-
21. Data: 2014-10-15 00:17:34
Temat: Re: Mechanizm różnicowy
Od: k...@g...com
W dniu wtorek, 14 października 2014 22:42:35 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak
napisał:
> k...@g...com pisze:
>
> > W dniu poniedziałek, 13 października 2014 20:16:49 UTC+2 użytkownik Dariusz K.
Ładziak napisał:
>
> >> Maciek pisze:
>
> >>
>
> >>> Dnia Mon, 13 Oct 2014 18:15:29 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):
>
> >>
>
> >>>
>
> >>
>
> >>>> To co opisał autor, może wskazywać na przeguby ale również na padnięty
>
> >>
>
> >>>> mechanizm różnicowy
>
> >>
>
> >>>
>
> >>
>
> >>> Ale jakby to byl dyfer, to dlaczego mialby turkotac dopiero po nacisnieciu
>
> >>
>
> >>> gazu?
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> Wszelkie stuki w dyferencjale mają zwykle tendencje do cichnięcia po
>
> >>
>
> >> dodaniu gazu - żeby stukało to musi być luz, pod obciążeniem luzy
>
> >>
>
> >> ulegają wybraniu i nie stuka.
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> --
>
> >>
>
> >> Darek
>
> >
>
> > Mechanizm różnicowy w samochodzie osobowym to 6 kół zębatych. Przy jeździe na
wprost 4 w stosunku do siebie się nie obracają. Specjalnie nie widzę żeby miało w
mechanizmie różnicowym coś stukać pukać. Ale niemożliwe to nie jest. Jak reszta
obstawiam sprzęgła popularnie zwane przegubami.
>
> >
>
>
>
>
>
> Kogutku - jak zwykle chrzanisz... Zapominasz o kamieniach półosi - koła
>
> zębate to raczej jęczą jak stukają, w dyferencjale najczęściej stukają
>
> kamienie półosi.
>
>
>
> --
>
> Darek
Chciałeś zabłysnąć a jak ktoś przeczyta co napisałem to stwierdzi że jesteś idiotą.
Przy okazji. Kamienie to część półośki a nie mechanizmu różnicowego. Mechanizm
różnicowy to coś co jest stosowane też w samochodach.
-
22. Data: 2014-10-17 00:03:14
Temat: Re: Mechanizm różnicowy
Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>
Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2014-10-14 11:46, MarcinJM pisze:
>
>> U mnie w warsztatcie chlopaki nawet nie proboja wlazic pod auto
>> niezabezpieczone koziolkami. Wiedzą, że mam na tym punkcie pierdolca.
>
> No a nawet jak nikogo nie przygniecie, to się potem okazuje, że
> zaskakująco trudno podnieść z ziemi samochód bez kół :)
Godzina w plecy bo się na wiadukcie nad Broniewskiego poldek rozkraczył
- lewe tylne koło wylazło mu z półosią i ciężko było go z miejsca
ruszyć... Korek za szklarnie na trasie Toruńskiej wystawał.
--
Darek
-
23. Data: 2014-10-17 10:56:42
Temat: Re: Mechanizm różnicowy
Od: depros <d...@g...com>
W dniu 2014-10-13 21:33, ToMasz pisze:
> W dniu 13.10.2014 14:12, Einstein pisze:
>> Witam
>> Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
> tak, ale w aucie które miało 18 lat i ok pół miliona kilometrów.
>
> Podnieś auto na lewarku, wejdź pod nie, i spróbuj obracac kołem. luz
> może być przy połączeniu:
> koło półoś
> półoś skrzynia ( w której jest mech. różn)
> wewnątrz skrzyni
>
> Kolejność nieprzypadkowa. awarie skrzyni i mechanizmu różnicowego są
> sporadyczne, w porównaniu do awarii półosi
>
> ToMasz
>
Przed wkładaniem głowy ciała pod auto zabezpiecz auto żeby w razie
awarii podnośnika nie zleciało Ci na głowę. np przez podłożenie innych
kół pod np sanki zawieszenia (tam gdzie przykręca się zawieszenie).
Może śmieszne ale wpisz w google przygnieciony przez auto;/ ile jest
odnośników do gazet opisujących zdarzenia.
-
24. Data: 2014-10-17 10:58:20
Temat: Re: Mechanizm różnicowy
Od: depros <d...@g...com>
W dniu 2014-10-14 11:46, MarcinJM pisze:
> W dniu 2014-10-14 11:28, AZ pisze:
>> On 2014-10-13, ToMasz<t...@p...fm.com.pl> wrote:
>>>
>>> Podnieś auto na lewarku, wejdź pod nie, i spróbuj obracac kołem. luz
>>> może być przy połączeniu:
>>>
>> Gratuluje pomyslowosci i odwagi!
>
> W zeszłym tygodniu, niedaleko mnie, zakopano jednego takiego
> "pomysłowego i odważnego" :/
> Chciał "tylko coś zobaczyć".
> U mnie w warsztatcie chlopaki nawet nie proboja wlazic pod auto
> niezabezpieczone koziolkami. Wiedzą, że mam na tym punkcie pierdolca.
>
I dobrze! Lepiej mieć pierdolca niż trupy. Wbrew pozorom mało ludzi
zdaje sobie z tego sprawę.
-
25. Data: 2014-10-21 06:53:58
Temat: Re: Mechanizm różnicowy
Od: Einstein <e...@o...pl>
W dniu 2014-10-17 o 10:56, depros pisze:
> W dniu 2014-10-13 21:33, ToMasz pisze:
>> W dniu 13.10.2014 14:12, Einstein pisze:
>>> Witam
>>> Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
>> tak, ale w aucie które miało 18 lat i ok pół miliona kilometrów.
>>
>> Podnieś auto na lewarku, wejdź pod nie, i spróbuj obracac kołem. luz
>> może być przy połączeniu:
>> koło półoś
>> półoś skrzynia ( w której jest mech. różn)
>> wewnątrz skrzyni
>>
>> Kolejność nieprzypadkowa. awarie skrzyni i mechanizmu różnicowego są
>> sporadyczne, w porównaniu do awarii półosi
>>
>> ToMasz
>>
>
> Przed wkładaniem głowy ciała pod auto zabezpiecz auto żeby w razie
> awarii podnośnika nie zleciało Ci na głowę. np przez podłożenie innych
> kół pod np sanki zawieszenia (tam gdzie przykręca się zawieszenie).
> Może śmieszne ale wpisz w google przygnieciony przez auto;/ ile jest
> odnośników do gazet opisujących zdarzenia.
Witam po przerwie
Troszkę to trwało ale znalazł się winowajca. Mechanik na razie wymienił
półoś lewą i jak na razie błoga cisza. Pozdrawiam zatem spokojniejszy.
-
26. Data: 2014-10-21 08:33:03
Temat: Re: Mechanizm różnicowy
Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>
>> Przed wkładaniem głowy ciała pod auto zabezpiecz auto żeby w razie
>> awarii podnośnika nie zleciało Ci na głowę. np przez podłożenie innych
>> kół pod np sanki zawieszenia (tam gdzie przykręca się zawieszenie).
>> Może śmieszne ale wpisz w google przygnieciony przez auto;/ ile jest
>> odnośników do gazet opisujących zdarzenia.
>
> Witam po przerwie
> Troszkę to trwało ale znalazł się winowajca. Mechanik na razie wymienił
> półoś lewą i jak na razie błoga cisza. Pozdrawiam zatem spokojniejszy.
Czyli przeguby. Spytaj się który, bo to jest ciekawsze.