eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMax bezpieczne napięcie aku samochodowego - pod obciążeniem czy bez? › Re: Max bezpieczne napięcie aku samochodowego - pod obciążeniem czy bez?
    Subject: Re: Max bezpieczne napięcie aku samochodowego - pod obciążeniem czy bez?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: "(c)RaSz" <N...@p...onet.pl>
    Date: Sat, 28 Oct 2017 22:10:46 +0200

    W dniu 2017-10-28 o 15:41, Adam Wysocki pisze:
    > Rok temu przymierzałem się do zrobienia ogrzewania postojowego przy
    > użyciu nagrzewnicy 1kW i dodatkowego akumulatora samochodowego.

    Ja nie elektryk, ja chemik, no i tak mi wychodzi, że ogrzewanie takie,
    jeśli w dodatku ma działać dłuższy czas, to na palniku jakimś lepiej już
    zrobić. Jedna sporą trudność może sprawić to, że niełatwo byłoby
    zmajstrować palnik bezobsługowy. Ale choć niełatwo, to by się dało,
    tyle, że wystąpi wiele problemów do rozwiązania przez całkiem spory
    zespół kompetentnych inżynierów, a może też jakichś naukowców. Bo tak w
    warunkach garażowych to faktycznie: powiesić grzejnik na akumulatorze
    będzie dużo prościej.

    Pamiętaj, że nie powinien on działać całą noc, nie ma takiej potrzeby!
    Wystarczy, aby włączył się rano, jakiś kwadrans przed tym, jak będziesz
    chciał skorzystać z pojazdu. A całonocny to już tylko na palnik: odpada
    problem z zainicjowaniem zapłonu, wszak da się je rozpocząć ze
    wspomaganiem rąk użytkownika.

    --
    Goszyści, zamiast rzetelnego programu nakierowanego na rozwój
    gospodarczy -- serwują pasztet dobrze brzmiących hasełek, których