  • Data: 2011-01-09 20:12:31
    Temat: Re: Matryce LCD - ciekawostka.
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Co jaki czas? Używam takiego monitora od czterech lat, mam do niego
    > kalibrator (zwykły, nie "stanowisko u producenta"). Jak się skalibruje
    > przykładając czujnik w jednym punkcie ekranu, to pomiary w innych
    > punktach nie wykazuja różnic.

    Musiałbym zerknąć w materiały producenta - radzą coś tak właśnie co dwa
    - trzy lata sprawdzić zgodność owej maski ze stanem fatycznym.
    Zdecydowanie zalecane po wymianie świetlówek.
    Zwykłym kalibratorem ustawiasz jedynie ogólną równowagę barw - a
    sztuczka zastosowana w EIZO to szesnastobitowe przetwarzanie koloru
    piksela gdzie ostatnie kilka bitów to w zasadzie bity korekcji barwy. I
    do tego pamięć korekcji dla dosyć małych (już nie pamiętam jak ale dużo
    ich na ekran wchodzi) pól służąca do kompensowania nierównomierności
    obrazu w różnych miejscach ekranu.

    Oczywiście jeśli ktoś obrabia dla siebie a nie dla przemysłu filmowego
    to póki w monitorze nie grzebie - nie ma nieszczęścia jak co roku do
    serwisu nie biega, ludzie potem będą to oglądali na monitorach łaciatych
    jak wiejski burek (i cała robota Burkowi w rzyć) albo drukarz będzie to
    drukował w poniedziałek.

    --
    Darek