.

    > przykład tropikalnego lasu (i wszystkiego co wnim żyje), który całkiem
    > bez sensu bywa niszczony w imię czyjejś chorej ideologii.

    No właśnie, tu nie za bardzo można czekać "ach ty chuju, zobaczysz co się
    stanie, jak wytniesz las", bo nie tylko ten "chuj" się udusi, ale i my.
    Poginą zwierzęta, które utraciły swoje środowisko i może pójść lawina, np.
    zaczną migrować i dotrą tam, gdzie nie powinny, zagrażając miejscowym
    gatunkom.

    > Moja wewnętrzna energia włożona w takie rzeczy pochodzi w stu procentach
    > ze źródeł odnawialnych. Przynajmniej to dobre.

    Ano właśnie, ale i tu nie jest tak, że pstrykniesz palcami i już. To tylko
    Najwyższy potrafi, pstryknąć palcami i Ziemia zacznie się kręcić w drugą
    stronę, pstryk - i zmieni nachylenie. A my jednak gadamy nie na p.s.religia,
    tylko p.m.elektronika...
    Jak woda w butelce, gdy całą wylejesz, otwierasz kran, podstawiasz i parę
    sekund trwa nalewanie, nie natychmiast.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 126. Data: 2015-08-24 02:24:29
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > No?
    > Powiedz to tym, ktorzy studiowali jakies dziwaczne kierunki, pomimo zdania
    > egzaminow wstepnych a nie zostali przyjeci, 'ze wzgledu na brak miejsc'.

    Co ja poradzę, że władza raz gra tak, raz siak - i w sumie zgaduj, jak ma
    być dobrze...?

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 127. Data: 2015-08-24 02:46:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > Poginą zwierzęta, które utraciły swoje środowisko i może pójść lawina,
    > np. zaczną migrować i dotrą tam, gdzie nie powinny, zagrażając miejscowym

    Niektórym tylko tak można mówić, bo inaczej nie zrozumieją. Wytniesz las,
    to potkniesz się o pieniek i sobie zęby wybijesz. To do nich trafia, bo
    to ich zęby, więc wobec takiej argumentacji być może odłożą siekierę.
    Mnie wystarczy wewnętrzne przekonanie, że nie należy ot tak sobie psuć
    czegoś, co jest. Nie muszę się zastanawiać jaką rolę w ekosystemie pełni
    wścipiórka bladorzytka, by nie wyciąć do szczętu rozpierzchlicy popapranej,
    w której ona się gnieździ. Nie trzeba mnie straszyć globalnym ociepleniem
    i zalaniem przez ocean -- mam w sobie dość poczucia, że należy działać
    z sensem, oszczędzać co się da i nie robić chlewu wokół siebie. Mam takie
    wrażenie, że ekooszołomstwo w ogóle nie potrafi myśleć w ten sposób -- tam
    jest wyłącznie egoizm.

    Jarek

    --
    Obywatelu, nie pieprz bez sensu.

  • 128. Data: 2015-08-24 03:33:30
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > ...Mam takie
    > wrażenie, że ekooszołomstwo w ogóle nie potrafi myśleć w ten sposób -- tam
    > jest wyłącznie egoizm.

    Nic dodać, nic ująć...

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205