  • 1. Data: 2011-10-20 16:32:57
    Temat: Mazut w dieslu
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czy da sie zasilac zwyklego diesla (powiedzmy, ze prostego i bez
    elektroniki) mazutem lub mieszanka mazutu z ON?

    Od razu zaznaczam, ze pytanie jest piatkowe (przed czasem) i czysto
    teoretyczne :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2011-10-20 16:47:58
    Temat: Re: Mazut w dieslu
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Czy da sie zasilac zwyklego diesla (powiedzmy, ze prostego
    > i bez
    > elektroniki) mazutem lub mieszanka mazutu z ON?

    Myślę że bez większego problemu. Silniki okrętowe były
    często zasilane mazutem.

  • 3. Data: 2011-10-20 16:49:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Oct 2011 16:47:58 +0200, Robert_J napisał(a):

    > Myślę że bez większego problemu. Silniki okrętowe były
    > często zasilane mazutem.

    To wiem, ale chyba tylko dwusuwowe diesle. No i nie ta skala :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2011-10-20 16:50:42
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > To wiem, ale chyba tylko dwusuwowe diesle. No i nie ta
    > skala :)

    Nic nie mówiłeś o skali :-)

  • 5. Data: 2011-10-20 17:01:01
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Oct 2011 16:50:42 +0200, Robert_J napisał(a):

    > Nic nie mówiłeś o skali :-)

    No tak, ale pisalem "zwyklego diesla" i grupa jest o samochodach :)

    Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow i
    okretow :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2011-10-20 17:26:59
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 20 Oct 2011 17:01:01 +0200, Maciek napisał(a):

    > Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow i
    > okretow :)
    Mazut ma dużo zanieczyszczeń stałych i wysoką lepkość. Może grzana
    instalacja taka jak do SVO (Straight Vegetable Oil) albo nawet lepiej do
    WVO (Waste Vegetable Oil) + porządne filtry dałaby radę, ale rozruch i
    odstawienie silnika pewnie i tak wymagałoby ON.

    Np. takie coś:
    http://goldenfuelsystems.com/
    http://www.preconceive.com/car/veggie.html

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 7. Data: 2011-10-20 17:33:24
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow i
    > okretow :)

    skoro da się zasilać smalcem wieprzowym
    to czemu nie mazutem?

  • 8. Data: 2011-10-20 17:40:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PM" napisał w wiadomości grup

    >skoro da się zasilać smalcem wieprzowym
    >to czemu nie mazutem?

    o np w ogole nie poplynie, gdyz wymaga podgrzewania calego toru
    paliwowego, albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma
    takie ze nadaje sie do 200 obr/min, a nie do 4000.

    J.

  • 9. Data: 2011-10-20 17:43:15
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Maciek

    > Czy da sie zasilac zwyklego diesla (powiedzmy, ze prostego i bez
    > elektroniki) mazutem lub mieszanka mazutu z ON?

    Dołączam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy starego
    diesla da się z powodzeniem zasilać mieszanką oleju opałowego i moczu?

  • 10. Data: 2011-10-20 17:59:50
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Oct 2011 17:33:24 +0200, PM napisał(a):

    > skoro da się zasilać smalcem wieprzowym

    A da sie?

    --
    Maciek