eGospodarka.plGrupypl.internet.polipMasz serwer poczty, oferujesz VoIP lub dostęp do Intenetu - przeczytaj › Re: Masz serwer poczty, oferujesz VoIP lub dostęp do Intenetu - przeczytaj
  • Data: 2009-12-07 14:50:12
    Temat: Re: Masz serwer poczty, oferujesz VoIP lub dostęp do Intenetu - przeczytaj
    Od: mlopaci <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Puchar pisze:

    > Prawo. Z policją rozmawiałem nie raz i potwierdzili to. Mam obowiązek
    > logować połączenia TCP, przynajmniej teoretycznie.
    Myślę, że nie znajdziesz uzasadnienia do logowania połączeń TCP. Słowo
    "połączenie" zostało zdefiniowane w ustawie w art 2.24a i nie obejmuje
    ono tego, co w teleinformatyce jest nazywane "połączeniem TCP/IP". W
    internecie w ogóle nie istnieje coś, co art 2.24a definiuje jako
    "połączenie". Przypadkowa zbieżność słów, ale zupełnie inne znaczenie.
    Masz obowiązek przechowywać tylko te dane, które normalnie posiadasz.
    Nic ponad to.
    Daleko nie szukając w uzasadnieniu projektu rozporządzenia napisano:
    ,,Zgodnie z art. 180a ust. 5 ustawy obowiązkowi zatrzymywania i
    przechowywania podlegają dane dotyczące nie tylko połączeń, ale również
    nieudanych prób połączeń, zdefiniowanych w art. 159 ust. 1 pkt 5 ustawy.
    Zatrzymywaniu i przechowywaniu podlegają, zgodnie z ustawą i dyrektywą,
    te dane, które są generowane w sieci telekomunikacyjnej lub przetwarzane
    przez operatorów lub dostawców. Taki zapis wskazuje, że zatrzymują i
    przechowują oni tylko te dane, które są im dostępne."