  • 1. Data: 2015-08-19 14:28:17
    Temat: Maszt telefoniczny?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Przeczytałem to z zaciekawieniem, bo ojciec ma ch*wy dostęp do netu:
    http://metro.co.uk/2015/08/17/farmer-builds-superfas
    t-broadband-wifi-mast-after-becoming-frustrated-with
    -slow-internet-5347059/
    Ale autor artykułu nie wyjaśnia technikaliów...
    Czy chodzi może o jakiś trywialny projekt z routerem wifi z modemem USB
    wysoko w górze zasilanym z baterii słonecznej z aku umieszczonym w
    szczelnych plastikowych pudełkach? :-)

  • 2. Data: 2015-08-19 18:25:16
    Temat: Re: Maszt telefoniczny?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2015-08-19 14:28, Pszemol wrote:
> [...]
    > Czy chodzi może o jakiś trywialny projekt z routerem wifi z modemem USB
    > wysoko w górze zasilanym z baterii słonecznej z aku umieszczonym w

    Chyba autor artykułu sam niedokładnie wie, jak to działa. "...and then
    connected this to his home via a system of wires" - oznacza to, że
    raczej na maszcie nie ma wi-fi, najwyżej bezprzewodowo rozprowadza
    sygnał w budynku. Być może z baterii słonecznej zasila modem z routerem,
    a potem puszcza sygnał skrętką do budynku. Akurat obecnie walczę o
    szybszy (niż 1-2 Mbps) internet na działce i zamierzam spróbować złapać
    LTE z odległości ok. 8 km (w okolicach tego BTS-a download osiąga 67
    Mbps, upload - 20 Mbps). Tyle że odbiorców sygnału będę miał raczej
    blisko modemu z routerem, więc nie muszę kombinować.

  • 3. Data: 2015-08-19 20:06:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.08.2015 o 14:28, Pszemol pisze:
> [...]
    > Czy chodzi może o jakiś trywialny projekt z routerem wifi z modemem USB
    > wysoko w górze zasilanym z baterii słonecznej z aku umieszczonym w
    ja tak średnio z angielskim, ale z własnych doświadczeń. urządzeniem
    MiFi, czyli router+modem gsm, niema szans po wifi osiągnąć więcej niż
    50mega (LTE), Ba, stabilnie, cały dzień, to okolice połowy, widząc
    nadajnik bez przeszkód. sytuacja się poprawia jeśli "modem gsm" (jaki by
    niebył) ma kabel usb( krótki) albo skrętkę ( drogo się robi). tyle że w
    takim przypadku po cholerę baterie słoneczne?
    Drogi są dwie. albo solidna, naprawdę solidna metrowa antena gsm yagi,
    albo modem na patyku jak wysoko się da.

    ToMasz

  • 4. Data: 2015-08-19 23:29:32
    Od: a...@w...pl

    W dniu środa, 19 sierpnia 2015 20:06:51 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    > ja tak średnio z angielskim

    Czyli znacznie lepiej niż z polskim?

    --
    Akarm

  • 5. Data: 2015-08-20 12:30:02
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Drogi są dwie. albo solidna, naprawdę solidna metrowa antena gsm yagi,
    > albo modem na patyku jak wysoko się da.

    Gdzieś (chyba na Elektrodzie) przeczytałem, że dla obecnie
    wykorzystywanego w Polsce pasma LTE (1800 MHz) lepiej nie stosować yagi,
    tylko antenę panelową. Czy to ma jakikolwiek sens? Bo nie rozumiem,
    dlaczego.

    Piotr

  • 6. Data: 2015-08-21 13:20:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >wykorzystywanego w Polsce pasma LTE (1800 MHz) lepiej nie stosować
    >yagi, tylko antenę panelową. Czy to ma jakikolwiek sens? Bo nie

    Ja tam nie wiem, ale antena ogolnie ma jakis zysk, i czy panelowa czy
    yagi, to zysk jest zyskiem.

    Jednym bedzie pasowala tania konstrukcja yagi, innym mozliwosc
    zainstalowania plasko na scianie.

    Gdzies tam w tle jest zakres czestotliwosci - dobrze by bylo, aby
    pokrywala caly zakres pasma, co akurat raczej bez problemu, a w
    dodatku kilka roznych pasm...

    J.

  • 7. Data: 2015-09-01 17:36:07
    Temat: Re:
    Od: organization of detecting morons <i...@e...pests.org>

    usrael'ska PRUKWA z pizda w poprzek najebala kretynizmow:

    --- >>> http://tinyurl.com/qz5dxny !!!