  • 1. Data: 2011-09-11 21:48:03
    Temat: Mazda Premacy 2003
    Od: Mirosław <m...@g...com>

    witam,
    proszę o opinie silnika 2.0 DiTG,
    oraz na co zwracać uwagę przy zakupie w/w samochodu
    mirek
    Ps. i co to jest za radio mazda-vdo

  • 2. Data: 2011-09-11 21:51:58
    Temat: Re: Mazda Premacy 2003
    Od: Olo <w...@j...cy>

    W dniu 2011-09-11 21:48, Mirosław pisze:
    > witam,
    > proszę o opinie silnika 2.0 DiTG,
    > oraz na co zwracać uwagę przy zakupie w/w samochodu
    > mirek
    > Ps. i co to jest za radio mazda-vdo

    Zanim kupisz to poczytaj tutaj http://www.mazdaspeed.pl/forum/

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 3. Data: 2011-09-12 06:08:23
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

    > witam,
    > proszę o opinie silnika 2.0 DiTG,
    > oraz na co zwracać uwagę przy zakupie w/w samochodu
    > mirek
    > Ps. i co to jest za radio mazda-vdo

    miałem mazde 323F 2.0 ditd. Z zalet to moge tylko wymienic 2 :
    niskie spalanie , trwała turbosprezarka. Pozatym to ja bym nie kupił 2 raz
    auta z tym czymś.
    Turbodziura kosmiczna (czasami az wrecz niebezpieczna) . Glosny jak stary
    traktor. Zapychaja sie kanały dolotowe jak ktos mało gazu wciska co po
    dluzszym czasie moze doprowadzic do tragedii. Mechanicy (przynajmniej w
    mojej okolicy) slabo go znają.

    pozdr.
    mihal

  • 4. Data: 2011-09-12 08:12:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 12 Sep 2011 06:08:23 +0200, mihal

    > Mechanicy (przynajmniej w mojej okolicy) slabo go znają.

    To w zasadzie jedno co dobrze napisałeś w swoim wywodzie. Ponieważ DiTD to
    jeden z bardziej kulturalnie pracujących turbodiesli na rynku na czas w
    którym powstał. Pewnie miałeś standardowo wywalone podkładki pod wtryskami,
    pozrywane poduszki silnika/skrzyni i to efekt głośnej pracy. Jeśli miałeś
    turbodziurę, to znaczy że miałeś syf w dolocie, brudne filtry, brudny IC,
    bo turbodziura w tym silniku jest wyjątkowo mała. Nagar w dolocie to wina
    EGRu, wybitych podkładek, syfiastego paliwa etc. ergo, miałeś żużla do
    którego nikt nigdy ręki nie przyłożył.

    --
    Pozdor Myjk

  • 5. Data: 2011-09-12 08:21:27
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > wtryskami,
    > pozrywane poduszki silnika/skrzyni i to efekt głośnej pracy.

    Z tymi gumami to mozliwe. podkładki pod wtryskami były ok. Wg. porad z
    mazdaspeed.

    Jeśli miałeś
    > turbodziurę, to znaczy że miałeś syf w dolocie, brudne filtry, brudny IC,
    > bo turbodziura w tym silniku jest wyjątkowo mała.

    No tutaj to cie poniosło. Dolot , IC, filtry wyczyszczone. Ogromna
    turbodziura w tym silniku to NORMA. Zresztą poczytaj na mazdaspeed.

    Nagar w dolocie to wina
    > EGRu, wybitych podkładek, syfiastego paliwa etc. ergo, miałeś żużla do
    > którego nikt nigdy ręki nie przyłożył.

    ten silnik jest poprostu słabo udany. Pogódź się z tym.

    pozdr.
    mihal

  • 6. Data: 2011-09-12 11:36:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 12 Sep 2011 08:21:27 +0200, mihal

    > Z tymi gumami to mozliwe. podkładki pod wtryskami
    > były ok. Wg. porad z mazdaspeed.

    Tak Ci powiedział mechanik z Twojej okolicy?

    > Jeśli miałeś
    > No tutaj to cie poniosło. Dolot , IC, filtry wyczyszczone.

    Wyczyszczone nie znaczy czyste.

    > Ogromna turbodziura w tym silniku to NORMA.

    Nie wiem gdzie to wyczytałeś, ale chętnie poczytam co przytoczysz.

    > Zresztą poczytaj na mazdaspeed.

    Przeczytałem. Mało tego, redagowałem tamtejszy poradnik Diesla jako
    moderator CiTD/DiTD -- więc śmiem twierdzić, że przeczytałem więcej i
    doładniej niż Ty... Zatem ponownie: zadbany DiTD praktycznie nie ma
    turbodziury! Powtarzam, jakbyś nie przyswoił: zadbany DiTD praktycznie nie
    ma turbodziury. Dziękuję za uwagę.

    > ten silnik jest poprostu słabo udany.

    Oczywiście!!!111jeden CiTD też jest podobno słabo udany. Ale tylko podobno,
    bo jak przychodzi co do czego, to się okazuje, że przejechał taką ilość km
    że się właścicielowi nie śniło, ew. był skrajnie źle eksploatowany, bo
    były, jak i teraźniejszy użytkownik to ignorant.

    > Pogódź się z tym.

    Generalnie mam to w nosie, aczkolwiek z truciem rozżalonych użytkowników,
    którzy kupują zajechanego trupa i marudzą, nigdy się nie pogodzę.
    Niezależnie od marki samochodu.

    Kończąc -- po prostu jeździłeś żużlem. Pogódź się z tym. :P

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 7. Data: 2011-09-12 12:54:07
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > że się właścicielowi nie śniło, ew. był skrajnie źle eksploatowany, bo
    > były, jak i teraźniejszy użytkownik to ignorant.

    Eee, tam kiepski argument , możesz tylko domniewywac ile przebiegu miał mój
    złom.
    Najwyraźniej konstrukcja tego silnika jest baraadzo podatna na zawalanie sie
    syfem i nagarem.

> [...]
    > Niezależnie od marki samochodu.
    >
    > Kończąc -- po prostu jeździłeś żużlem. Pogódź się z tym. :P

    Już się dawno pogodziłem. Na całe szczeście ten "żużel" to juz nie mój
    problem. I chocbym miał okazję kupic "czysciutkiego" i bez turbodziury (w co
    nie wierze) ditd to bym nie tykał tego niedopracowanego imho silnika.

    pozdr.
    mihal

  • 8. Data: 2011-09-12 13:16:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 12 Sep 2011 12:54:07 +0200, mihal

    > Eee, tam kiepski argument , możesz tylko domniewywac
    > ile przebiegu miał mój złom.

    Zawsze możesz napisać ile miał, który rocznik, którym byłeś właścicielem.

    > Najwyraźniej konstrukcja tego silnika jest baraadzo
    > podatna na zawalanie sie syfem i nagarem.

    Na przebieg i ignorancję użytkowników nikt jeszcze lekarstwa nie znalazł.

    > I chocbym miał okazję kupic "czysciutkiego" i bez turbodziury
    > (w co nie wierze) ditd to bym nie tykał tego niedopracowanego
    > imho silnika.

    Super, ale miałeś zapodać, gdzie na mazdaspeed tak się rozpisują na temat
    turbodziury w DiTD. Co jest, za mało wyników wyszło?

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 9. Data: 2011-09-12 21:31:57
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

> [...]
    > stary traktor. Zapychaja sie kanały dolotowe jak ktos mało gazu
    > wciska co po dluzszym czasie moze doprowadzic do tragedii.

    Uuu. Mocne słowa. Może miała z 600 tys?
    Dobrze, że czytam to w domu nie w samochodzie bo jeszcze moja się zbuntuje
    (licznikowe 250 tys a naprawde to podejrzewam, że z 400).
    Przejechałem nią 150 tys i potwierdzam tylko, że głośna. Turbodziura nie
    większa niże w fordzie 1,8 TDCI. A dolot czyściutki. (sprawdzałem
    profilaktycznie po pogróżkach z http://www.mazdaspeed.pl/forum/