  • Data: 2015-08-14 11:24:09
    Temat: Re: Media podały ...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Akond ze Skwak pisze:

    > Nie zauważasz w tym tekście "względności" czasu ?
    > Rozumiem tekst : od poniedziałku Ukraina będzie nam odstraszać ileś
    > tam MW mocy

    Złośliwcy! mam nadzieję, że nie odstraszą skutecznie i moce nas nie
    opuszczą.

    > - ok, w zależności ile tych MW przez jaki czas da się to przeliczyć
    > na konkretne wartości wyrażone w jednostkach materialnych. Ale na
    > koniec kwiatek : W sumie kupimy od Ukraińców 200 megawatów *energii*.

    A w następnym zdaniu już "Obecnie Ukraina eksportuje do naszego kraju
    600 megawatów *energii* elektrycznej". W poprzednimch zaś o dostawach
    prądu.

    > WTF ?

    To się nazywa "kontekst". Otóż "energia elektryczna" ma się do "energii"
    tak, jak "demokracja socjalistyczna" do "demokracji". Nawet nie jest tak,
    że przymiotnik musi być za każdym razem powtarzany. "Z dostawcą energii
    mam umowę na dziesięć kilowatów" -- zupełnie normalne zdanie.

    --
    Jarek