  • 51. Data: 2018-09-23 15:18:48
    Temat: Re: Mb/s
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/23/2018 2:49 PM, Akarm wrote:
    > Wydaje mi się, że sprzedawcy kopiują dane ze strony
    > producenta/dystrybutora. Chyba bez sensu byłoby z ich strony dopisywanie
    > 1000 Mbit/s do 10/100.

    Wydaje mi się raczej że typowy allegrowy sprzedawca laptopa nie ma
    pojęcia co pisze. Coś tam sprzedaja, zaznaczają jakieś ptaszki na aukcji
    i czekają na jelenia. Typowe zabiegi które wypatrzyłem na przestrzeni
    wielu lat to powszechnie niechlujstwo, male oszustwa "karta 1200GBit/s",
    drobne niedomówienia typu "procesor i7 C2D" i inne podobne. Nie twierdze
    że jest tego większość, ale skoro sporo sprzedawców ma problem
    intelektualny żeby wpisać dokładne oznaczenie modelu do aukcji
    (sprzedają np. "szybkiego Asusa do gier", nowego oczywiscie) to albo
    swiadczy o debiliźmie sprzedających albo o debiliźmie kupujących. Pewno
    oba wystepują powszechnie.

  • 52. Data: 2018-09-23 15:28:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-23, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Myślisz że Animka ma laptopa na Pi?

    Animka potrafi zadziwić, choć zasadniczo zadywagowałem.
    Z tym, że laptopy to też w końcu SBC.

    --
    Marcin

  • 53. Data: 2018-09-23 16:35:48
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

> [...]
    > (sprzedają np. "szybkiego Asusa do gier", nowego oczywiscie) to albo
    > swiadczy o debiliźmie sprzedających albo o debiliźmie kupujących. Pewno

    Podobno niedawno (jak pisałeś) kupiłeś używanego laptopa.
    Pochwal się parametrami.

    --
    animka

  • 54. Data: 2018-09-23 16:37:50
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    > Animka potrafi zadziwić, choć zasadniczo zadywagowałem.
    > Z tym, że laptopy to też w końcu SBC.

    Laptop i tablet leżą sobie spokojnie. Korzystam z komputera, więc nie
    gdybaj.

    --
    animka

  • 55. Data: 2018-09-23 16:57:03
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 23 Sep 2018 11:59:20 +0200, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    unikacja=LAN%2010%2F100%20Mbps&stan=nowe

    > Nie, to jest archeologia. Jesli laptop nie ma ethernetu gigabit to ma
    > kartę wifi z tej okolicy.

    Czyżby?
    Wiele laptopów nie ma gigabitowego ethernetu i ma przy tym tylko wifi
    802.11n a to oznacza, że w praktyce czasem dobija do 300mbit, daleko temu
    do gigabita. 802.11ac jest jeszcze stosunkowo rzadkie.

    > Nie pisalem o ethernecie a już na pewno nie pisałem o jego nie
    > istnieniu, nie kłam aż tak bezczelnie. Pisałem o karcie sieciowej, DOWOLNEJ.

    "Ze 2 lata temu znalezienie dzialającego komputera z kartą 100MBit/s
    bywało już zagadnieniem archeologicznym."

    Każdy rozumiejący język polski na poziomie podstawowym może to zdanie
    zrozumieć tak jak ja, zatem nie zarzucaj mi kłamstwa tylko naucz się mniej
    bełkotliwie wyrażać myśli.

    >>> Archeologia. A to że do jakiegoś gówna Medionu wstawiają 100Mbit to nic
    >
    > Ethernet nie jest archeologią. Archeologią jest maszyna która nie
    > posiada karty sieciowej > 100MBit.

    O proszę, teraz już zaczynasz zawężać dziedzinę problemu, może jeszcze będą
    z Ciebie ludzie.

    > Przeciez o tym piszę. Jesli nie ma ethernetu to jest inna forma
    > komunikacji. Jak w laptopie jest USB3 a projektant był debilem to zawsze
    > jest szansa podpięcia konwertera USB3->1Gbit. Ale nie trzeba, szansa na
    > trafienie w kombinacje 100Mbit ethernetu + b/g to jest archeologia.

    Teraz już całkiem precyzyjnie, cieszę się, że doszliśmy do konsensusu.

    > Oczywiście, najpierw wpychasz mi w usta słowa które nie padły a potem
    > masz pretensje że ktoś to świństwo pokazuje palcem. Na więc bedę
    > pokazywał palcem tego typu pierdolenie od rzeczy dla potrzeby trolowania.

    To nie potrzeba trolowania tylko potrzeba ścisłości wypowiedzi, jako
    programiście powinno Ci to być szczególnie bliskie i znajome.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 56. Data: 2018-09-23 17:40:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/23/2018 4:37 PM, Animka wrote:
    > Laptop i tablet leżą sobie spokojnie. Korzystam z komputera, więc nie
    > gdybaj.

    Więc używana karta sieciowa to 15zł a jedyna wiedza jaka jest niezbedna
    to znajomośc strony za jaką się trzyma śrubokręt i kierunku obrotu.

  • 57. Data: 2018-09-23 17:49:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/23/2018 4:57 PM, Roman Tyczka wrote:
> [...]
    > 802.11n a to oznacza, że w praktyce czasem dobija do 300mbit, daleko temu
    > do gigabita. 802.11ac jest jeszcze stosunkowo rzadkie.

    Nikomu więcej nie potrzeba w/g producenta. I producent zakłada że
    pradopodobieństwo oglądania facebooka przez wifi jest większe niż przez
    ethernet. Tak czy inaczej współczesny komputer ma kartę sieciową
    >100Mbit. Nie każdy ma 1GBit. Widać nie potrzebne. Ale płacz Animki że
    jej ktoś nie spytał czy ma coś więcej niż 100MBit jest żałosny. Mnie
    nikt przy kupnie samolotu nie pyta czy mam lotnisko.

    > "Ze 2 lata temu znalezienie dzialającego komputera z kartą 100MBit/s
    > bywało już zagadnieniem archeologicznym."
    > Każdy rozumiejący język polski na poziomie podstawowym może to zdanie
    > zrozumieć tak jak ja

    Nie każdy, tylko Ci co sobie uroili dodatkowe slowo "ethernet" które nie
    padło. Znowu odwracasz kota ogonem aż oszcza sufit?

    > , zatem nie zarzucaj mi kłamstwa

    Napisałeś kłamstwo że mówiłem o ethernecie. Nie mówiłem. To że masz
    urojenia, nie mój problem.

    > tylko naucz się mniej
    > bełkotliwie wyrażać myśli.

    Sugerował bym mniej bełkotliwie rozumieć proste myśli innych.
    Szczególnie nie dodawać tam swoich urojeń w celu trolowania. Robisz to
    już n-ty raz więc nie widze sensu rozwodzenia się nad tym, ale faktem
    jest że w obowiązku kazdego jest pokazywać palcem taki poziom
    bezczelnego kłamstwa.

    > O proszę, teraz już zaczynasz zawężać dziedzinę problemu, może jeszcze będą
    > z Ciebie ludzie.

    Zawężona jest od pierwszej wypowiedzi ktorej nie zrozumialeś bo dodałeś
    sobie coś od siebie.

    > Teraz już całkiem precyzyjnie, cieszę się, że doszliśmy do konsensusu.

    Konsensus pojawi się kiedy odszczekasz kłamstwa.

    > To nie potrzeba trolowania tylko potrzeba ścisłości wypowiedzi, jako
    > programiście powinno Ci to być szczególnie bliskie i znajome.

    Oczywiście że jest. Kiedy mówie o obiedzie to nie mam na mysli
    schabowego. Kiedy mówie o schabowym to mam na myśli obiad. To jest
    *BARDZO* precyzyjne wyrażanie sie. To że słuchacz ma urojenia na temat
    schabowego kiedy mowa o obiedzie to nie mój problem.

  • 58. Data: 2018-09-23 17:50:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/23/2018 4:35 PM, Animka wrote:
    > Podobno niedawno (jak pisałeś) kupiłeś używanego laptopa.
    > Pochwal się parametrami.

    Pierwsze słyszę. Ostanio kupiłem używanego chromebooka.

  • 59. Data: 2018-09-23 17:51:09
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 23 Sep 2018 17:40:04 +0200, Sebastian Biały wrote:
    > Więc używana karta sieciowa to 15zł a jedyna wiedza jaka jest niezbedna
    > to znajomośc strony za jaką się trzyma śrubokręt i kierunku obrotu.

    No tak, ale po co kombinować, skoro ISP i tak ogranicza zdaje się do 59
    Mbps?

    Mateusz

  • 60. Data: 2018-09-23 18:00:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/23/2018 5:51 PM, Mateusz Viste wrote:
    > No tak, ale po co kombinować, skoro ISP i tak ogranicza zdaje się do 59
    > Mbps?

    W przyszłości. Łącze 1Gbit/s to zdaje się na bilboardzie wczoraj
    widzialem. Dla suwerena.